avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Violenta in scoli
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Violenta in scoli

nu se poate propune un proiect de lege pentru elevii care se fac vinovati de infr de lovirea si alte violente,vatamarea corporala,furtul, in scoli prin care acestora sa le fie interzis sa mai urmeze cursuri in invatamantul universitar sau alte sanctiuni drastice cel putin?pentru ca exista imagini cu totul incredibile cu violenta intre elevi.:( trebuie facut ceva pentru educatia viitorului tarii nu se poate sa ramanem in halul asta!
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 19:58, 5 Iulie 2011
Bineinteles ca au sanse, si la adulti exista reabilitare, daramite la tineri. Oricum, solutia la violenta ar putea fi aplicarea pedepselor deja prevazute, nu inventarea unor noi pedepse.

@BX
Poate fi astfel, dar nici sistemul actual nu exceleaza la sanse egale. E o prapastie educationala imensa intre sat si oras si intre oras si Bucuresti. Un sistem de vouchere ar da posibilitatea oricarui parinte responsabil sa coordoneze si sa economiseasca pentru educatia copilului sau. In definitiv, daca nu vrei ca copilul sa invete intr-o scoala violenta, ce optiuni ai azi, ca toate sunt la fel?
Care sunt cauzele violentei? Ca specie suntem violenti, dar tocmai specia ne obliga sa reprimam violenta. S-o controlam ... cum?
Va contrazic: nu toti tinerii sunt/au fost/vor fi violenti. De cine depinde dezvoltarea laturii violente la copil (care este viitorul adult violent)? Scoala preia violenta din familie, nu o provoaca si nu o cultiva.
Pana acum am citit doar critici adresate sistemului de invatamant (in general, pe forum).
Basmele nu sunt povesti violente, ci au continut moralizator, expun lupta dintre bine si rau, dominanta binelui prin efort al eroilor. Intrebarea este: cati tineri mai stiu cine este Fat-Frumos sau Greuceanul sau...
Nu in scoala ia nastere violenta, acolo doar se manifesta, pentru ca sistemul este fragil, nu mai protejeaza pe nimeni.
@elena138
Animalele sunt violente pentru oricare din doua motive: teritoriu si/sau ierarhie sociala. Oamenii, animalele sociale cu cea mai elaborata organizare, au adaugat la aceste doua motive pentru violenta inca unul: apararea grupului propriu de violenta altui grup.
Vorbind despre violenta in scoli noi discutam, de fapt, mai mult despre reprimarea primelor doua motive de violenta. Cea de a treia forma de violenta, cea mai grava, cea care a produs in secolul trecut sute de milioane de morti violente, violenta grupului propriu impotriva altui grup este ... lasam discutia asta pe alta data ca devin offtopic.
Violenta nu se naste nici in familie, nici in scoala ci este ceea ce se intampla atunci cand doi sau mai multi indivizi:
a) fie vor sa domine acelasi teritoriu (Asta e banca/locul/clasa mea! Dispari!)
b) fie sa ocupe acelasi loc in cadrul ierarhiei grupului (Cin se ia cu mine rau/ Sa-l fereasca Dumnezeu/ Ca sunt sarpe de dudau/ D'al galbin de musca rau!) (urcarea in ierarhie asigura accesul la persoanele de sex feminin cele mai apreciate)
c) fie sa-si impuna propriul grup in fata altui grup (Bai! Ati auzit ce zic aia din B de noi? Hai sa le-o tragem!)
Familia sau mediul scolar doar faciliteaza declansarea reactiei violente, nu o genereaza.
Este nenaturala reactia aceasta a tinerilor violenti? Catusi de putin! Este chiar mai naturala decat ceaiul de musetel si tocmai pentru acest motiv reprimarea ei este periculoasa. Violenta trebuie transformata. Omul nu e singura fiinta care isi poate transforma violenta periculoasa social in violenta rituala nepericuloasa. Toate fiintele de pe planeta au ritualuri de lupta care au inlocuit lupta propriu zisa, care e periculoasa pentru siguranta speciei, pentru ca poate produce morti si invalizi din indivizi sanatosi, prin ritualuri de "impaunare" Scopul acestor lupte rituale e cat se poate de clar: nevoia de violenta este eliberata fara a produce morti si raniti. (de ex: berbecii se bat numai cap in cap, unde osul e atat de gros ca nu se intampla nimic rau, cu toate ca o singura lovitura data prin surprindere in coasta adversarului l-ar trimite pe acesta in "Vesnicele plaiuri ale pasunatului" )
Asadar, ceea ce cred eu este ca tinerii celei mai violente specii de pe planeta, singura specie care a fost gata sa se autoextermine, trebuie "prinsi" intr-un sistem in care "violenta rituala" eliberatoare sa fie stimulata si sa-i asigure pozitia sociala in contextul descurajarii violentei neorganizate prin pedepse. La ce forme de "violenta rituala" ma gandesc? Sportul e una din ele, dar orice activitate care presupune ca doi indivizi sa se infrunte pentru a castiga stima grupului si un loc mai bun in cadrul acestuia este o forma de violenta rituala.
Trebuie insa pastrat tot timpul un echilibru fragil si variate destul de des formele de violenta rituala pentru a nu produce o ierarhie bazata pe un alt criteriu decat inteligenta.

avocat33 a scris:

pai si cei care lovesc profesorii ce sanse de reintegrare universitara mai au?

Sunt tineri si se pot reabilita. Chiar si profesorii care lovesc elevii se pot uneori reabilita. Violenta in scoli nu e numai violenta elevilor, exista si violenta unora din profesori impotriva elevilor. Atata elevul care ataca profesorul cat si profesorul care ataca elevul au aceeasi problema: Sunt speriati si se lupta pentru ca se simt nesiguri de locul lor in ierarhia sociala. Profesorul, indiferent de sexul biologic, are rolul de mascul alfa iar atacarea elevului se face pentru ca acesta contesta autoritatea conducatorului; atacarea masculului alfa de catre elev ii confera prestigiu acestuia chiar daca urmeaza o previzibila infrangere. Oamenii sunt o specie care apreciaza foarte mult indrazneala.
Ultima modificare: Vineri, 3 Iunie 2011
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
De acord cu argumentele, insa la nivelul acesta, al constatarilor, se afla si factorii nostri de decizie. Problema este ca societatea nu are reactie sau, daca unii indivizi au, nu e cea mai potrivita. De exemplu: 1. sport - ca recomandare ar fi tenis, dans, gimnastica, atletism, volei, inot etc (nonviolente) - ca alegere din partea multora: karate, fotbal, box... sau nimic.
2. program de lucru: lectura sau program de lucru suplimentar (1 h/zi) - unii deloc, altii 3-4 ore degeaba, ca nu inteleg copiii lor ce inteleg ai tuturor si au si performante, mai putin a doua categorie:
3. corectarea comportamentului si a limbajului violent: retragerea temporara a recompenselor pozitive, cu demonstratii adecvate ale dezavantajelor comportamentului nepotrivit;
Toate acestea acasa, in familie, chiar daca familia de azi e formata din ... bona.
Pot sa va spun ca majoritatea respecta regulile sau incearca sa le cunoasca si sa se conformeze, ca parinti, pentru a-si ajuta copiii. Dar sunt si refractari, iar acestia sunt suficienti in numar foarte mic pentru a crea dezordine.
Eu n-am pus problema nasterii violentei, ci a inceputurilor manifestarii ei. Violenta se manifesta din primii ani de viata, in familie, si e justificata de insuficienta insusire a limbajului. Atunci trebuie invatat copilul sa ceara si sa dea, sa accepte si sa se conformeze. Daca acum nu se intampla, e greu spre imposibil sa se mai poata peste ani. Daca majoritatea reuseste sa isi reprime instinctele criminale cu care se naste, atunci trebuie sa recunoastem ca toata lumea trebuie sa incerce. Avem, si asa, situatiile de anomalii (copii cu deficiente), daca acceptam ca lucrurile sunt date si nu se poate face nimic mai mult, doar scoala e vinovata, este ca si cum am spune ca nu e vina incendiatorului ca a produs incendiul, ci a bunului, pentru ca a ars.
Astazi imi spunea cineva ca este convins de dreptatea sa, ca fiecare copil are propriul lui caracter, cu care s-a nascut. Copilul lui n-are stare si nu e atent nici 2 minute, iar el trebuie sa-i citeasca si sa-i explice temele pentru ca nu are timp sa astepte sa citeasca copilul. Si... chiar ii explica de nu am inteles eu nimic din ce a zis el! Confuzii grave intre notiuni, aberatii matematice, fond limitat de cuvinte, sensuri gresite, de nici sa-l corectezi nu stii.
Nu vreau sa imi scriu memoriile, ci sa semnalez un fapt: ca el sunt multi. Prea multi! De aceea v-as propune sa intocmim impreuna o lista de nevoi si de expectante privitoare la scoala ca institutie, si la educatie, ca latura formala a persoanei.
Sigur, accesul la educatie nu trebuie ingradit nimanui, mai ales daca in viata tanarului violent nu s-a schimbat inca nimic fata de momentul producerii actului violent. Schimbarea mediului este una dintre variabilele luate in calcul la tratarea dependentei de droguri (ca exemplu), cu atat mai mult in cazul violentei o vad necesara. Cunoscand persoane cu caractere din cele mai diferite, avand acces la informatii privind dezvoltarea personala, atingand poate pragul necesar de satisfactie, instinctul de conservare/aparare s-ar manifesta in alte directii.
Avand in vedere toate cele de mai sus, cred ca lumea basmului este nu numai necesara la varste mici, ci esentiala (copilul cunoaste lumea prin imagini, apoi prin definitii/cuvinte), actioneaza prin simpatie/imitatie si se formeaza pe baza modelelor.
Si mai cred ca mai avem mult pana vom sti ce vrem de la noi insine si de la cei din jur, ca si masura in care putem cere raportat la ce putem oferi.
Ultima modificare: Vineri, 3 Iunie 2011
elena138, utilizator
:rofl: elena138 Imi pare rau, dar nu ati inteles ce voiam eu sa scriu. Programul ales de d-voastra e foarte bun ... insa numai pentru domnisoarele de pension. Trebuie sa va scriu ca din unghiul de vedere al biologiei, diferentele dintre sexe sunt destul de accentuate. Tinerii masculi ai speciei noastre au in exces un hormon care la femei e in cantitati mici. Legatura dintre violenta si nivelul de testosteron cat se poate de reala si bine stabilita.

ca recomandare ar fi tenis, dans, gimnastica, atletism, volei, inot etc (nonviolente)

:O Eu vorbeam de violenta ritualizata, de un mod de a elibera supapa violentei fara a lasa in urma invalizi si morti, iar d-voastra le propuneti tinerilor care plesnesc din cauza excesului de testosteron sa danseze? :O Break-dance poate sau kata-urile din karate care sunt, la urma urmei tot un fel de dans.
Regula e urmatoarea: Cu cat o activitate APARE a fi mai violenta cu atat e mai eficienta ca supapa de eliberarea a violentei.
Cand am zis ca basmele noastre sunt istorii cu exces de violenta nu ma pronuntam impotriva basmelor ci constatam ca e simplu de aflat CUM suntem observand CE FEL DE BASME si povesti ne plac (cu cat e mai multa violenta in el cu atat e mai apreciat basmul).

Alte discuții în legătură

Medierea în școli. metoda de combatere a violenței și hãrțuirii elevilor Ana Cristina Margu Birou de mediator Ana Cristina Margu Birou de mediator Medierea reprezintă o metodă alternativă la instanța de judecată, prin care oamenii își soluționează conflictele pe cale amiabilă, cu ... (vezi toată discuția)
Bullying la școală camelllia camelllia Buna ziua, am un copil clasa 5-a la un liceu. Am zis ca primele 2 luni sunt de acomodare, in special baietii incercand sa stabileasca niste ierarhii, dar in ... (vezi toată discuția)
Plangere impotriva unui minor sub 14 ani Josephiine Josephiine Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu niste informatii. Un minor terorizeaza o scoala gimnaziala. Are sub 14 ani si a fost dus de mai multe ori la ... (vezi toată discuția)