ani_catalina a scris:
Raspunsul poarta data postei de 25.04.2008. (mentionez ca :pana in anul 2008 nu am mai primit nici o somatie sau titlu executor privind neplata impozitelor).
Din 2004 spuneti ca este in vigoare Codul Fiscal care am inteles ca si el prevede preascriere de 5 ani. Intrebarea este daca in contestatia pe care o fac sa ma refer la actualul cod fiscal sau la OG nr;11/1996 care prevede la articolul 98 lit.a ca dreptul de a cere executarea silita a creantelor se prescrie in termen de 5 ani de la data nasteri dreptului de a cere executarea silita ......, considerand ca data nasterii creantei este perioada 1996 - 2000 cand era in vigoare OG nr: 11/1996 ?
Citez extras din Dispozitia raspuns la contestatia mea catre Primaria Turda;
"Debitul cu care figurati in evidentele noastre fiscale este aferent anilor 1996-2000, dar datorita preluarilor succesive din programele de taxe si impozite, apare ca existent la data de 31.12.2003, respectiv 31.12.2004. Debitul a fost preluat in anul 1999 de la administratia Finantelor Publice Turda"
INTREBARE? Avand in vedere cele de mai sus de la ce data decurge prescriptia?
Deci, dupa cum spuneti d-voastra nu ati primit niciodata vreo instiintare de plata, somatie sau titlul executoriu.
Oricare ar fi actul normativ prescripţia dreptului de a stabili obligaţii fiscale se face in termen de 5 ani, cu conditia ca acesta sa nu fie intrerupt.
Va atasez un exempu sursa ANAF
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROMANIA - Ministerul Finantelor Publice
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
DECIZIA NR. 29/2005
privind solutionarea contestatiei depusa de
Directia generala a finantelor publice a fost sesizata de Activitatea controlului
fiscal asupra contestatiei formulata de , conform Sentintei civile.
Obiectul contestatiei il constituie:- impozitul pe salarii, accesorii, taxa pe
valoarea adaugata, accesorii, fond solidaritate, accesorii, fond special de sanatate,
accesorii, fond pensii agricultori, accesorii, CAS - angajator, accesorii, CAS -
individuala, accesorii, CASS - angajator, accesorii, CASS - angajati, accesorii, fond
somaj datorat de angajator, accesorii, fond somaj datorat de angajati, accesorii.
Contestatia a fost depusa in termenul prevazut de art. 176(1) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, depusa la
organul emitent al actului administrativ fiscal.
Prin contestatie nu se precizeaza suma contestata, individualizata pe categorii
impozite, taxe si accesorii.
Constatand ca sunt intrunite conditiile prevazute de prevederile art. 174(1) si
178(1), a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata, Directia generala a finantelor publice prin biroul Solutionare contestatii
este competenta sa se pronunte asupra cauzei.
I. contesta masurile dispuse prin raportul de inspectie fiscala intocmit de
catre organele de inspectie fiscala din cadrul Activitatii de control fiscal prin care s-au
actualizat dobanzile si penalitatile de intarziere asupra debitelor existente in sold la
data de 31.12.1999 si neplatite pana la data deschiderii procedurii de insolventa,
conform art. 45 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului.
In motivarea contestatiei administratorul judiciar, numit prin Sentinata civila,
invoca prescriptia dreptului de a cere executarea silita deoarece actualizarea
dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru contributii sociale si impozitul pe salarii
sunt debite nascute pana la 31.12.1999 pentru care la 31.12.2004 s-a implinit termenul
de prescriptie prevazut de art. 127 din Codul de procedura fiscala, republicat. Cat
priveste taxa pe valoarea adaugata, contestatoarea sustine ca organele de inspectie
fiscala au preluat concluziile procesului verbal de control din 2001 a A.F.P., proces
verbal ce constata obligatiile de plata la taxa pe valoarea adaugata aferente perioadei
04.1998 - 31.12.1999 si majorari de intarziere, pentru care s-a implinit termenul de
prescriptie de a cere executarea silita si solicita deducerea acestora din totalul
obligatiei de plata la taxa pe valoarea adaugata stabilita prin raportul de inspectie
fiscala.
II. Prin decizia de impunere intocmita in baza raportului de inspectie fiscala de
catre organele de inspectie fiscala ale A.C.F. , s-a stabilit in sarcina . ca obligatii
de plata reprezentand:
- diferente de obligatii fiscale
- accesorii aferente diferentelor
- accesorii aferente obligatiilor fiscale declarate si
s-a mai stabilit prin raportul de inspectie fiscala ca obligatii fiscale declarate si
neachitate pana la data controlului.
III. Avand in vedere sustinerile contestatoarei, constatarile organelor de
inspectie fiscala, documentele existente la dosar, precum si actele normative invocate
de contestatoare si de organele de inspectie fiscala, se retin urmatoarele:
1. Referitor la obligatii fiscale declarate si accesorii aferente obligatiilor fiscale
declarate,
Directia generala a fnantelor publice prin biroul Solutionare contestatii este
investita sa se pronunte asupra legalitatii masurii dispuse de organele de inspectie
fiscala.
In fapt, la data controlului, organul de control fiscal a constatat ca societatea nu
a achitat obligatiile fiscale constituite si individualizate pe categorii de impozite si taxe
si neachitate la scadenta, recunoscute de catre platitor prin situatiile financiare anuale,
la care a calculat accesorii, potrivit legii.
Prin contestatia formulata, administratorul judiciar al societatii contestatoare
solicita diminuarea obligatiilor fiscale de plata cu debitele nascute pana la 31.12.1999
si neachitate la data deschiderii procedurii de insolventa reprezentand impozit pe
salarii, taxa pe valoarea adaugata, contributia la asigurari sociale datorata de angajator
si de angajati, contributia la fondul de somaj datorat de angajator si de angajati,
contributia la fondul pentru sanatate publica, contributia la fondul special 4% pentru
agricultori si contributia la fondul special de solidaritate speciala pentru persoanele cu
handicap deoarece la data de 31.12.2004 s-a implinit termenul de prescriptie prevazut
de art. 127 din Codul de procedura fiscala, republicata.
In drept, se fac aplicabile prevederile art. 22 lit. b) si 129 lit. b) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, potrivit caruia:
si
respectiv .
Din analiza documentelor exsistente la dosarul cauzei, s-au retinut ca obligatiile
bugetare constituite si individualizate de catre si neachitate la scadenta,
constatate de organul de inspectie fiscala, au fost recunoscute prin depunerea
situatiilor financiare anuale potrivit art. 26(1) din Legea contabilitatii si in temeiul art.
129 (b) din Codul de procedura fiscala, republicat, a condus la intreruperea termenului
de prescriptie.
In motivarea contestatiei, reprezentantul contestatoarei sustine prescriptia
dreptului de a cere executarea silita a debitelor nascute pana la 31.12.1999 pentru
care la 31.12.2004 s-a implinit termenul de prescriptie prevazut de art. 127 din Codul
de procedura fiscala, republicat, nu poate fi retinuta in solutionarea favorabila a
contestatiei intrucat debitele considerate de societatea ca prescrise au fost
recunoscute prin depunerea situatiilor financiare anuale si, potrivit art. 129 lit. b) din
Codul de procedura fiscala, republicat, potrivit caruia ,s-a intrerupt termenul de prescriptie la
acea data.
De asemenea, in sustinerea contestatiei sunt citate numai articolele din Codul
de procedura fiscala, republicat, care se refera la notiunea de prescriptie a dreptului de
a cere executarea silita fara a prezenta in paralel si articolul 129 citat mai sus in care
sunt prezentate situatiile in care se intrerupe termenul de prescriptie.
Pentru considerentele retinute in raport cu prevederile actelor normative mai sus
citate, se retine ca organul de inspectie fiscala in mod legal si corect a considerat ca
debitele nascute pana la data de 31.01.1999 si neachitate pana la data deschiderii
procedurii de insolventa nu sunt prescrise si sunt datorate de societate intrucat a fost
inlaturata prescripria prin recunoasterea obligatiilor fiscale facute
prin depunerea situatiilor financiare anuale, iar pentru neachitarea debitelor la
termenele legal stabilite societatea are obligatia de a plati accesorii in temeiul art. 22
din Codul de procedura fiscala, republicat calculate, potrivit legii, motiv pentru care
contestatia urmeaza a se respinge ca neintemeiata.
Pentru considerentele precizate in continutul deciziei, prin prisma actelor
normative enuntate anterior, coroborate cu prevederile art. 185(1) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2002 privind Codul de procedura fiscala, republicata, se
D E C I D E:
1. Respingerea contestatiei formulata de pentru obligatii fiscale
neachitate si accesorii aferente acestora.
2. Prezenta decizie poate fi atacata, potrivit legii.