avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Activitate ricadinas

Activitate ricadinas

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnul Latka nu mai distingeti dv se pare. Probabil ati ajuns la un alt nivel de intelegere pe care noi muritorii de rand nu il intelegem dar asta ne ajuta sa distingem.
Noi restul lumii zicem ca e clar. Fondul de reparatii e pe cota indiviza.
E si logic daca va ganditi. Daca e un imobil cu 4 apartamente si unul are 1000m2 si restul toti 3 au 300m2 e normal sa platesca orice proportional cu suprafata detinuta.
Asa a fost de foarte mult timp este fostul articol 44 din legea veche 230/2007 devenit 84 in legea 196/2018 si fostul articol 45 din legea veche 230/2007 devenit 85 in legea 196/2018

Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service,reparații.

Cititi va rugam interpretarile batranilor moderatori.
www.avocatnet.ro/forum/discu...

legea 196/2018
[ link extern ]
SECȚIUNEA a 5-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
ART. 84
(1) Cheltuielile repartizate după cota-parte de proprietate reprezintă cheltuielile asociației
efectuate pentru întreținerea, repararea, exploatarea și, după caz, consolidarea și/sau reabilitarea
părților de construcții și instalații aferente condominiului aflate în proprietate comună indiviză.
Aceste cheltuieli se repartizează proporțional cu cota-parte din proprietatea comună a fiecărui
proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile efectuate pentru
administrarea, întreținerea, repararea, exploatarea și, după caz, consolidarea părților de construcții
și instalații din condominiu aflate în proprietate comună.
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la
proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service,
reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de
construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea
tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele
instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a
instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de
instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de
evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea,
conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii
sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul
care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori
persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori;
prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru
curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.

[ link extern ]

Legea 196/2018

ART. 71
2) Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe un fond de reparații
anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv
fundamentează și prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau
completarea fondului de reparații, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute
în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Fondul de reparații este utilizat numai
pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creșterea calității ambiental-arhitecturale
a construcțiilor, precum și pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.


Fondul de rulment se plateste conform legii tot timpul.
Nu e o penalizare pe o plata in avans. E o suma ca si orice suma pe care o achitati si pe care asociatia a achitat-o deja din fondul de rulment.
Nu trebuie sa strangeti bani doar cand aveti cheltuieli ci si anticipat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
domnul Latka sunteti departe de orice minima intelegere a legii.
Fondul de reparatii de este conform articolulul 85 repartizat pe cota indiviza. Adica fiecare are o suma diferita impartita la 12 rate egale.
Sumele sunt egale luna de luna doar la un apartament.
Intre apartamente sumele sunt egale doar daca au aceeasi .
Legea 196/2018
suprafata.[ link extern ]
Cat timp este proprietate privata dezvoltatorul apoi asociatia de proprietari, puteti amplasa ce dori dv cu decizia majoritatii.
Puteti amplasa si casute de pisici si de pasari si de ce mai doriti.
La formarea asociatiei de proprietari devoltatorul devine un simplu proprietar cu nr de voturi maxim cate apartamente a vandut conform legii 196/2018.
Daca pe viitor locatarii vor fi deranjati de ceea ce se intampla, atunci la fel veti aplica decizia majoritatii si o pastrati sau o eliminati.
Pisicile nu convietuiesc asa cum credeti impreuna asa ca doar cateva vor folosi casuta dv.
Ca principala problema ar putea sa fie plimbarea pisicilor pe scari si apoi raspandirea purecilor odata cu incalzirea.
In rest va scapa de soareci si porumbei sau alte pasari.
Ca sa ajuga sa faca reclamatie ala DSP ar trebui sa deranjeze si nu prea ar avea cum din exterior cladirii si atat timp cat nu s plimba prin bloc.
DA! Evident ca spatiul de parcare este o proprietate ca si si orice alt spatiu comecial sau apartament sau boxa.
Platiti ca si pentru 2 proprietati indiferent ce ar fi acestea.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Orice suma afisata pe lista de plata este restanta. Fondul de reulment de reaparatii etc si se aplica la suma penalizarii.
In lege zice ca fondul de reparatii se plateste obligatoriu anual in fiecare luna dar sunt multi care aplica doat o singura data luna sau in 2 3 luni.
dar nu inteleg de ce vaveti toti suma egala? Se stabileste o suma sa zicem 10.000lei chiar daca nu facem reparatii si se imparte pe cata indiviza . Nu cred ca sunt toate apartamentele egale.
Si nu inteleg de ce spuneti ca trebuie sa platit diferenta sa aveti de la 400 la 430 lei . Ala ar fi fondul de rulment.
Raspunsul este simplu, nu .
Nu se poate face nimic daca vecinii nu sunt de acord. Acordul vecinilor este obligatoriulsi apoi dupa al tuturor vecinolor prin comitetul executiv care daca vrea semneaza si daca nu vrea nu semneaza,
Aveti mai jos modelul. Daca faceti dv semnaturile intrati in alte ilegalitati mai grave .
[ link extern ]
Contractul este pe ce locatie? Contractul ramane pe locatia care este acum indiferent de nume. Numele se poate schimba cu actele de proprietate.
Cel mai bine ar fi ca sa nu mai achite nimeni nimic. Asociatia de proprietari calculeaza si pune restante. La intrarea in posesie apartamentului a mostenitorilor vor trebui platite toata suma catre asociatia de proprietari si penalizari.
Daca rudele vin si nu vor sa va dea banii platiti nu veti putea recupera nimic.
Va vor intreba cine v-a pus sa achitati sau poate va vor spuen ca vi s-a dat bani.
Altfel nimeni nu achita nimic pentru altcineva.
Daca sua ajunge foarte mare asociatia poate actiona in instanta si pune executor pentru vanzarea apartamntului.
Daca asociatia spune ca nu este de acord atunci nu puteti efectua lucrarea mai ales ca este bloc nou.
Fatada este proprietate comuna. Trebuia sa intrebati inainte sa cumparati.