avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 243 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Problema contract RDS
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Problema contract RDS

Buna ziua

Sunt intr-o situatie total neplacuta cu cei de la RCS-RDS Romania. In urma cu 6 ani am facut un contract ei pentru un serviciu CableLink. In Martie 2006 am incercat sa il reziliez, deoarece a aparut un concurent cu servicii mai bune. Tocmai pentru ca acel concurent lua clientii RDS-ului in cartierul Militari/Bucuresti, am fost plimbat luni in sir pentru rezilierea contractului; fara succes insa. M-am oprit din alergatura si nu m-am mai stresat cu rezilierea lui. Facturi oricum nu primeam, ma asteptam sa ma cheme sa platesc de urgenta sumele restante, moment in care ceream si reziliera contractului.

Dupa o perioada, RDS cumpara acel concurent incomod din zona si sunt fortat sa merg din nou sa semnez un contract de furnizare de servicii cu RDS, FiberLink, fara sa il fi reziliat pe cel precedent. La casierie, in momentul primei plati, am intrebat daca am si altceva de plata pe numele meu catre RDS - incercand sa vad daca mai e activ contractul sau a fost reziliat. Am primit drept raspuns "nu". Am considerat ca, asemeni Romtelecom, contractul va fi reziliat pe temei de neplata a facturilor. Mai mult, nicio companie nu semneaza un contract nou cu un client care este restant sau care nu si-a indeplinit clauzele contractuale.

A trecut aproape un an de cand am semnat al doilea contract cu RDS. Nu primesc niciodata niciun fel de factura, doar pe portalul intern al lor, lunar, apar facturi cu suma zero, iar odata la 6 luni apare o factura care cuprinde plata pentru 6 luni anterioare. Mai mult, ca sa fie distractiv pana la capat, pe ultima factura, pe langa cele 6 luni de plata, mi-a venit de plata si pentru contractul CableLink pentru perioada Martie 2006 - Ianuarie 2008.

Intre timp, de la RDS nu am primit absolut nicio factura TIPARITA pentru contractul CableLink.

Este o culpa comuna la mijloc. Pe de o parte, ma fac vinovat pentru ca nu am reziliat contractul. Pe de alta parte, ei sunt vinovati pentru netrimiterea de facturi si pentru ca mi-au spus ca nu am nimic de plata. Suma restanta in prezent este irelevanta, relevant este doar modul in care ei factureaza in 2008 niste servicii pe care nu le-au facturat in 2006, ceea ce din punct de vedere al contabilitatii este imposibil.

Pe cale amiabila sunt slabe sanse sa scap fara sa platesc sau sa platesc doar pentru o anumita perioada, mai ales cand vorbim cu un mastodont. Aveti cumva idee de vreo lege care m-ar putea ajuta in acest sens? Ceva de care sa ma leg pentru a putea reduce totusi puterea lor de negociere?

Va multumesc foarte mult pentru atentia voastra.

Mihai
Cel mai recent răspuns: Ionut Mg , utilizator 15:35, 5 Noiembrie 2023
Notificare, vedeti intai pe ce se bazeaza ei, depinde de contractul de inchiriere...
Apoi comunicati catre RDS pozitia dv. in urma studiului actelor.
Eventual le solicitati si o copie a contractului incheiat cu chiriasa dv.
Nu sunt specialist, dar inclin sa cred ca RDS in cazul de fata are o restanta cu chiriasa dumneavoastra. Ea a incheiat contractul de prestari servicii, nu dumneavoastra. In baza contractului de inchiriere s-a stabilit locul furnizarii serviciului. RDS trebuie sa isi recuperezere datoria de la cel cu care are contractul incheiat nu de la proprietarul spatiului unde a fost prestat serviciul (in cazul de fata furnizarea de semnal TV si/sau internet si telefon). Prin urmare atat timp cat dumneavoastra nu ati semnat acel contract direct sau prin imputernicit nu puteti fi obligat la plata serviciilor pe care nu le-ati solicitat. Asta este opinia mea, bazata pe logica si nu pe legi deoarece, repet, nu sunt avocat.
Problema celor de la rds este si la Constanta.
In contractele vechi scria ca dupa 90 zile intarziere se rezilieaza contactul din punctul lor de vedere.
Si noi am mers, am intrebat daca avem de plata ceva si raspunsul a fost - nu.
Cred ca in aceeasi perioada s-a primit si la C-ta facturi pt perioada 2006-2009. Sunt incluse in aceasta perioada si luni in care este platit abonamentul.
Orice solicitare catre ei este fara raspuns.
In perioada noiembrie 2006 pana in prezent nu am beneficiat de serviciile lor.
In audienta la cei de la Comercial, "directorul nu da audiente este de negasit"recunosc ca "s-ar putea sa aveti cu rezilierea dupa 90 zile" dar in continuare nu fac nimic.
La verificarea cartelei de la decodor apare reziliat la cerere.
Nu primesc raspuns la solicitarile catre ei, nu primesc echipamentul inapoi, au unificat facturile de cablu cu cele de inernet chiar daca erau doua contracte separate.
Facturile de internet achitate la zi, dar au oprit furnizarea pe motiv ca sunt restante la cablu chiar daca au o cerere de furnizare a internetului pana la solutionarea facturii de cablu.
Sunt stat in stat.
Noi cei dupa urma carora traiesc suntem supusii lor.
~ Conținut șters la cerere ~
citeste cu atentie legea 193/2000 legea contractelor comerciale si in baza ei poti invoca rezilierea pe drept al contractului.

Alte discuții în legătură

Modificare / reziliere contract rcs rds georgebogdan georgebogdan Buna ziua. M-am "izbit" de urmatoarea problema: dupa ce am semnat un contract cu RDS RCS pentru upgrade de abonament - la 30 EURO (4 ani de contract derulat ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract cu firma de furnizare internet kissmy09 kissmy09 Buna seara ! va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns ....in luna dec 2012 am incheiat un contract cu o firma de furnizare internet de cartier...si fara ... (vezi toată discuția)
Contract telefonie/internet petre32 petre32 am contractul standard de la rcs rds pt internet si cablu din 2006 ...acum cateva zile am decis sa reziliez contractul... fost la un birou rds cu o cerere ... (vezi toată discuția)