avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 485 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Am cumpărat o mașină din UK și nu pot s-o ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Am cumpărat o mașină din UK și nu pot s-o înmatriculez, deși am trecut RAR-ul fără probleme, pentru că acolo figurează ca vehicul pentru distrugere. Ce pot face?

Buna ziua. Ma confrunt cu o problema. Am o masina cumparata din Marea Britanie. Am pregatit dosarul de inmatriculare, am trecut RAR-ul fara probleme si am mers la ghiseu pentru numere definitive. Aici mi s-a spus ca nu imi gaseste masina in sistemul EUCARIS si ca o sa intre la verificari. Azi m-au anuntat ca nu imi inmatriculeaza masina pentru ca figureaza ca vehicul pentru distrugere in Marea Britanie. Precizez ca masina e in stare perfecta si am trecut rar-ul fara probleme. Ce pot face? Multumesc
Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
In acest caz, actiunea in instanta poate incepe cu vanzatorul englez, actiune insa deschisa in Anglia. Se poate invoca de catre englez ca nu a primit bani, dvs. neavand decat contract fara act doveditor de plata.
Bună seara, ați încercat să aflați motivul pentru care s-a decis distrugerea vehiculului ? A doua întrebare ar fi către cei care cunosc mai bine problema din punct de vedere juridic: având în vedere că autoritatea în materie, respectiv RAR, a omologat vehiculul în România, (înțeleg că s-a obținut cartea RAR) acesta deci corespunde din punct de vedere tehnic pentru circulația pe drumurile publice, care este reglementarea legală care împiedică înmatricularea acestuia, mai ales că nu este vorba de un vehicul furat ? Mulțumesc.
Înainte de a acuza fârâ sâ gândim si fârâ probe ar fi bine sâ învâtâm sâ cumpârâm, masini nu ceapâ verde si telemea.
În târile civilizate existâ reguli stricte în materie de vânzare de masini pt câ masina este un obiect care poate ucide, mai ales când inconstientii o utilizeazâ fârâ discernâmânt.
Deci, regula generalâ este urmâtoarea:
Între particulari, o masinâ se vinde conform unui principiu clar, actul de vânzare-cumpârare se face conform principiului win-win în care cei doi actori îsi asigurâ reciproc garantiile.
De aici, mai multe cazuri de spetâ:
1) Vânzare cu garantie (caz care vânzâtorul declarâ pe propria râspundere câ nu cunoaste existenta unor vicii ascunse si câ masina a fost corect întretinutâ);
2) Vânzare fârâ garantie, vânzâtorul vinde o masinâ în stare de functionare cu control tehnic în curs de valabilitate si cumpârâtorul cumpârâ asumâdu-si responsabilitâtile;
3) Vânzare în vederea distrugerii/dezmembrârii, vânzare în cadrul câreia vânzâtorul vinde stiind câ masina nu este în conformitate cu regulile de circulatie pe drumurile publice (deci fârâ control tehnic).
Dvs sunteti în cazul 3, vânzâtorul englez, om corect, a vândut pt dezmembrare, un excroc român a cumpârat-o si a adus-o pe platou în Ro, a aranjat-o un pic cât sâ treacâ RAR-ul si un fazan a cumpârat o masinâ fârâ sâ verifice nimic!
Trebuie sâ stiti câ o datâ o masinâ vândutâ pt distrugere/dezmemebrare, nimeni în lumea civilizatâ nu se va apuca sâ cearâ anularea administrativâ a declaratiei fâcute datoritâ simplului motiv câ masina si deciziile ulterioare vânzârii nu-i mai apartin, deci în nici un caz oamenii constienti nu-si asumâ responsabilitâtile unor terte persoane necunoscute.
Nu vâ mai râmân decât 2 solutii:
1) Actiune împotriva excrocului pt înselâtorie (masinâ cumpâratâ la kg si vândutâ ca aptâ pt circulatia pe drumurile publice dar fârâ posibilitate de înmatriculare);
2) S-o vindeti la dezmembrâri si sâ vâ apucati de comertul de zarzavat.
Curaj, si zarzavaturile, ca produs, sunt complexe!
Ultima modificare: Duminică, 15 Iulie 2018
Demos, utilizator
@Marcus2
Motivul pt care un vânzâtor dintr-o tarâ civilizatâ vinde o masinâ în vederea dezmembrârii este comercial, cel care o cumpârâ îi oferâ mai mult decât societâtile de dezmembrare (când masina este destinatâ distrugerii, în târile civilizate, proprietarul trebuie sâ plâteascâ taxa de depoluare)!!!
Cum vorbim de târi civilizate, târi în care vânzâtorul are responsabilitâti, acesta va declara în fata autoritâtilor conditiile de vânzare, punct si nou alineat.
Obligatiile RAR-ului sunt:
a) sâ constate starea tehnicâ a unui vehicul (dacâ ati plâtit taxa de CT)
b) sâ confirme conformitatea între obiectul si actele prezentate de câtre solicitant (solicitant care dâ dealtfel si o declaratie pe proprie râspundere, sic...).
RAR-ul nu are acces la fisierele EUCARIS pt simplu motiv câ aceastâ verificare nu intrâ în obligatiile lui profesionale.
Ceea ce nu sesizati dvs este esenta spetei:
Între un act legal de vânzare-cumpârare al unui vehicul destinat dezmembrârii/distrugerii si înmatricularea în Ro, un excroc a machiat masina pt a o face sâ treacâ controlul RAR si dupâ aceea a vândut-o ca masinâ de ocazie aptâ circulatiei pe drumurile publice.
Speta este deci o simplâ înselâciune (vehicul cumpârat la kg si vândut (dupâ mici reparatii) ca vehicul apt pt introducerea în circulatie dar fârâ posibilitate de înmatriculare).
Ultima modificare: Duminică, 15 Iulie 2018
Demos, utilizator
@Demos. Cu tot respectul, ceea ce dvs afirmați, sunt doar presupuneri și speculații. Nu aveți nicio dovadă că vânzătorul „civilizat” și-ar fi vândut mașina la kilogram, atât timp cât i-a înmânat cumpărătorului toate actele de circulație, în bună regulă. Pe de altă parte, o autoritate desemnată în acest scop, am numit RAR, a omologat acel vehicul „machiat” sau nu, stabilind faptic, (cu probe la frânare, inspecție pe dedesubt, faruri, noxe, serii, fotografii, etc etc) dar și juridic dacă vreți, prin emiterea cărții RAR, că acesta corespunde din punct de vedere tehnic pentru circulația pe drumurile publice. De aceea eu zic să nu facem presupuneri până când nu aflăm cine și când și pentru care motiv a decis că mașina ar fi destinată dezmembrării/distrugerii. Pot și eu presupune că vânzătorul nu a fost chiar așa de civilizat și de bună credință cum spuneți dvs,, din moment ce a declarat mașina ca fiind defectă/destinată dezmembrării/distrusă, abia după ce și-a încasat de la cumpărătorul român prețul mai bun decât dacă ar fi predat-o la firmele locale de dezmembrări și abia după ce cumpărătorul a plecat bine mersi pe roți și cu plăcile de înmatriculare și cu toate actele valabile.... Iar cumpărătorul a ajuns tocmai în România, trecând cu acea mașină semi-distrusă, gata-gata să se demonteze în mers, neobservat de niciun echipaj de poliție britanic, francez, german, austriac, ungar, chiar prin România până la București ???!!! Mi se pare cusută cu ață albă toată această poveste și-mi amintește mai degrabă de anumiți vânzători din țările civilizate, care își vindeau mașina și abia apoi o dădeau furată și-și încasau banii și de la societățile de asigurări.
Dar dincolo de toate aceste povești, eu am pus o întrebare relativ simplă, juriștilor: pe baza cărei reglementări, din ce act normativ, poate fi refuzată înmatricularea unui vehicul omologat de RAR și găsit deci conform, apt pentru circulația pe drumurile publice ?
Ultima modificare: Luni, 16 Iulie 2018
Marcus2, utilizator

Alte discuții în legătură

Probleme rar Ionel77 Ionel77 Am cumpărat o mașină adusă din Germania de cineva din Brăila, i-am scos Nr roșii am declarato la impozit,am programat-o la RAR Ct pentru data de ... (vezi toată discuția)
Modificare masina cu volan pe dreapta adusa din anglia leorot leorot Intentionez sa cumpar o masina din Anglia cu volan pe dreapta. 1.Stie cineva daca in acte se mentioneaza ca masina are volan pe dreapta ? 2. Daca montez ... (vezi toată discuția)
Amenda si retinere certificat la autovehicul inmatriculat in grecia, pentru folii pe geamuri laterale fata Phlom Phlom Buna seara! In urma cu putin timp am venit in vizita in Romania la neamuri, cu masina personala, inmatriculata in Grecia. Astazi am fost oprit in trafic de ... (vezi toată discuția)