Exemple de ucidere din placere:
Vanatoarea. Sunt parinti care-si duc pustanii (in varsta chiar si de 14 ani) la vanatoare! Si copiilor le place sa impuste iepuri si alte animale mici. Si sunt copii care vomita cand un iepuras e ucis in fatza lor – copii proveniti din aceeasi familie.
Sunt copii care ucid pisici, caini – arunca benzina pe animale apoi le dau foc! Prind puii de pisica, ii invart de coada si ii arunca de la inaltimea etajului opt, intre trecatori. Mai amintesc despre cum dau foc insectelor dupa ce le plaseaza sub o lupa, in soarele amiezii...
Daca asta nu-i placere de a ucide atunci nu stiu ce-i... Corect: nu se ”manifesta” la toti adolescentii – fie fete, fie baieti. Baietii sunt cei cu ”crima” si fetele sunt cele cu chicotitul... Sigur... toti acestia ucid din curiozitatea fireasca a varstei, nu din placere! :D
Altfel spus: numai in specia umana intalnim exemplare care ucid din placere.
Violenta nu se invata. Agresivitatea ”exista in oameni”, dar nu se manifesta la fel de intens la fiecare - de aceea se discuta despre ”factorul declansator”... elena138 a amintit ca in statisticile existente mediul familial este mentionat ca principal factor al proliferarii violentei. Provenind din exact acelasi mediu unii devin violenti alti nu - asadar revenim la personalitate.
**
Revenind la subiectul topicului...
avocat33 a scris:
exista imagini cu totul incredibile cu violenta intre elevi. trebuie facut ceva pentru educatia viitorului tarii nu se poate sa ramanem in halul asta!
Am gasit intr-un regulament scolar publicat si pe net urmatoarele dispozitii (copy-paste pentru tot ce e ”italic” )
În incinta Colegiului National... sunt interzise:
a) desfăsurarea activitătilor cu caracter politic; b) comportamente imorale si ilegale, cum ar fi: tâlhăria, violul, prostitutia, proxenetismul, pornografia, jocurile de noroc, agresiunile fizice si psihice, traficul cu substante interzise, discriminarea rasială, etnică, culturală, iredentismul;
c) introducerea în scoală a oricărui tip de armă - letală sau neletală.
Chestiuni de gen sunt interzise in general, in societatile asa-zise civilizate, dar nu prea se respecta. Mare filosofie ca sunt si in regulamentele scolare - si suna sinistru cand fapte precum violul si talharia sunt mentionate intr-un regulament scolar.
Ca obligatii ale elevilor:
Elevii sunt datori să cunoască si să respecte : legile tării, regulamentul de ordine interioară, normele de protectie civilă si a mediului, reguli privitoare la apărarea sănătătii publice si personale, tehnica securitătii muncii, de prevenire si stingere a incendiilor, reguli de circulatie rutieră, deoarece necunoasterea legilor nu poate fi invocată de nimeni în apărarea sa.
Sunt obligati sa cunoasca si sa respecte... Ii invata, probabil, cineva ce si cum cu... tehnica securitatii in munca – de exemplu. Hmm...
Elevii au obligatia de a se comporta civilizat în scoală si în societate, făcând dovada respectului fată de cei din jur, prin atitudine, gestică, limbaj decent, fără manifestări violente sau scandaloase.
Elevii nu au voie să introducă în incinta colegiului arme de orice fel, artificii, pocnitori spray-uri paralizante si iritante, substante stupefiante, droguri, alcool, obiecte cu continut obscen sau pornografic, afise sau publicatii care instigă vizând ordinea de drept a statului sau apartinând unor grupuri sau secte religioase ilegale.
Este interzis accesul în scoală cu: animale, insecte vii, aparate audio-video, pagere, telefoane mobile, patine cu rotile, skateboard-uri si minge.
Printre sanctiuni:
Elevii care perturba în mod repetat orele de curs vor fi pusi în discutia Consiliului Profesoral pentru scăderea notei la purtare.
Elevii care săvârsesc fapte prin care se încalcă dispozitiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele scolare, vor fi sanctionati în functie de gravitatea acestora.
Sanctiunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele :
a) observatia individuală; b) mustrare în fata clasei si / sau în fata consiliului clasei / consiliului profesoral; c) mustrare scrisă; d) retragerea temporară sau definitivă a bursei; e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile; f) mutarea disciplinară la o clasă paralelă, din aceeasi scoală; g) mutarea disciplinară la o altă unitate de învătământ, cu acceptul conducerii unitătii primitoare; h) preavizul de exmatriculare; i) exmatricularea.
Elevii colegiului nu au voie să fumeze în incinta liceului . Contravenientii vor fi amendati cu suma de 100 lei, de compartimentul contabilitate.
Cati or fi fost amendati ca au fost prinsi tragand din tigara, ca exemplu? Iata cum s-ar face rost de bani pentru diverse si nu s-ar mai cere pentru eliberarea adeverintelor :)
Mutarea la o alta scoala cu acordul unitatii primitoare! Asta da sanctiune! De parca directorii / profesorii se inghesuie sa accepte ”elevi problema” in scoala unde isi desfasoara activitatea...
Acum, ca v-am facut capul mare cu ce si cum prin regulament vin si intreb: ce se intampla cand elevii nu respecta aceste dispozitii?
Cine aplica sanctiunile? Cei din Consiliul Profesoral? Cei din Consiliul administrativ? Cine cerceteaza cazurile pe care le sesizeaza elevii si / sau parintii si / sau profesorii?
Dar, dupa cum observa elena138: degeaba exista regulamente – oricat de ”aiuristice” – cand nu se aplica sanctiuni...
De ce se feresc profesorii sa aplice sanctiunile si sa cheme parintii cand este cazul? De teama ca vor fi asteptati seara, la plecare, si li se va aplica o corectie? Mai mult decat probabil, in unele cazuri. Nu aplica sanctiuni pentru ca vin parintii si se ”milogesc” sau se arata ”recunoscatori” daca nu se aplica sanctiuni? Posibile si probabile aceste variante.
In acest caz, nu ne aflam in ceea ce - suna pompos - numim ”cerc vicios”?
elena138 a amintit intre solutiile despre care s-a discutat la un seminar:
1. sa fie sesizata protectia copilului, ca fiind o situatie de neglijenta a minorului;
2. sa se faca lobby pentru promovarea unei legi a educatiei care sa-i faca responsabili pe parintii ai caror copii au deficiente de comportament;
3. sa se infiinteze grupe speciale pentru copiii cu nevoi speciale;
4. sa se faca lobby pentru majorarea fondurilor alocate educatiei, mai ales pentru angajarea de personal specializat in lucrul cu copii cu devianta comportamentala.
1. Avand in vedere cat de slab organizata este institutia autoritatii tutelare...
2. Parintii trebuie sa fie responsabili, iar daca nu sunt ce li s-ar putea ”face” pentru a deveni responsabili?
3. Ar fi o idee sa se infiinteze grupe speciale, dar... cine va incerca sa ii... educe? E greu cu unul care e recalcitrant, dar cu o grupa?
4. Nici nu se pune problema! Raspunsul este invariabil: nu sunt bani.
Pe scurt: se poate face ceva pentru a preveni violenta in scoli?
Raspuns evident: da – exista studii, exista analize, exista propuneri... Bine. Si mai departe...? Ce lipseste? Interesul celor direct implicati? Banii?
Un citat scurt din niste statistici :
DeÅ�i România se aflÄ� printre puţinele ţÄ�ri din lume în care legislaţia interzice folosirea pedepselor fizice asupra copilului, totuÅ�i, specialiÅ�tii sunt de pÄ�rere cÄ� mai avem de lucrat la acest capitol, întrucât o mare parte a românilor sunt încÄ� de pÄ�rere cÄ� bÄ�taia "e ruptÄ� din rai". JumÄ�tate din parinţii români folosesc bÄ�taia ca metodÄ� de disciplinare. Ã�n ciuda acestei legi, potrivit statisticilor publicate în studiul "Abuzul Å�i neglijarea copilului"(realizat în 2001 de ANPDC, Banca ModialÄ� Å�i OMS), se evidenţiazÄ� cÄ� 47,2% din pÄ�rinţi spun cÄ� folosesc bÄ�taia ca metodÄ� de disciplinare a copilului, iar 84% din copii declarÄ� ca sunt bÄ�tuţi de pÄ�rinţi. Pedepsele fizice aplicate copiilor deţin cea mai mare pondere în mediul rural. Astfel, 87% din parinţii de la sate ce au copii cu vârste cuprinse între 3 si 5 ani, respectiv 78% din parinţii ce au copii de 6-7 ani, au declarat cÄ� le aplicÄ� acestora pedepse fizice. Ã�n mediul urban, violenţa fizicÄ� are o pondere mai micÄ� (52,6% la copiii între 6 si 7 ani si 50,2% la cei între 3 si 5 ani).
De asemenea, în 75% din Å�coli se înregistreazÄ� fenomene de violenţÄ�, iar 48,1% din copiii din instituţii afirmÄ� cÄ� sunt pedepsiţi prin bÄ�taie de cÄ�tre personalul didactic, aÅ�a cum se aratÄ� într-un studiu asupra violenţei în Å�coalÄ� realizat de UNICEF, Ministerul Educaţiei Å�i CercetÄ�rii, Institutul de Å�tiinţe ale Educaţiei Å�i Institutul Criminalistic. Ã�ntr-un alt studiu, realizat de Inspectoratul Å�colar al Municipiului BucureÅ�ti, în decembrie 2005-ianuarie 2006, se aratÄ� cÄ� 60% din elevi sunt agresaţi verbal Å�i fizic în Å�coalÄ� Å�i în familie.
Se spune ca un ca un comportament agresiv al unui copil ar putea proveni si dintr-o severitate excesiva din partea celor care il au sub ingrijire(parinti sau tutori, bunici, etc). Severitatea poate sa insemne si pedepse, intoleranta de la orice abtere a unor reguli ( in majoritatea familiilor exista niste reguli) .Exista parinti care nu ingaduie nicio abtere.S-ar putea trage concluzia ca acel copil acumuleaza in interiorul lui multa furie , care va izbucni acolo unde el va scapa de sub ,,dominatia" regulamentului din familie-la scoala, unde s-ar putea sa considere ca regulamnetul este cu mult mai permisiv.Acolo el se manifesta violent fata de colegi, se elibereaza de furie.Parintii afla, evident, apoi , acasa , de la simpla severitate s-ar putea trece la ,,corectii" .Si tot asa, pe masura ce se acumuleaza mai multa furie, acel copil va simti nevoia sao elibereze.
Copilul devine agresiv traind intr-un mediu agresiv-certuri frecvente, lipsa de armonie, el acumuleaza stress, copilaria lui nu mai e copilaria pe care si-ar fi dorit-o , si pe care alti copii o pot trai, fiindca la ei in familie totul e ok.Si se va simti din ce in ce mai frustrat , iar manifestarile lui violente se vor inteti.
Si, ia uitati aici, dvs. care nu credeti in teoria mea cu invatatul violentei in familie , respectiv cu banalul exemplu al lovirii unei triciclete , si o alta opinie similara ( peste care am dat intamplator pe un site):
Violenta se invata tot in familie
Trimis de adi_1971 la Mar, 01/06/2009 - 14:48.
Multi parinti amplifica comportamentul unui copil fara a realiza acest lucru.
Unii parinti si bunici isi invata copii sa loveasca in joaca papusi,obiecte sau chiar persoanele din casa.Un copil pana la 2 ani nu face diferenta intre bine si rau daca il lasi sa lovesca sau sa ciupesca in joaca ,el considera ca asa trb sa se comporte.Deasemeni daca parintele nu-i explica pe un ton mai ridicat ca nu este voie sa loveasca si nici nu-l indeparteaza din preajma unui alt copil sau altei persoana sau il ia in brate dupa ce a facut un lucru agresiv,atunci copilul agresiv v-a fi incurajat spre un astfel de comportament.
Si un scurt fragmentel dintr-un studiu :
O parte din adulti cred ca un copil de 6 luni sau mai mic, care asista la scene violente (ca de pilda tatal o loveste mereu pe mama), nu va suferi mult deoarece nu are memorie pe termen lung. !!! Nimic mai fals. Copiii sunt ca buretii. Ei absorb tot ce se intampla in jurul lor de la cele mai fragede varste. Ei percep violenta si furia care-i inconjoara asa cum percep si dragostea si atentia din partea celor care ii ingrijesc. Din aceasta cauza, natura si calitatea relatiilor cu un copil chiar foarte mic conteaza foarte mult pentru dezvoltarea lui pe viitor.
Violenta afecteaza viata tuturor celor care sunt martori la ea. Pentru copii, violenta are urmari psihologice, emotionale si de dezvoltare. Chiar si la copiii foarte mici, martori la violenta, pot apare simptome de genul: anxietate, cosmaruri, regresie in limbaj sau in dezvoltarea motorie si stres post-traumatic. De asemenea, increderea in propria persoana sau in cei cu care vine in contact poate avea de suferit.
Opinii , teorii, exista cat pentru o viata de studiu.Problema care ar trebui rezolvata, este eradicarea surselor de invatare a violentei . Si , continui sa cred ca familia este sursa primara. Chiar daca in mediul extrafamilial copilul acela va asista la acte de violenta sau va fi supus unor acte de violenta, aceasta nu l-ar putea influenta asa cum il influenteaza ceea ce vede in familia lui sau in locul unde traieste, fiindca unii copii isi traiesc copilaria in institutii de ocrotire, iar acolo violenta mie mi se pare imposibil de starpit.Pe de o pare fiindca acolo vin copii din familiile lor unde au crescur 4-5 ani sau mai mult , si vin gata atinsi de violenta, apoi , acolo, devin violenti cu ceilalti , ceilalti invata de la ei...si, apoi se duc la scoala si se manifesta agresiv , si ar fi multe spus , dar cum teoriile sau constatarile mele nu pot avea prea mare greutate, ma limitez la inca vreo doua pareri , si apoi inchiei cu un citat scurt.
De pilda, sa luam sporturile violente drept exemplu de invatare a violentei.Poate ca o avem undeva in noi , dar daca niste maestri ai sporturilor nu i-ar invata pe juniori cum sa boxeze , oare ar putea boxa ei mai bine decat niste amatori? Parerea mea este ca nici macar aruncatul in capul cuiva cu un obiect nu vine din instinctul lui, ci subiectul o face pentru ca a vazut asta la altcineva.Comportamentul se imita.Si cel agresiv si cel pasnic.
"Cel mai pașnic partener are cel mai mare potențial agresiv. Cantitatea de agresivitate din noi e constantă și la un sfânt, și la un criminal. Esențial este cum reușim să împletim spațiul furiei cu iubirea."
Matei Georgescu
psiholog
Si , in sfarsit, daca potrivit unor statistici , in 75% din scoli exista violenta, desi scolile au fiecare dintre ele regulamente care prevad sanctiuni , desi exista de ceva vreme in scoli si un gardian public, desi scolile mai nou au psiholog care ar putea sa-i consilieze pe copiii cu comportament deviant( si o si face) ..iar rezultatele nu se vad, ar trebui ca intr-adevar, sa existe niste legi care sa permita unor institutii sa se implice sau sa monitorizeze modul in care este tratat acel copil in familie, sa desfasoare anchete sociale acolo unde lucrurile stau foarte rau si , nu stiu, daca spun despre luatul copiilor dintr-o familie unde exista probleme si incrednintati unor persoane apte sa-i creasca si educe....etc.Dar unde sa-i duca? Nu exista suficient personal si bani ca sa fie platiti asistentii maternali carora li se incredinteaza copiii orfani...Pentru ca sa poata fi luat din familie , ar trebui ca parintii/.parintele sa fie decazut din drepturile parintesti , insa daca doar se cearta cu celalalt parinte in fata copilului, fara a-i aplica acestuia rele tratamente,nu este posibil.
Personal, nu vad simplu de pus in practica oricat de bune ar fi propunerile ....
elena138 a scris:
fapta cea mai bărbătească e de a citi Critica raţiunii pure, şi cu atît mai mult, bineînţeles, de a o scrie. Preluat de aici:
[ link extern ]
=D>:rofl:
Daca imi amintesc bine, dupa ce-a scris prima Critica si nepreaavand public, Kant a scris o reductie mai accesibila (Prolegomene...) "pentru profesori de liceu si doamne" :) E o gluma privind caracterul oarecum sexist al epocii, apropo de barbatie.
Pe de alta parte, chiar asa e, agresivitatea innascuta se poate canaliza in dezbateri / competitii (desi si ele pot fi rautacioase), nu neaparat in violenta fizica. Sau iti tracasezi vecinul din instanta in instanta pentru ca esti prea educat pentru a-l lovi.
In sensul asta am inteles ce sustinea u.b.i.k. mai sus, agresivitatea isi va gasi mereu moduri de exprimare, fie ele verbale / sociale / violente fizic.
Revenind la scoala, cred ca ar trebui mai bine aplicate regulile actuale in toate scolile sau daca nu se poate, sa permiti unor scoli sa-si faca propriile reguli flexibile sau inflexibile care sa se aplice cu adevarat. Nu sustin violenta, sustin
o cale realista de a obtine scoli non-violente: lasati parintii sa aleaga scoala potrivita pentru copilul lor si cei care nu se conformeaza regulilor sa-si caute alta scoala. Din cate stiu eu, exista un asemenea sistem paralel in Marea Britanie, in care in genere scolile private sunt extrem de dure dar au rezultate mai bune, in timp ce scolile publice sunt mai permisive dar cu rezultate mai slabe.