Cu ceva timp in urma, radet a emis doua facturi pentru plata in aceeasi luna calendaristica, de ex. pentru decembrie si ianuarie. Acestea au fost prinse drept cheltuieli pe lista de Ianuarie. In acest fel s-a ajuns la situatia ca In lista de intretinere afisata pentru luna fabruarie sa fie prinsa factura pe luna februarie neachitata. Toate celelalte facturi din lista de intretinere fabruarie sunt pentru luna ianuarie si sunt platite, in februarie, pana la sfarsitul lunii.
Daca m-a inteles cineva, va rog, cum rezolv capitolul Activ-Plati din balanta.Unde prind cele facturi radet ianuarie si februarie in balanta.
Cu multe multumiri,
La inceputul lunii Noiembrie in cadrul asociatiei noastre se afiseaza listele de plata pentru luna Septembrie. Cum se inregistreaza facturile din luna Septembrie care au fost achitate la furnizor si repartizate pe liste? Dar facturile din luna Octombrie care nu au fost inca platite si nici repartizate pe liste? Care anume in activ si care in pasiv? Multumesc,
Facturile lunii Septembrie:
- in Activ se regasesc la Sume curente de incasat de la proprietari, practic lista pe Septembrie.
- in Pasiv se regasesc la Facturi neachitate catre terti.
Pe masura ce se fac incasari de la proprietari, suma din rubrica Sume curent de incasat de la proprietari scade cu valoarea incasarilor si coboara in rubrica casa sau banca tot din Activ care rubrici cresc cu valoarea incasarilor.
In acest caz nu se modifica nimic nici in Activ, nici in Pasiv, doar ca incasarile au "curs" in jos in Activ, micsorand suma de incasat de la locatari si marind in aceeasi masura suma din casa si banca (luate impreuna).
In momentul platii unei facturi din Septembrie (fie din casa, fie din banca), suma din casa (sau banca) se micsoreaza si in aceeasi masura se micsoreaza si suma din rubrica Facturi neachitate catre terti din Pasiv.
Deci, o data cu plata facturii din Septembrie scade si Activul (casa, banca) si Pasivul. Aceste facturi dispar din balanta.
In cazul facturilor inca nerepartizate pe liste (facturile Octombrie) ele fac suma dintr-o alta rubrica din Activ - Facturi pentru luna urmatoare si care pana la afisare luna Octombrie ramane neschimbata. Eventual se mareste o data cu adaugarea de noi facturi sau cheltuieli.
Aceste facturi se regasesc in Pasiv la Facturi ramas de achitat catre terti.
Daca se platesc si aceste facturi, atunci ele se platesc din casa sau banca, suma de aici scade si in aceeasi masura va scadea si rubrica din Pasiv referitoare la Facturi ramase neachitate catre terti.