avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Disponibilizari in institutiile aflate in subordinea ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Disponibilizari in institutiile aflate in subordinea Ministerului Muncii

sunt functionar public de 20 de ani, studii superioare de lunga durata, master in politici publice si administratie publica, in functia de consilier superior tr.1. am prmit preaviz si voi fi disponibilzata la 08 sept. 2010.nu mi s-a oferit nici o alternativa: concurs pt, post vacant sau un alt loc de munca, iar criteriile pe baza carora s-au facut disponibilizari la aceasta institutie nu au fost conforme cu legislatia, deoarece dosarul personal este curat: fara abateri sau sanctiuni, am performante, multe perfectionari in domeniu etc.
ce sanse am , si cum sa procedez pt. a-mi salva locul de munca?multumesc.
Cel mai recent răspuns: radu_mc , utilizator 19:31, 26 August 2010
este vorba, intradevar, de reducerea de 25%, lucrez intr-un AJOFM al min. muncii, astfel incat din 70 de functionari, vor ramane doar 48.apreciez foarte mult raspunsul pe care mi l-ati acordat, si urmares si celelate subiecte legate de disponibilizarile functionarilor. v-as ruga sa-mi trimiteti L188/1999-ultima varianta deoarece nu reusesc sa gasec in cea pe care o am art,99-100.
oricum, sunt hotarata sa merg in instanta. are vreo importanta daca am semnat de primirea preavizului ?
Nu are nicio importanta daca ati semnat preavizul. De atacat trebuie sa atacati decizia de eliberare din functie.

Ar mai fi ceva. Inainte de a fi dvs. si colegii disponibilizati, ANOFM a aprobat prin ordin noile structururi organizatorice (organigramele) tuturor AJOFM si a anexat statele de functii. Eu va sugerez sa atacati si acest act in instanta, tot conform Legii nr. 554/2004. De la ordinele emise "la centru" pleaca toate. Poate va mobilizati si colegii in acest sens.
Succes! :)
Aveti, mai jos, art. 99 si art. 100 din Legea nr. 188/1999 in forma actualizata.

Art. 99 - (1) Persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică va dispune eliberarea din funcţia publică prin act administrativ, care se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, în următoarele cazuri:
a) autoritatea sau instituţia publică şi-a încetat activitatea ori a fost mutată într-o altă localitate, iar funcţionarul public nu este de acord să o urmeze;
b) autoritatea sau instituţia publică îşi reduce personalul ca urmare a reorganizării activităţii, prin reducerea postului ocupat de funcţionarul public;
c) ca urmare a admiterii cererii de reintegrare în funcţia publică ocupată de către funcţionarul public a unui funcţionar public eliberat sau destituit nelegal ori pentru motive neîntemeiate, de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus reintegrarea;
d) pentru incompetenţa profesională, în cazul obţinerii calificativului "nesatisfăcător" la evaluarea performanţelor profesionale individuale;
e) funcţionarul public nu mai îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 54 lit. g);
f) starea sănătăţii fizice sau/şi psihice a funcţionarului public, constatată prin decizie a organelor competente de expertiză medicală, nu îi mai permite acestuia să îşi îndeplinească atribuţiile corespunzătoare funcţiei publice deţinute;
g) ca urmare a refuzului neîntemeiat al înaltului funcţionar public de acceptare a numirii în condiţiile art. 93.
(2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c) şi e) - g) reprezintă motive neimputabile funcţionarilor publici.
(3) În cazul eliberării din funcţia publică, autoritatea sau instituţia publică este obligată să acorde funcţionarilor publici un preaviz de 30 de zile calendaristice.
(4) În perioada de preaviz, persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică poate acorda celui în cauză reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.
(5) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), şi e), în perioada de preaviz, dacă în cadrul autorităţii sau instituţiei publice există funcţii publice vacante corespunzătoare, aceasta are obligaţia de a le pune la dispoziţie funcţionarilor publici.
(6) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c) şi e), dacă nu există funcţii publice vacante corespunzătoare în cadrul autorităţii sau instituţiei publice, autoritatea ori instituţia publică are obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada de preaviz, lista funcţiilor publice vacante. În cazul în care există o funcţie publică vacantă corespunzătoare, identificată în perioada de preaviz, funcţionarul public va fi transferat în interesul serviciului sau la cerere.
(7) Funcţionarul public de conducere are prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.
Art. 100 - (1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.
(3) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică.
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării.
De aproape doua saptamani asist cu neputinta la procesul de disponibilizare al fostilor colegi din institutii din subordinea MMFPS.
Constat cum, functionari foarte bine pregatiti au primit preaviz, in timp ce altii raman bine merci, desi daca cineva ar rascoli un pic vechimea lor de specialitate, ar constata ca si-au asimilat vechime in domenii ce nu aveau legatura cu "specialitatea".
In alt caz, primesc preaviz doua mame care isi cresc singure copii( una in urma divortului - 2 copii, cealalta in urma decesului sotului - 1 copil), si raman in institutie, fratele directorului adjunct, cumnata unei sefe de directii din forul superior, sotul unei d-ne. de la curtea de conturi:worthy: si sotia unui important om de afaceri pe plan local, care a sponzorizat toate partidele la putere.#-o

Ma intreb si eu: oare cine respecta dispozitiile Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional?

Ultima modificare: Luni, 23 August 2010
florisiris, utilizator
@florisiris

Aveti dreptate, rectific primul mesaj. Criteriile minimale care trebuiau avute in vedere cand s-au facut disponibilizarile nu sunt cele prevazute in art. 81 din CCMUNN, ci cele prevazute la art. 6, alin. (6) din Legea nr. 329/2009.
In rest nu e nimic de comentat, cu exceptia faptului ca toate se vor rezolva in instanta. :)

ART. 6
....................................................
(5) Încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale personalului, ca urmare a reorganizării potrivit prezentei legi, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea autorităţii ori instituţiei publice şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai sindicatelor, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a actelor normative prevăzute la art. 5 alin. (1)-(4).
(6) În absenţa criteriilor stabilite potrivit alin. (5), la aplicarea măsurii de încetare a raporturilor de muncă sau, după caz, de serviciu, se vor avea în vedere următoarele criterii minimale:
a) dacă sunt îndeplinite condiţiile de pensionare, prevăzute de lege;
b) calificativul obţinut la ultima evaluare a performanţelor profesionale individuale, realizată în condiţiile legii;
c) existenţa unor sancţiuni disciplinare, aplicate în condiţiile legii;
d) măsura să afecteze mai întâi persoanele care nu au copii în întreţinere;
e) dacă măsura ar afecta 2 soţi care lucrează în aceeaşi unitate, desfacerea contractului de muncă sau, după caz, a raportului de serviciu al soţului care are venitul cel mai mic;
f) măsura să afecteze în ultimul rând familiile monoparentale care au în îngrijire copii, întreţinătorii de familie, precum şi salariaţii bărbaţi sau femei care au cel mult 5 ani până la îndeplinirea condiţiilor de pensionare;
g) alte criterii stabilite de legi speciale, dacă este cazul.
In primul rand multe multumiri pentru informatiile furnizate, sunt de mare ajutor multor oameni aflati in situatii de abuz privind restructurarea...

O intrebare - cele spuse mai sus se pot aplica si celor care ocupa functii publice, in primarii sau consilii judetene ca inspectori sau alte posturi, dar fac parte din personalul contractual? Ca in ce priveste disponibilizarile, nu se mai tine cont daca e vorba de functionari sau contractuali... Va multumesc inca o data pentru raspuns...

Alte discuții în legătură

Restructurea legea 63/2010 - personal contractul in institutii radu_mc radu_mc Buna ziua. Daca pentru restructurea (OUG 63/2010) posturilor functionarilor publici institutiile / ordonatorii de credite s-au folosit de art 100 legea ... (vezi toată discuția)
Restructurare/disponibilizare 2010 - functionari, contractuali, speciali... radu_mc radu_mc Un topic care-si propune sa ofere suport legislativ pentru situatiile intalnite (legale si mai putin legale) in cazul restructurarilor/disponibilizarilor ... (vezi toată discuția)
Incetarea raportului de serviciu ca urmare a reorganizarii institutiei - functionar public liviucfp liviucfp Am primit preaviz pentru incetarea raportului de serviciu ca urmare a reorganizarii institutiei,prin desfiintarea postului-art.99 alin.(3) L.188/1999,fara sa ... (vezi toată discuția)