avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi
Forum Activitate petrica_pascal

Activitate petrica_pascal

Care este efectul juridic si / sau consecintele incheierii unui Contract Colectiv de Munca la nivel de societate finalizat FARA participarea / consultarea reprezentantilor salariatilor la negocierea acestuia si deja inregistrat la ITM ? Precizare : societatea are pana intr-o suta de salariati , fara apartenenta sindicala .
Prin Decizia ÎCCJ (Complet RIL) nr. 11/2017 (M. Of. nr. 750/19.09.2017): Art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 şi art. 105 pct. 10 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice se statua cum ca “ În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 și art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la dispozițiile art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. “ Ulterior , in decembrie 2022 apare Legea nr. 335 / 7.12.2022 care modifica OUG 195 / 2002 [ ARTICOL UNIC :
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 39, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 39
(1) La solicitarea poliției rutiere sau a poliției locale, proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice acesteia, în termenul indicat în cuprinsul solicitării, datele de identificare ale persoanei căreia ia încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice. Poliția locală poate solicita aceste date de identificare numai în legătură cu exercitarea competențelor în domeniul circulației pe drumurile publice.
2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 14 se modifică și va avea următorul cuprins:
14. nerespectarea de către proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul a obligației de a comunica, în termenul indicat în cuprinsul solicitării poliției rutiere sau poliției locale, după caz, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice, prevăzute la art. 39;
3. La articolul 105, punctul 10 se modifică și va avea următorul cuprins:
10. nerespectarea obligației de a comunica, în termenul indicat în cuprinsul solicitării poliției rutiere sau poliției locale, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice, prevăzute la art. 39;
4. La articolul 109, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 109
(1) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac direct de către polițistul rutier sau de către polițistul local, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către polițiștii de frontieră. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor de către polițistul local se fac cu respectarea dispozițiilor Legii poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare. ] .
Stiind ca Deciziile ICCJ au caracter obligatoriu , cum se aplica in acest moment prevederile Deciziei nr.11 / 2017 versus Legea 335 / 2022 avand in vedere ca " se bat cap in cap " ? Caz concret , Politia Locala solicita printr-o instiintare lasata pe parbriz informatii despre conducatorul unui autovehicul care a parcat " ilegal " ! Care este textul de lege aplicabil in aceasta situatie ? Multumesc .
Discuție tichete de masa
In urma modificarii si aplicarii prevederilor Noului Cod Fiscal incepand cu 01.01.2018 , in cadrul unei firme tichetele de masa de acorda diferentiat salariatilor acesteia , astfel : celor cu contracte de munca pe perioada nedeterminata , cate 1 tichet la doua ( 2 ) zile lucratoare ; celor cu contracte de munca pe perioada determinata , cate 1 tichet la patru( 4 ) zile lucratoare . Cat de " legala " este aceasta masura administrativa ? Aplicarea acesteia , in mod diferentiat , nu intra sub incidenta legii discriminarii ?
Pentru a inscrie o masina in programul PSIPAN 2017-2019 ( RABLA ) este obligatoriu ca aceasta sa fie "activa" fiscal ??? ( adica inscrisa la serviciul taxe si impozite , cu impozitul achitat la zi ? )
Ce se intampla daca aceasta masina a fost radiata fiscal acum 2 ani ?
In anul 2015,luna februarie,am radiat fiscal de la serviciul local Taxe si Impozite un autoturism ramas mostenire de la tatal meu ( in urma dezbaterii succesiunii ). Acest autoturism a fost / este scos de pe domeniul public iar , la data respectiva , am obtinut certficatul de radiere fiscala aferent . Astazi , dorind sa ma inscriu in Programul Rabla cu respectiva " rabla " , m-am adresat aceluiasi serviciu de taxe si impozite pentru a obtine stampila necesara pe certificatul de radiere din circulatie de la Politia Rutiera . Nu mica mi-a fost surpriza cand cei de la Taxe si Impozite mi-au spus ca , in conformitate cu prev Legii 227/2015 actualizate [ Noul Cod Fiscal ], ca sa-mi poata radia fiscal masina este OBLIGATORIUca sa-mi redebiteze ( practic , sa o reintroduca in circuitul fiscal ) masina in evidentele fiscale si sa achit impozitul pentru perioada 2015 - 2017 , inclusiv . Intrebarea mea este : cat de legala este aceasta impunere din partea respectivului serviciu , atata vreme cat eu le cer - practic - sa recertifice o situatie deja existenta faptic si asupra careia dumnealor si-au dat girul legal acum 3 ani si care , de atunci , nu a suferit nici o modificare faptica ??? ( Mai fac precizarea ca art 468 alin(1)/NCF - precum si urmatoarele -
invocat de "finantisti" in sustinerea actiunii lor face vorbire de " autovehiculele care TREBUIESC inmatriculate in circulatie " si nu de cele care se doresc a fi radiate din evidenta Politiei !
Astept orice sfat juridic , parere , opinie legala sau informatie competenta si multumesc anticipat pentru ele !
In cadrul dezbaterii unei succesiuni a fost " prins " un act oficial ( un titlu de proprietate al unui teren ) care , ulterior , s-a constatat a fi emis de autoritatea emitenta cu incalcarea legii . Respectivul titlu de proprietate trebuie , in acest moment , a fi anulat pe motivul lipsei de valabilitate juridice a acestuia . In ce fel se va modifica modifica valabilitatea certificatului de legatar existent deja , dupa anularea titlului de proprietate eronat emis , care sunt procedurile ce trebuiesc urmate si cine este persoana indreptatita legal sa efectueze aceste modificari pentru corectarea respectivelor erori cauzate de un document oficial emis de o entitate a statului ? Multumesc anticipat pentru orice sfat si indrumare .
Un somer aflat in plata , in momentul prezentarii la ALOFM pentru vizarea lunara a carnetului de somaj , este OBLIGAT sa prezinte si cartea de identitate ? Daca da , care este temeiul legal ?
Care este termenul legal , socotit de la data adresarii cerererii , in care o comisie locala de aplicare a legii fondului funciar este obligata sa se intruneasca si sa rezolve cererea de anulare a unui titlu de proprietate ilegal / eronat emis ? Si care este temeiul legal , va rog !
In anul 2003 tatalui meu i s-a eliberat , in conditii legal valabile la acea data , un titlu de proprietate , dupa decesul tatalui sau ( bunicul meu ) si in urma dezbaterii mostenirii . Acum trei ani de zile a decedat si tatal meu iar mostenirea a fost dezbatuta legal . Anul acesta , eu , in calitate de mostenitor al tatalui meu am dorit sa efectuez cadastrul si intabularea unui teren ramas mostenire de la tatal meu insa nu reusesc sa " trec " de cei de la OCPI - de unde am primit nota de respingere - deoarece , conform bazei lor de date , pentru aceeasi suprafata de teren exista emise doua titluri de proprietate valabile eliberate de aceeasi entitate juridica : al bunicului meu ( cel eliberat in 1997 ) si al tatalui meu ( cel eliberat in 2003 ) !!! Avand in vedere ca toate documentele juridice emise intre cele doua titluri sunt juridic valabile ( dezbatere succesiune , expertiza topo , testament ) , la fel ca si dezbaterea succesorala efectuata dupa decesul tatalui meu in care este prins si titlul eliberat in 2003 , care este procedura juridica prin care pot efectua cadastrul si intabularea terenului extravilan ramas de la tatal meu ? Este necesara anularea vreunuia din cele doua titluri de proprietate ? Daca da , care dintre ele si in ce temei legal ? Cine trebuie sa ceara anularea vreunuia dintre titluri avand in vedere ca , conform spuselor celor de la OCPI , titlul de proprietate din 2003 emis tatalui meu nu ar fi trebuit eliberat de entitatea juridica respectiva ? Ce se intampla cu dezbaterea succesiunii efectuata dupa moartea tatalui meu care este inregistrata la notar si in care este prins titlul acestuia din 2003 ? Fac precizarea ca , in cele 2 titluri de proprietate - fiind vorba , practic , de o transmitere succesiva a proprietatii dpdv legal ca urmare a mostenirii dintre tata si fiu - nu exista diferente de suprafete , vecinatati , pozitionari etc ! Multumesc anticipat pentru orice informatie si indrumare !
Răspuns la discuția Eroare materiala pretitlu
temeiul legal este ... ???