avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate valih

Activitate valih

Va rog sa-mi spuneti daca se poate, unde este prevazuta in legislatie obligativitatea inscrierii CUI pe bonul fiscal de carburant pentru deplasarea in interes de serviciu cu masina personala in cadrul unei institutii publice .
Multumesac anticipat.
Multumesc!
Am gresit, este vorba de OUG 50/2012. Problema este ca nu are norme de aplicare si sunt multe aspecte ivite in situatia mea pe care nu stiu cum sa le aplic conform exemplului prezentat anterior.
De asemenea si pentru incadrarea pe perioada determinata trebuie organizat concurs?
Buna ziua!
Se redeschide Spitalul propus spre desfiintare in 2011!!!!!
Am primit structura organizatorica de la M.S. si avizul de functionare.
Va rog sa ma ajutati cu legislatie privind reangajarea personalului redistribuit in 2011 la Spitalul judetean, a celui care a plecat in somaj la cerere, si a altui personal din afara, necesar pentru reluarea activitatii.
Nu stiu daca mai este in vigoare legea care blocheaza posturile vacante!!!
Cum se organizeaza toata povestea aceasta, ca nu stim de unde sa incepem?
Exista OUG 50/2013 care prevede preluarea personalului medical redistribuit in 2011, dar nu specifica anumite conditii. Ex: o infirmiera din 2011, acum este asistenta medicala. Cum o aduc inapoi, pe postul de pe care a plecat sau poate fi incadrata pe un post de asistenta.
Se face angajarea pur si simplu prin dispozitia managerului sau cum????#-o
Va rog daca ma puteti ajuta cu legislatia in vigoare, va sunt profund recunoscatoare.
Discuție chirii
Buna ziua!
Sunt contabila la o scoala generala si in baza unui proiect de colaborare cu "Corpul Pacii" s-a obtinut acceptul privind predarea limbii engleze in scoala de catre un voluntar american.
Contributia scolii in acest proiect reprezinta asigurarea spatiului de cazare pentru respectivul voluntar si plata chiriei pentru acest spatiu.
Urmeaza sa incheiem un contract de inchiriere cu proprierarul unei case (persoana fizica).
V-as ruga daca ma puteti ajuta cu formele si baza legala privind incheierea unui contract de inchiriere intre scoala si aceasta persoana fizica.
Am inteles ca ar trebui sa-i fac eu un stat de plata in baza unui contract de prestari servicii si sa-i opresc impozit 16 %.
Nu cred ca este corect si va rog sa ma ajutati sa procedez asa cum trebuie.
Multumesc anticipat!
Discuție Salarizare
Buna ziua!
Sunt contabil la un spital care se gaseste pe lista spitalelor propuse pentru transformare in camin de batrani.
Consiliul local nu a aprobat aceasta transformare, spitalul ramanand in continuare cu personalitate juridica si in administrarea primariei. Personalul medico-sanitar a fost preluat de spitalul judetean, o parte din TESA si muncitori au plecat in somaj, iar restul am ramas in continuare la spital (un contabil, secretara si 4 paznici). Problema pentru care va solicit ajutorul este urmatoarea:
Incepand cu 1mai 2011singura sursa de finantare este bugetul local de unde primim si bani pentru salarii, numai ca a fost impusa diminuarea salariilor la nivelul celor din primarie (in sanatate aveam spor de preventie, spor de stabilitate, spor de calculator, alte sporuri care in primarii nu se acorda).
Rugamintea mea este sa-mi spuneti in ce baza legala pot face aceasta diminuare de salarii, sau o noua incadrare, tinand cont si de faptul ca majoritatea personalului ramas in spital a dat declaratie scrisa ca este de acord cu salariul propus de primarie. Este suficienta o Hotarare a Consiliului Local?
Multumesc!
Va cer ajutorul daca stie cineva!!
Lucrez la un spital orasenesc in functia de referent, contabil IA cu PL.
Conform noilor grile din L.330/2009, treptele de salarizare pentru referent, contabil IA cu PL au fost eliminate. Legea spune :"...reincadrarea personalului ale carui grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesionala imediat urmatoare celei eliminate".
Treapta imediat urmatoare celei de referent, contabil IA cu PL este economist SSD debutant.
Va rog sa-mi spuneti daca se poate, este corect sa trec la aceasta treapta?
Si daca da, in cazul cind se vor aplica coeficientii de salarizare din noua grila, salariul meu va fi mult mai mic decat cel actual?
Cum credeti ca este mai bine de procedat avand in vedere ca am totusi o vechime de 25 de ani?

In Contractul Colectiv de Munca din Invatamant, inregistrat cu nr.596/15/12.11.2007 la MMFES, art.37 lit (e) prevede:"salariaţii care se pensionează la vârsta standard primesc o indemnizaţie de cel puţin un salariu de bază".
Avem un caz mai deosebit prin aceea ca, secretara nascuta ina anul 1949 luna martie a iesit la pensie anticipata in data de 01.07.2001.
In martie 2007, implineste virsta standard de pensionare.
Vine acum in septembrie 2009 si face o cerere prin care solicita acordarea acelei prime pentru iesire la pensie la varsta standard.
Ce raspuns pot sa-i dau la aceasta cerere, tinand cont de faptul ca chiar daca ar avea acest drept nu am prevazut in buget o astfel de suma.
Va rog daca se poate sa-mi spuneti care sunt termenii legali in aceasta situatie?
Răspuns la discuția debitori diversi
Dupa cum am vazut si in functionalitatea conturilor, 421 nu se debiteaza prin 461 ci doar prin 427 sau mai bine eu cred ca ar trebui 428 pentru retinerile lunare. Dar eu nu stiu intreaga suma cum sa o evidentier ca pe un debit. Oare este bine sa fac 428=70xx? Tichetele au fost date in plus anul trecut si toti cei in cauza au semnat angajamente prin care sunt de acord sa li se retina pe statul de plata.
Daca analizez bine acestea au fost suportate din buget, asa ca prin formula de mai sus, refac bugetul.
Va rog sa ma ajutai intr-o problema!
Am de recuperat o suma de bani de la salariati, reprezentand c/val.tichete de masa luate in plus.
Trebuie mai intai sa evidentiez intreaga suma printr-o formula contabila si apoi sa inregistrez retinerea lunara de la salariati pe statul de plata si reintregirea cheltuielii cu tichetele de masa.
Va rog sa-mi spuneti ce formule contabile se folosesc pentru evidentierea sumei ca debit?
Va rog sa-mi explicati ce retineri se fac din concediile medicale, atat din cele platite din FNUASS cat si din cele platite din fondul de salarii?
Ex: CM brut = 903
677 din FNUASS
226 din fondul de salarii
De asemenea, unitatea ce cote calculeaza?