avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Activitate BogdanEnache

Activitate BogdanEnache

Buna ziua!
De cand s-a introdus noua declaratie unica am o nelamurire in ceea ce priveste plata impozitului pentru venitul estimat.
Se va proceda ca si in trecut cu plati anticipate trimestrial sau contribuabilul poate efectua plata cand doreste, cu conditia sa fie achitat integral impozitul pe venit pana la data de 15 martie?

Va multumesc!
Buna ziua!
Am o intrebare legata de plata CAS-ului.
Daca avem de exemplu un PFA care are un venit estimat de 2.000 de lei pentru anul in curs, acesta nu a fost obligat la plata CAS-ului, iar la final de an venitul obtinut a fost tot de 2.000 lei, cat bani datoreaza acesta pentru CAS?
Am citit intr-un articol faptul ca baza de calcul pentru CAS nu poate fi mai mica de 1.095 lei (35% venitul mediu). Pentru aceasta suma CAS-ul ar reprezenta 115, iar daca ar fi sa inmultim suma cu 12 (luni) am obtine suma de 1380 lei. Daca mai adaugam si cota de 21.5 pentru CASS si impozitul pe venit pentru venitul anual de 2000 lei, obtinem inca 430 lei.
Conform celor de mai sus inseamna ca ar datora 1814 lei, acesta ramanand cu 146 lei.
Intrebarea mea este daca informatiile de mai sus sunt corecte?

Va multumesc!
Imi puteti spune va rog frumos si cu ce data inregistrez aceste operatiuni (data la care am avut incasarea/plata sau data la care am obtinut extrasul de cont).

Multumesc!
Tin sa mentionez ca banca imi pune la dispozitie extrasul de cont pentru luna curenta abia luna viitoare si stiu ca trebuie sa inregistrez operatiunile in registrul jurnal in ordine cronologica folosindu-ma de data la care am avut incasarea/plata.
Buna ziua!
Am si eu o nelamurire in legatura cu inregistrarea unei incasari. Exista un timp limita pentru inregistrarea unei operatiuni (incasare cu extras de cont) in registrul jurnal?

Va multumesc!
Buna ziua!
Am si eu o nelamurira in privinta facturii. In baza unui contract prestez servicii pentru un client din SUA si nu stiu cum ar trebui sa arate factura in ceea ce priveste totalul de plata.
De exemplu, pe factura am trecut perioada in care am prestat serviciile si numarul de ore, iar la final am un total in USD. Problema este ca banii ii voi incasa intr-un cont in LEI. In mod normal stiu ca ar trebui sa trec pe factura cursul BNR, dar daca daca am de exemplu suma de 1.000$, iar cursul BNR ar fi de 4,1 LEI, ar veni un total de 4.100 LEI. Totusi, conversia se va face dupa cursul bancii la care am contul deschis, iar aceasta poate avea un curs de 3,9 LEI, reiesind un total de 3.900 LEI.
Ce pot face in acest caz?

Va multumesc!
Buna ziua!
In urma cu mai bine de o luna am infiinta un PFA si am o nelamurire. Dupa infiintarea acestuia, am obtinut registrul de incasari si plati, iar acum am aflat prin intermediul internetului ca as avea nevoie si de un registru de evidenta fiscala, iar ca pentru acesta trebuie sa depun o cerere in maxim 30 de zile de la infiintare. Problema este ca cele 30 de zile au trecut, iar cand i-am intrebat pe cei de la ANAF de ce registre am nevoie imediat dupa ce am infiintat PFA-ul, acestia mi-au raspuns ca am nevoie doar de registrul de incasari si plati.
Exista vreo problema daca nu am obtinut acest jurnal si urmeaza sa il obtin in perioada urmatoare?

De asemnea, daca nu am achizitionat nici registrul unic de control (am inteles ca este optional pentru PFA) si urmeaza sa o fac tot in perioada urmatoare, exista vreo problema?

Va multumesc!
Buna ziua!
Am inteles ca dupa infiintarea unui PFA si depunerea declaratiei 220 va urma sa primesc prin posta de la ANAF o lista cu perioadele trimestriale in care va trebui sa platesc impozitul pe venit si cass. As dori sa stiu daca acest lucru este adevarat sau voi fi nevoit sa merg pana la ANAF sa aflu aceste informatii?
Va multumesc!
Buna ziua!
Daca ca PFA ma ocup de administrarea unor site-uri web pentru niste companii din afara UE in baza unor contracte, iar eu nu sunt platitor de TVA, ce documente trebuie sa adaug la dosar cand incasez bani (daca incasez banii intr-un cont curent in LEI, nu in valuta)? Doresc sa mentionez si faptul ca acele companii pentru care ma ocup de administrarea paginilor web imi emit o autofactura.

1. Este nevoie sa scriu doar o chitanta sau trebuie sa fac si o factura? Daca fac o chitanta si/sau o factura trebuie sa specific faptul ca am incasat banii din prestarea de servicii pentru compania X in baza contractului X?

2. Este nevoie sa fac si o referinta la autofactura pe care o emit acestia?

3. Pentru cele mentionate mai sus, ce data trebuie trecuta, accea cand acestia efectueaza transferul si emit autofactura sau cand am incasat eu banii in cont?

4. Mai am batai de cap sa fac conversia la cursul BNR daca contul pe care il am la banca este in RON?

5. Cum ar trebui sa arate acestea (cu toate mentiunile de mai sus)?

Va multumesc pentru timpul acordat!
Buna ziua!
Saptamana aceasta am infiintat un PFA si am trecut si pe la ANAF pentru a depune declaratiile necesare. Acolo mi s-a spus ca daca doar ce am infiintat PFA-ul, trebuie sa depun un dosar cu documentele pe care le-am obtinut de la ONRC si declaratia 220.
Am cateva nelamuriri in privinta declaratiilor. Este suficienta doar declaratia 220? Nu este nevoie sa depun si declaratia 600 (in declaratia 220 am declarat un venit estimativ mai mic de 5.000 LEI)?
Mai trebuia sa depun si alte declaratii inafara de 220?

Multumesc!