ionr a scris:
cel ce circula din spate s-a angajat in depasirea regulamentara prin stanga a unui auto ce circulacu viteza inferioara in fata sa , in zona respectiva fiind permisa acesata manevra asa cum rezulta din descrirerea dvs. ;
el avea obligatia de a va depasi prin dreapta numai daca schimbati directia de mers intr-o intersectie.
mirabela1991 a scris:
in momentul cand nu mai veneau masini am dat semnal stanga si m-am incadrat pe banda 2 mentinand semnalul stanga deoarece doream sa intorc.m-am asigurat din fata,iar cand am vazut ca nu mai veneau masini am hotarat ca pot efectua manevra de intoarcere.nu am apucat decat sa ajung cu cele doua roti din fata peste axul drumului deoarece o masina a intrat in mine din spate cu o viteza foarte mare(...)
.......................................
eu m-am asigurat in momentul in care am trecut de pe o banda pe cealalta,iar semnalul l-am pastrat si pentru manevra de intoarcere dar pe cel care a intrat in noi nu l-am vazut absolut deloc deoarece eu m-am uitat in fata pentru a ma asigura,nu am stiut ca atunci cand intorci trebuie sa te asiguri si din spate din moment ce am dat semnal...
oug195
Art.45. -
(5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau
vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.
Art.54. - (1)
Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând,
de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau
care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele
este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
hg1391
Art. 118. –
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a)
sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl precede nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus;
b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d) sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.
din cele enumerate mai sus se poate considera necesar efectuarea unei expertize tehnice judiciare pentru lamurirea imprejurarilor in care s-a produs accidentul.
ORDONANŢÃ nr.2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară
Art. 2. - Expertiza tehnică efectuată de experţi sau de specialişti, în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, din dispoziţia organelor de urmărire penală, a instanţelor judecătoreşti sau a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale,
în vederea lămuririi unor fapte sau împrejurări ale cauzei, constituie expertiză tehnică judiciară.
Art. 18. -
Partea interesată are dreptul să solicite ca pe lângă persoana numită în calitate de expert să mai participe la efectuarea expertizei, pe cheltuiala sa, şi un expert sau un specialist, nominalizat de ea, din categoria persoanelor prevăzute la art. 11-14.
(expert parte)
in opinia mea este vorba de
culpa comuna.
ambii conducatori auto nu s-au asigurat corespunzator in vederea efectuarii manevrelor de schimbare a directiei de mers. in acest caz si despagubirile vor fi masura incadrarii culpei.