avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 343 soluții astăzi
Forum Activitate Silvia Aldea

Activitate Silvia Aldea

Răspuns la discuția Acte privind titlul locativ
In OUG 97/2005 este prevazut faptul ca documentele prin care se poate face dovada adresei de domiciliu sunt (printre altele) si actele incheiate in conditii de validitate prevazute de legislatia romana privind titlul locativ. Pe mine ma interesa daca actele pe care le-am enumerat eu mai sus sunt considerate a fi acte privind titlul locativ.
Va rog frumos sa-mi spuneti care sunt documentele cu care se poate face dovada adresei de domiciliu. Eu am gasit cate ceva despre actele incheiate in conditii de validitate prevazute de legislatia romana privind titlul locativ. si anume urmatoarele, insa nu stiu daca toate se constituie in titlu locativ si nu vreau sa fac vreo greseala: contractul de vanzare-cumparare, de donatie, de schimb, de partaj voluntar, de comodat, de intretinere sau renta viagera, de inchiriere, certificat de mostenitor, hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile, extras de pe cartea funciara, contract de construire insotit de procesul-verbal de predare-primire a locuintei...
As dori sa stiu daca o societate comerciala straina poate desfasura diverse activitati pe teritoriul statului roman. fara sa aiba deschisa vreo reprezentanta, sucursala, filiala etc. De exemplu, americanii care desfasoara activitati in bazele militare deschise la noi in tara vor sa aduca o firma de la ei din SUA sa efectueze diverse lucrari pt ei. Ma intereseaza daca acest lucru se poate, daca este legal si daca firma respectiva va trebui sa indeplineasca niste conditii pt a putea lucra pt ei (se supune legislatiei noastre?)
Răspuns la discuția UTILIZARE CERTIFICAT DIGITAL
Buna, Freelis...te rog frumos, daca ai la indemana si vrei, imi poti trimite si mie un model de astfel de contract? Multumesc!
Daca intr-un regulament de ordine interioara este prevazut ca salariatii au dreptul la permisii de pana la 10 zile in anumite situatii si acestea sunt detaliate cu exactitate (de ex. la incheierea casatoriei, la mutarea familiei, in caz de accidentare sau imbolnavire grava a unuia dintre membrii familiei, in caz de dezastre, pt. ajutorarea parintilor etc, in cazul decesului unuia dintre membrii familiei) dar mai este inca o prevedere in acelasi regulament care spune ca "permisiile se acorda si in cazul altor situatii exceptionale".
Intrebarea mea este urmatoarea: cum pot fi definite in acest caz situatiile exceptionale si cine apreciaza ca fiind de aceasta natura? Adica un angajat poate solicita o zi de permisie pt a merge la banca in vederea depunerii unor acte necesare obtinerii unui credit? Asta asa ca exemplu...am impresia ca aceasta portita da o prea mai libertate de "miscare" si toate celelalte situatii prevazute clar mai sus nu-si au rostul....acestea nu sunt tot situatii exceptionale? As dori sa stiu cum pot face ca sa restrang aceasta plaja de situatii exceptionale astfel incat sa nu se abuzeze de respectiva prevedere...va trebui sa fac niste precizari interne insa nu prea stiu cum sa definesc termenul...Multumesc!
Buna ziua. As dori sa stiu daca certificatul/semnatura digitala pe care il am il pot folosi pentru o societate comerciala a carei contabilitate o tin insa fara a-mi asuma vreo obligatie...ma refer la faptul ca toate actele vor fi semnate si asumate de catre administratorul firmei respective insa si eu sunt obligata sa aplic semnatura electronica. Exista vreo portita legala de a folosi certificatul digital fara asumarea raspunderii, fara a raspunde in vreun fel in fata legii? Multumesc!
Ma scuzati dar nu prea inteleg, desi in hotarare se dispune 1/6, ordonanta dispune 1/3 lunar, pana la ajungerea la zi, apoi retinerea de 1/6.
Mie nu mi se pare a fi acelasi lucru.
Cu multumiri.
Prin Hotarare judecatoreasca s-a stabilit plata unei pensii de intretinere de 1/6 din veniturile nete realizate lunar, de la data introducerii actiunii. Ordonanta de poprire comunicata spune astfel: ordona infiintarea popririi asupra a 1/3 din veniturile nete realizate lunar de debitor, incepand cu data introducerii actiunii si pana ajungerea la zi, respectiv data pronuntarii hotararii, iar dupa aceea infiintarea popririi asupra a 1/6 din veniturile nete realizate de debitor si pana la terminarea studiilor.
Cum se poate remedia o astfel de neconcordanta intre hotarare si ordonanta de poprire?
Cu multumiri.
Buna dimineata. As dori sa aflu daca, in cazul inchirierii locuintelor construite de ANL, titulari ai contractului de inchirere pot fi ambii soti sau doar unul dintre acestia? Stiu ca solicitarea de locuinta pentru tineri destinata inchirierii se ia in evidenta pe baza unei cereri tip formulata de titularul cererii de locuinte, numai individual si in nume propriu. De asemenea, peste tot in legislatie unde se face referire la vanzare sau la indeplinirea altor conditi, se face distinctie intre titularul de contract de inchiriere si sotul/sotia acestuia. Avand in vedere acest aspect, contractul ii poate avea ca titulari pe ambii soti?
Am o nelamurire. In Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare este prevazut faptul ca acestora le este interzis sa participe direct la administrarea sau conducerea unor organizatii sau societati comerciale. In situatia in care un ofiter ocupa functia de vicepresedinte in cadrul unei asociati care-si defasoara activitatea in Romania, se poate considera ca incalca prevederile de mai sus? Ma gandesc ca, functia de vicepresedinte intr-o asociatie presupune ca participa direct la conducerea acesteia, nu? Statutul asociatiei respective nu l-am vazut ca sa va pot da mai multe detalii.