avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 256 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ABUZ Telekom Romania
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ABUZ Telekom Romania

Buna seara,

Am sa va dau copy-paste la plangerea ce vreau sa o depun la Telekom Romania.

Dupa ce cititi, accept un sfat/parere asupra acestei spete - si in special ma intereseaza daca este cineva interesat sa ma reprezinte in instana . As vrea sa cerem 100.000 EURO daune, si sa le facem 50-50 indiferent de ce suma obtinem de la ei fiindca eu sunt 100% convins ca suntem in castig de cauza.

Citez reclamatia:

" RECLAMATIE: CARTELA NELIMITAT PE VIATA, TELEKOM

In atentia TELEKOM Romania Communications S.A. cu adresa postala Piaţa Presei Libere nr. 3-5, Clădirea City Gate, Turnul de Nord, et. 7-18, Sector 1, 013702, Bucureşti (Cod Fiscal: RO427320).
Detin urmatoarele numere de telefon TELEKOM, PrePay cu oferta valabila NELIMITAT (pe viata):
0784317XXX
0784317XXX
0784338XXX
0784338XXX
0784406XXX
0784406XXX

Numerele au fost achizitionate in urma reclamei TV.
Doua (2) au fost cumparate din Carrefour Orhideea, si inca patru (4) din CORA Militari.
Mentionez ca inainte de achizitie mi s-a confirmat faptul ca pot sa sun nelimitat dupa ce activez optiunea promotionala, ce va fi valabila in fiecare luna la reincarcare.
Mai mentionez faptul ca nu mi-au fost prezentati termeni sau conditii in magazin inainte de achizitie, si nici nu am semnat nimic pentru a le folosi dupa bunul plac.
Treptat, am primit mesajul “Pentru efectuarea de trafic abuziv si incalcarea termenilor si a conditiilor de utilizare a serviciului PrePay, serviciile de conferinta si apel in asteptare vor fi restrictionate pe termen nelimitat.”.
Numerele 0784338XXX si 0784338XXX au fost blocate definitiv, incat nu mai pot nici macar efectua apel iar pentru numerele 0784317XXX, 0784317XXX, 0784406XXX, 0784406XXX a fost restrictionat serviciul de apel in asteptare si conferinta.

Pe data de 19.1.2016 am sunat la Serviciul Clienti TELEKOM „1234” in jurul orei 20:00-20:30 si am discutat cu o domnisoara/doamna al carui nume nu il cunosc deoarece in primul rand fara sa ma intrebe de situatia mi-a spus din prima ca ce am patit este din cauza traficului abuziv, fara macar sa imi ceara numerele apoi cand i-am cerut explicatii ori sa vorbesc cu un manager/supervizor a tipat la mine (clientul) si mi-a inchis telefonul in nas – pur si simplu.
Am sunat inca o data la 10-15 minute diferenta de timp si am vorbit cu Andrei care mi-a spus ca datorita procedurilor nu imi poate comunica numele colegei.
Solutia a fost sa ma duc intr-un magazin TELEKOM sa depun o sesizare scrisa.

Prin urmare, pe data de 19.01.2016 am trimis mail in limba engleza catre: mediarelations@telekom.ro miroslav.majoros@telekom.ro miroslav.majoros@telekom.com telekomro@mailam.custhelp.com timotheus.hottges@telekom.du timotheus.hottges@telekom.comtimotheushottges@telekom.com miroslavmajoros@telekom.com miroslavmajoros@telekom.ro

Din pacate, nu am nimerit adresele celor doi CEO, Miroslav Majoros ori Timotheus Hottges dar pe data de 20.01.2016 mi-au raspuns cei de la mediarelations@telekom.ro si mi-au cerut numerele de telefon.
In aceiasi zi am raspuns cu numerele de telefon.
Pe data de 21.01.2016 timp in care nu am primit niciun raspuns, mi-au cerut numerele inca o data cei de la telekomro@mailam.custhelp.com .
Le-am raspuns inca o data, apoi am primit raspunsul lor; citez:

Răspuns Telekom Romania Suport (01/21/2016 01:23 p.m.)
Stimate domnule Dutu,

In urma verificarilor efectuate, numerele de telefon 0784338285 si 0784338286 au fost restrictionate datorita incalcarii termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor preplatite prin efectuarea de trafic abuziv.

Ati avut trafic permanent catre numere de Vodafone iar acest lucru a afectat functionalitatea retelei Telekom. Suspendarea s-a facut in baza Articolului 10.1 xi din Ghidul de utilizare prepaid disponibil aici[ link extern ] .

Pentru numerele de telefon 0784317XXX, 0784317XXX, 0784406XXX, 0784406XXX serviciile de conferinta si apel in asteptare au fost restrictionate pe termen nelimitat, pentru efectuarea de trafic abuziv si incalcarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciului prepaid.

Va rugam sa va adresati unui magazin Telekom/partener, sa depuneti o reclamatie scrisa in care sa mentionati cum utilizati serviciile. Reclamatia trebuie trimisa catre Telekom si trebuie sa fie insotita de copia CI-ului. Trimiterea reclamatiei nu va implica reconectarea serviciilor. Cazul va fi analizat punctual, iar rezolutia va va fi transmisa prin SMS/apel/scrisoare la adresa din CI. „

Am trimis mail dupa mail, socat fiind si amenintand cu ANPC, ECC si cu instanta dar fara sa mai primesc vreun raspuns.
Dupa ce am platit, am ramas cu banii dati, cu prejudiciile create continuu pana in ziua de astazi 26.01.2016 fara o solutie.
In mod abuziv si nelegal mi-au fost inrerupte serviciile pentru care am platit iar compania TELEKOM nu mai imi raspunde nici macar la e-mail dupa ce Serviciul Clienti mi-a vorbit agresiv, rastit si mi-au inchis si telefonul in nas in Romania, Bucuresti 2016.
Va aduc la cunostinta faptul ca imi cunosc drepturile de cetatean si de consumator dar si drepturile de cetatean EUROPEAN.
Conform termenilor si conditiilor primite in fiecare plic al cartelei TELEKOM PrePay scrie:
• “15. Teleconferinta (5+1) Acest serviciu iti permite sa comunici cu pana la 5 persoane simultan, indifferent de retea, fiecare apel initiat fiind taxat ca un apel normal” pagina 14.
• “17. Apel in asteptare / apel retinut pe linie
Serviciul “Apel in Asteptare iti permite preluarea unui nou apel in timp ce esti angajat intr-o alta convorbire Telefonica. Serviciul Apel Retinut pe Linie iti ofera posibilitatea de a intrerupe temporar primul apel pentru a raspunde celui de-al doilea. Poti alterna cele doua apeluri de cate ori doresti.” Pagina 14.
• 22. Termeni si conditii (…) b. (…) Telekom Romania Mobile. In cazuri exceptionale (cum ar fi ratiuni impuse de autoritatile competente si/sau de functionare a Serviciilor), Telekom Romania poate schimba/retrage numarul de telefon, informand Utilizatorul in acest sens (prin oricare dintre mijloacele de comunicare de mai sus) cu cel putin 30 de zile in prealabil. (…)” Pagina 16.

In DEX, termenul de nelimitat este descris foarte clar:
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite sau margini; foarte mare, imens, nemăsurat.
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Pref. ne- + limitat.
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Ne- + limitat.

Dispretul, bataia de joc, lipsa de interes dar in primul rand ABUZUL incetarii serviciilor pentru care am platit mi-au adus prejudicii morale si materiale ce daca nu vor fi solutionate pe cale amiabila conform cerintelor mele – voi actiona Compania TELEKOM Communications Romania S.A. in instanta in aceiasi masura in care voi depune plangere la ANPC si ECC.
Pentru solutionarea amiabila accept sase (6) telefoane Apple iPhone 6s noi, trei (3) gold si alte trei (3) rose-gold primate sub forma de oferta exclusiva pentru clientul Catalin Dutu (eu); cate un telefon pentru fiecare cartela.
Mentionez ca daunele pe care le voi cere la judecata sunt de o suta de mii de EURO ( 100.000 EURO ).
Mai vreau sa mentionez si ca pe langa toate procedurile legale prin care am sa ma lupt cu TELEKOM Romania pentru aceasta nedreptate, voi recurge si la toate mijloacele mass media interne si externe pentru a face publica povestea mea dar si social-media pentru a face cunoscuta experienta mea. "

Am incheiat citatul reclamatiei.

Astept opinii.

O seara frumoasa va doresc!

Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:54, 30 Ianuarie 2016
Lau179 a scris:

Termenul de nelimitat este sinonim cu infinit

Nelimitat este sinonim cu infinit intr-un cadru larg, dar cei doi termeni nu sunt identici, au doar puncte comune.
Nelimitat=Care nu are limite; imens, nemăsurat.
Infinit=Care nu are margini, limite; nesfârșit, nemărginit, nemăsurat

Nelimitat (cel putin in cazul asta) se refera la lipsa unor limite, poate infinit poate nu, pe cand infinit este un numar foarte foarte foarte mare...si peste... E complicata rau teoria infinitului, mai bine ramanem la nelimitat.

In cazul nostru nu ne intereseaza de tariful de interconectare sau orice alta intelegere dintre operatori.

Atunci cand ai cumparat cartela cu minute nelimitate in orice retea, nu ai fost limitat la numarul de minute de convorbiri. Cand dadeai interogare minute ramase nu iti afisa o limita, si nici nu ai fost restrictionat in a suna, pana sa constate abuzul. Deci ai primit minute nelimitate. Totusi, pe ambalajul cartelei scrie despre termenii si conditiile serviciului, cu care ai fost de acord atunci cand ai desfacut ambalajul (daca scrie asta pe ambalaj).

Daca nu scrie pe ambalaj ce intelege operatorul prin nelimitat, tot in termenii si conditiile de pe ambalaj, scrie si de niste termeni si conditii de pe site-ul operatorului, pe care daca le citesti, vei vedea ce intelege operatorul prin minute nelimitate. Si cu acesti termeni si conditii ai fost de acord, atunci cand ai desfacut ambalajul, conform cu ceea ce scrie pe ambalaj. Daca nu scrie, atunci te poti lega de asta si sa-i actionezi in instanta, altfel e o cauza aproape pierduta.

Concret: in cazul asta, nelimitat inseamna ca poti vorbi oricat doresti, atata timp cat folosesti serviciile in scopuri personale, nu business, si nu faci abuz.

Iar ceea ce este considerat abuz, difera de la operator la operator. Pentru rds, inseamna peste 3000 de minute, pentru altul poate 5000, sau daca e abonament de 29EUR (de tip business) poate sa insemne 10 000 de minute. Ei considera ca pentru uz personal nu are cum sa se depaseasca un numar de minute numai in alte retele, apeluri plecand numai de la tine spre ei si invers deloc. In medie un utilizator va vorbi un numar de minute intr-o retea, si va primi apeluri asemanatoare ca durata din acea retea, astfel ca se compenseaza cu acel tarif de interconectare. Dar nu despre asta e vorba.

Daca faci conferinta cu 5 prieteni din alte retele, si depasesti numarul de minute considerate abuz conform pachetului tau, nu ti se suspenda automat serviciul, dar va studia cineva comportamentul tau si va actiona in cazul in care constata abuz. Daca totusi se constata ca nu ai facut abuz, e posibil sa nu se intample nimic, oricum au fost sau vor fi luni cand vei vorbi putin si astfel se compenseaza. Plus ca in "personal use" se mai compenseaza si cu apelurile pe care le primesti.

In cazul tau, ei pot demonstra foarte usor ca este vorba de un abuz, pentru ai vorbit cateva zile in continuu cu acelasi numar, apeluri initiate de tine, in conditiile in care operatorul in care este activat al doilea numar are o oferta prin care castigi ceva daca faci lucrul asta. Ori serviciul ti s-a oferit pentru a vorbi in scopuri personale si ai si fost de acord cu asta. Deci, ai facut abuz.

Telefoanele, din cate stiu/cred, sunt inregistrate automat. Dar personalul operatorilor nu au acces la astfel de informatii, decat de la un anumit nivel in sus si in cazuri speciale. In schimb se pot verifica usor numerele de destinatie si durata apelului. In cazul tau se va observa ceva de genul o singura destinatie in alta retea si mii/zeci de mii de minute vorbite. E imposibil pentru un utilizator obisnuit sa vorbeasca atat.

Cu numerele pentru care nu ai facut abuz, e de discutat, cred ca nu avem toate detaliile. Oricum, cred ca te lupti cu morile de vant. Operatorii de telefonie, de obicei, au un etaj sau doua cu avocati si juristi care le scriu termenii si conditiile. Deci, e posibil sa le fi incalcat in vre-un fel si sa scoata articolul X din termeni si conditii, cu care ai fost de acord, si sa se apere cu el. Daca le foloseai serviciile in mod corect, nu ajungeai la asta.

Este posibil ca o instanta sa-ti dea totusi castig de cauza. Chiar sunt curios cum o sa se termine. Tine-ne la curent, te rog.

Succes.
Ultima modificare: Joi, 28 Ianuarie 2016
Ionut198x, utilizator
Buna ziua,

Ideea este ca eu am intrebat in magazin inainte daca le pot folosi nelimitat si am specificat.

Nu imi impune nimeni sa foloesc doar eu cartela, poate pe timp de noapte i-am dat altcuiva cartela sa o folosesca ... nelimitatul este nelimitat.

Ce frauda ? Vodafone are o oferta in care primesti 10 puncte pe minut daca suni din alta retea si iti poti achizitiona telefoane daca la asta va referiti - si care este asta problema mea??

Sa dea in judecata pe Vodafone pentru concurenta neloiala, etc.

Eu am intrebat daca le pot folosi non-stop 24/7 zi si noapte si daca este nelimitat cum de altfel scria si in reclame pentru ca le-am cumparat cu un scot. Nu este nicio frauda, altfel nu le mai cumparam - deci ei au facut reclama falsa.

Cum le foloesesc este fix problema mea, le tin sa vorbesc prin sunete dau cu lingura in pahar din 1 ora in 1 ora si altcineva intelege mesajul. Care este problema mea in faptul ca si-au dat ei seama dupa ca defapt nu suporta reteaua lor sa vorbesc nelimitat.

Pai trebuiau sa nu mai faca reclama si daca reteaua nu mai suporta clienti noi sa restrictioneze achizitionarea de abonamente/cartele noi.

Eu stiu un singur lucru, eu trebuia sa fiu anuntat cu 30 de zile inainte sa imi opreasca serviciile.

Asta cu frauda si consecinte este pentru cei slabi si fricosi, eu am dat banii pe ceva sa foloesesc dupa cum a fost facuta reclama - pot sa le foloessc si sa imi radieze gazonul in curte, pot sa le foloesesc sa descarc bateriile, sa consum curent, sa le imprumut la vecini - chiar este problema mea si atat ce fac cu ele.

Atat timp cat reclama a fost facuta ca este NELIMITAT, fara nicio alta referinta de subsol si in magazin mi s-a confirmat eu le-am cumparat sa le foloesesc ca atare in ce scop vreau eu.
Ultima modificare: Joi, 28 Ianuarie 2016
Ares-3, moderator
In atentia domnului sau doamnei Lau179

Multumesc mult pentru raspunsul elaborat si ca v-ati luat din timpul dumneavoastra.

Gasesc o gandire corecta in ceea ce ati spus, dar in acelasi timp sustin faptul ca " nelimitat " este " nelimitat " atat timp cat nu au mentionat nimic in plus mi-au confirmat cand am intrebat - deci eu sunt de buna credinta.

Doua numere, au fost folosite cam zi si noapte, dar celalalte 4 au fost folosite maxim 4 ore pe zi, de 80% apel + apel in asteptare si uneori conferinta dar nu intre 5 telefoane, ci intre 3 telefoane.

Nu am fost anuntat in prealabil cu 30 de zile inainte - mi s-au oprit direct cand i-am contactat nu mi-au mai raspus dupa ce mi-au dat o explicatie unde s-au aparat cu termeni si conditii care nu mi-au fost adusi la cunostinta de pe site, inafara de cei din carticica de la prepay.

Cu aceste 2 aspecte vreau sa merg in instanta.

Ce parere aveti despre asta?
Catalin_Dutu a scris:

In atentia domnului sau doamnei Lau179



Vroiam sa spun pentru Domnul Ionut198x defapt. Imi cer scuze
Este dreptul dumneavoastra sa intentati orice actiune in justitie considerati oportuna, dar va costa multi bani si mai ales timp si nervi si se va intinde pe multi ani. Un procent din ce le cereti trebuie sa platiti ca taxa iar un avocat bun sigur nu e ieftin - multe mii de lei daca nu mii de euro pentru un final cam incert. Daca au inregistrat cum am zis traficul si nu ati vorbit e de rau.

Alte discuții în legătură

Reziliere abuziva contract de telefonie mobila dgeorgescu dgeorgescu Acum 3 luni am incheiat un abonament nelimitat la un operator de telefonie mobila. In contractul incheiat intre mine si ei se specifica faptul ca sunt minute ... (vezi toată discuția)
Roaming ic ic Buna ziua, Sotul meu sta plecat cate o luna in olanda si 1 saptamana revine in romania.Pentru a putea comunica foloseste o cartela de la Vodafone ... (vezi toată discuția)
Furnizorul de telefonie ameninta cu suspendarea serviciului de telefonie si plata dublului taxelor de interconectare SorinRO SorinRO Salut! Am abonament OPTIM NELIMITAT. Pe site-ul furnizorului scrie asa: \"Beneficii: NELIMITAT convorbiri in ORICE retea nationala, fixa sau ... (vezi toată discuția)