florindbro a scris:
La ultima ședința, CSM a venit cu o idee si mai hazlie: cica MEF sa faca plângere la Parchet.
Concluziile le puteti deduce si singuri !
..pe de alta parte.....putina rabdare nu strica: in feb 2012 ii expira mandatul proc sef DNA si nu va mai primi altul, in iunie-iulie expira mandatele ajunctelor lui nici aceste adjuncte nu vor primi alte mandate
...exista multe zvonuri (nu sunt 100% nefondate) cum ca nici proc gen al Romaniei nu-si va termina mandatul.....nici anumiti sefi de sectii nu-si vor termina mandatele....
....dupa ce se va schimba garda in parchete (garda= procurori cu titlul sef de....) atunci se va putea repune totul pe tapet....la urma urmei, conform legii, orice dosar de urmarire penala poate fi oricand redeschis chiar daca exista o hotarare judecatoreasca prin care a fost confirmata rezolutia de NUP
Guvernul Romaniei a aprobat miercuri, 9 noiembrie 2011, Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
Astfel, se extinde sfera abaterilor disciplinare ale magistratilor, prin includerea in aceasta categorie a unor fapte prin care se incalca indatoririle specifice functiei ori se aduce atingere prestigiului functiei detinute si care in prezent nu sunt sanctionate, ori nu sunt sanctionate sub ''nomen juris'' propriu.
Deci, este introdusa sanctionarea disciplinara a suspendarii din functie pe o perioada de pana la 6 luni si este definita notiunea de exercitare a functiei cu grava neglijenta ori rea credinta.
Principalele tipuri de abateri disciplinare se refera la:
•manifestarile care aduc atingere onoarei sau proprietatii profesionale, or prestigiului justitiei, savarsite in exercitarea sau in afara atributiilor de serviciu;
•obstructionarea activitatii de inspectie a judecatorilor, inspectorilor judiciari prin orice fel de mijloace, lipsa totala a motivarii hotararilor judecatoresti, a actelor judiciare ale procurorului, in conditiile legii;
•utilizarea unor expresii neadecvate in cuprinsul hotararilor judecatoresti sau al actelor procurorului sau motivarea acestora in mod vadit, contrar rationamentului juridic, de natura sa afecteze prestigiul justitiei sau demnitatea profesiei de magistrat;
-nerespectarea deciziei Curtii Constitutionale, precum si a deciziilor pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie, in cadrul recursurilor in interes legal, care, potrivit Constitutiei si legii, sunt obligatorii;
•exercitarea functiei cu rea-credinta si grava neglijenta:
-Reaua-credinta se poate retine atunci cand judecatorul sau procurorul incalca cu stiinta normele de drept material sau procesual, urmarind sau acceptand vatamarea unei persoane.
Exista grava neglijenta cand judecatorul sau procurorul nesocoteste din culpa, in mod grav, neindoielnic si nescuzabil normele de drept material sau procesual.
De asemenea, noul act normativ introduce conditia bunei reputatii drept cerinta de acces si mentinere in functie.
Se reglementeaza functionarea Inspectiei Judiciare, in raport cu Consiliul Superior al Magistraturii, asigurandu-i „personalitate juridica, un buget distinct de bugetul Consiliului, iar formele de acces ale inspectorilor judiciari, cariera acestora, concursul, selectarea acestora apartin evident Inspectiei Judiciare, ca organ cu personalitate juridica”.
Ce parere aveti despre acest proiect de lege?