avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Lipsa foarte mare la inventar
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Lipsa foarte mare la inventar

lucrez de 10 ani la o firma cu materiale de constructii ca gestionar iar anul acesta ma scos lipsa 100 de milioane. bani pe care nu i-am furat eu .tin sa precizez ca firma lucreaza cu acte inregula .Cum ar putea sa ma fure din acte? Ca alta posibilitate nu este decat aceasta.Spune-ti-mi mai exact ce in ce acte trebuie sa caut. Am luat avizele la mana si intrarile si iesirile si nu imi iese nimic. In ce acte as mai putea sa caut?
Ultima modificare: Marți, 5 Aprilie 2011
crisulici21, utilizator
Cel mai recent răspuns: ancaantoce , utilizator 13:17, 2 Februarie 2014
vreau sa mai mentionez ca am semnat un angajament de plata pentru suma de 300 ron, suma care eu o consider pierdere/lipsa gestiune din cauza mea. se poate imputa mai mult decat aceasta suma de 300 lei pentru care eu am semnat acel angajament de plata , daca minusul de la inventar este de 20.000 lei?!
iar noi in afara de receptionarea marfii cantitativ si calitativ pe baza facturilor de la furnizor mai facem eliberare produse din gestiune (vanzare catre clienti persoane fizice si/sau juridice).
Noi cei 6 vanzatori nu am facut niciodata raport gestiune sau alte lucruri de acest gen.
Angajamentul de plata are caracter executoriu. Nu va poate imputa mai mult decat este trecut in angajament.
Si nu vad cum puteati face un raport de gestiune atata timp cat la angajare nu ati preluat (prin inventariere) acest stoc de marfa.
Nu mai semnati orice orice hartie care vi se baga sub nas pana nu sunteti convini ca toata procedura de predare-primire a bunurilor, precum si inventatarierea au fost facute corect.

Altceva ati mai semnat? De exemplu, procesul verbal de inventariere si control.In acest proces verbal se mai specifica ca sunteti de acord cu rezultatele inventarierii si ca nu aveti obiectii.
s-a semnat (in data de 21.03.2013) inainte de al doilea inventar, adica de cel din 23.01.2013, un proces verbal in care era specificat ca nu avem cunostinte despre plusuri sau minusuri gestiune, precum si suma existenta in casa, in momentul primului inventar din data de 04.01.2013.nproblema sta in felul urmator administratorul (care este si unul dintre cei doi asociati ai societatii comerciale la care lucrez) detine si un club (discoteca) si uneori i-a marfa din gestiune magazinului pentru a o duce la club, marfa respectiva este trecuta intr-o agenda si platita ulterior, nu se intocmeste niciun aviz de insotire a marfii pur si simplu se trece in agenda si dupa un anumit timp se plateste partial/integral suma datorata si se taie din agenda respectiva, bineinteles ca se poate taia si fara sa se plateasca deoarce el este patronul si nimeni nu tine o evidenta clara asupra acestei agende. plus ca isi acorda si un discount la achitarea produselor.
asadar se poate sune ca este si un abuz din partea administratorului, si profita de acest lucru si de functia pe care o detine!

din ce ati spus dumneavoastra societate nu poate sa-mi impuna sa platesc mai mult decat suma pe care m-am angajat sa o platesc, desi minusul este mai mare decat suma pe care am declarato eu?!

Noi cei 6 baieti care lucram la aceasta societate, si suntem incadrati ca si vanzatori, nu am semnat niciunul niciodata un proces verbal de predare primire gestiune.
Sigurul lucru care il facem noi este receptie marfa conform factura fiscala,si pur si simplu consilierea clientului si incasare contravaloare produs cu bon fiscal, si emiterea de facturi pentru persoanele juridice care solicita acest lucru, introducerea in baza de date (stoc) si calcularea pretului de raft a produsului o face alta persoana precum si intocmirea rapoartelor (sotia administratorului).

Daca eu o sa achit suma pe care m-am angajat sa o platesc, eu ca si angajat m-ai am vreo datorie fata de societate, sau pot sa plec sa demisionez, fara ca acest lucru sa aiba repercursiuni neplacute asupra mea peste cativa ani, sa fiu cautat sa mai dau bani pentru lipsul acela de inventar?
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Ianuarie 2013
Seby15, utilizator
Procedurile de inventariere sunt foarte clare. Ceea ce ati semnat dvs a fost de fapt declaratia gestionarului. Acolo se specifica daca se are cunostinta de plusuri sau minusuri, care este ultimul document de intrare si iesire etc etc. Este o simpla declaratie. Dupa efectuarea inventarierii (numaratoare, masurare, cantarire) se intocmeste procesul-verbal de inventariere si control al gestiunii. In acest proces verbal se speficica modul de efectuare a inventarierii, precum si rezultatele acesteia. Daca nu ati semnat acest proces verbal dupa efectuarera inventarierii, daca nu ati dat note explciative privind minusul la primul inventar, daca ati semnat angajamrtul de plata ptr suma de 300 lei (si nimic mai mult), atunci ii puteti spune pa! Din ce spuneti dvs, cand v-ati angajat nu a avut loc o inventariere (predare-primire de gestiune). Un alt aspect: nu a constituit garantia conf legii 22/1969. Toate acestea sunt in defavoarea patronulu si in favoarea dvsi. Faptul ca isi lua produse si nu le achita sau le achita mai tarziu, iar nu este ok. Sunt multi de "daca", iar patronul si-a asumat acest risc. Puteti sa va dati demisia fara probleme! Cei 300 lei ori ii achitati acum, ori vi se vor opri pe statul de salariu.
am semnat cele doua procese verbale de inventariere, din pacate.
si am dat si o nota explicativa pentru acel minus de la primul inventar si pentru cel de-al doilea inventar.
cel de la primul inventar din 04.01.2013 unde s-a constatat o lipsa gestiune de 20.000 RON, si dupa acest inventar s-a reglat si stocul, inventar la care am participat si eu.
si cel de-al doilea proces verbal pt. inventarul din 23.01.2013 cand am mentionat si pe procesul verbal ca eu nu am participat la acest inventar, in urma acestu inventar a iesit un plus de aproximativ 373 ron.
In C.I.M. sunt incadrat ca si vanzator COR 522101.
si da la angajare nu s-a facut un proces verbal de predare-primire gestiune, asdar aceasta lipsa gestiune poate sa fie inainte de data de la care m-am angajat eu!

daca am semnat cele doua procese verbale ce pot sa fac? sau la ce sa ma astept?!
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Ianuarie 2013
Seby15, utilizator

Alte discuții în legătură

Urgent,va rog,am mevoie de ajutorul vostru calinamalia calinamalia are voie sa ma scoata lipsa la stoc de mag dc eu nu am luat nici un stoc in primire??si dc ma scot lipsa eu ce pot face? (vezi toată discuția)
Minus inventar rodia rodia Spuneti-mi va rog mult, daca se face inventar si se constata minus, pentru a se inregistra in conta trebuie facuta autofactura sau se poate scadea gestiunea in ... (vezi toată discuția)
Inventar in timpul anului andreea_florentina andreea_florentina Buna ziua , Daca doresc sa fac un inventar la produsele din gestiune , documentele care se fac sunt similare cu cele de la invantarul anual? Trebuie sa fac ... (vezi toată discuția)