avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 668 soluții astăzi
Forum Activitate roxana_c_09

Activitate roxana_c_09

Buna ziua,

Am cateva nelamuriri in legatura cu un PFA in sistem real (domeniu: traduceri).
Initial, cand am deschis acest PFA, am completat formularul cu venituri estimate-anticipat, ulterior l-am completat pe cel cu venituri reale. Desi am estimat un venit mai mare si am platit impozitul anticipat, dupa ce am depus formularul cu veniturile reale realizate, nu mi s-a restituit suma platita in plus.
De asemenea, cand m-am inregistrat mi s-a spus ca voi plati impozitul anual, adica in luna decembrie pt anul care a trecut. Acum insa am primit citatie ca trebuie sa platesc impozitul desi eu nu am depus niciun formular....iar suma datorata e cea pe care eu am platit-o in mod anticipat. Cum trebuie sa procedez: sa achit din nou acea suma si sa astept in zadar sa mi se restituie??? sau sa depun un formular cu veniturile reale?..Dar pt ce interval? pt primele 6 luni sau estimez din nou pt tot anul? Iar in legatura cu suma pe care ar trebui sa mi-o restituie pt ca am platit un impozit mai mare (am anticipat venituri mai mari) ar fi trebuit sa depun o cerere in acest sens?

Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Dupa moartea fratelui mamei mele, bunica mea a decis sa imi ofere mie apartamentul ei mostenire, insa prin asa zis-ul "contract de vanzare-cumparare"; spun asa-zisul intrucat, evident, ea nu a primit de la mine banii care in mod normal apar pe contract-acesta fiind doar o formalitate. Mentionez ca fratele mamei mele are 2 copii si ma intreb daca ei ar fi avut vreun drept in acest sens dupa moartea bunicii mele. Totusi, fiind vorba de un contract de vanzare-cumparare si nu de un act de mostenire, in viitor acesti copii pot avea vreun drept asupra acestui apartament? (adica, dupa moartea bunicii mele acesti copii pot sa ceara vreun drept?...mai ales ca ei nu sunt la curent cu faptul ca aceasta proprietate este acum a mea).

Multumesc!
Răspuns la discuția Factura sau chitanta?
Am inteles. Multumesc mult de tot pentru lamuriri.
Buna ziua,

Am o intrebare legata de emiterea unei facturi: daca factura este pentru un birou de traduceri si aceasta va fi trimisa prin posta, va trebui sa emit si chitanta? Din informatiile mele, am inteles ca o chitanta se emite doar cand se achita cu numerar nu si in cazul unui transfer bancar, insa nu sunt foarte sigura. Trebuie sa emit si chitanta sau e suficient daca emit doar factura?

Multumesc!
Roxana-Traducator PFA
Multumesc pentru informatiile si link-urile oferite! Ma vor ajuta foarte mult deoarece sunt PFA de doar cateva zile.
Buna ziua,

Care sunt cheltuielile deductibile pe care le poate avea un traducator PFA? De exemplu, un laptop in valoare de 1000 de euro sau un IPHONE poate fi inclus in aceasta categorie? Teoretic, cred ca da, insa ma intreb daca exista vreo restrictie in acest sens (ma refer la valoare)? De asemenea, factura poate fi eliberata intr-o alta tara din UE, iar eu sa o traduc (pentru un eventual control)?

Multumesc anticipat!
Roxana-Traducator PFA
Multumesc!
Discuție TVA
Buna ziua,

Sunt traducator PFA neplatitor de TVA. In urma unei colaborari cu birouri de traduceri cine plateste TVA-ul? Ce se intampla daca nici biroul respectiv nu este platitor de TVA? Trebuie neaparat sa fi achitat un TVA?

Multumesc!
Roxana
Discuție Acte contabile
Buna ziua,

Sunt traducator PFA si in urma procedurilor urmate pentru platirea impozitelor a trebuit sa achizitionez un registru de incasari si plati si un registru inventar. Inainte de completarea acestor registre trebuie sa le "inregistrez" la Administratia Financiara pentru a fi luate in considerare ulterior?

Multumesc!
Roxana
Buna ziua,

Sunt traducator PFA neplatitor de TVA si pentru a colabora cu diverse birouri din UE mi s-a cerut un nr de TVA. Din cate am inteles, pentru a emite facturi pentru alte tari din UE trebuie sa urmez un alt demers, cel urmat deja pentru a deveni PFA nefiind suficient. Este obligatoriu sa ma inscriu in Registrul Operatorilor Intracomunitari si ce presupune acest lucru (unde si cui trebuie sa ma adresez, care sunt etapele pe care trebuie sa le urmez, ce formulare trebuie sa completez? e nevoie de un alt tip de factura?) De asemenea, ma intreb daca e posibil sa fiu neplatitor de TVA pentru colaborarile din Romania si platitor de TVA doar pentru operatiunile intracomunitare?

Multumesc anticipat!
Roxana