avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 123 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Propunere a șefului RAR: orice autoturism cu volan pe ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Propunere a șefului RAR: orice autoturism cu volan pe dreapta (UE/non-UE) să se omologheze, iar apoi sa fie respins la primul ITP dacă nu a schimbat volanul. Ce opinie juridică aveți?

Buna ziua! As aprecia daca cineva care cunoaste legislatia europeana din domeniu, mi-ar putea da un raspuns. Multumesc anticipat.
S-a dat o lege in August care interzice omologarea masinilor cu volan pe dreapta fin afara UE. Pana aici e ok, nu e nimic care sa contravina legislatiei europene si nu afe teaza nicium masinile provenite din state UE. In schimb, am mai aflat de o alta propunere a sefului RAR, George Dinca - orice autoturism cu volan pe dreapta, indiferent de unde provine, sa se omologheze, iar apoi sa fie respins la primul ITP, daca nu a schimbat volanul. Pe langa faptul ca este o contradictie (de ce ai omologa o masina care nu corespunde cerintelor ITP), aici mi se pare ca incalca decizia Consiliului European - orice masina ce are omologare de tip european poate merge nestingherita si poate fi inmatriculata in orice stat UE indiferent de locul volanului. Din cate stiu eu, RAR a mai incercat sa schimbe regulile ITP sa te oblige sa muti volanul, dar nu au reusit tocmai pentru ca este ilegal sa obligi la asa ceva. Vedeti cazul Poloniei si cel al Lituaniei. In cazul in care se baga abuziv aceasta lege, as putea si eu sa o contest la curtile europene asa cum au facut cei din Polonia, spre exemplu? Precizez ca ma intereseaza strict puncte de vedere juridice, nu opinii legate de siguranta etc.
Va multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 26 August 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cta25 , utilizator 01:31, 15 Noiembrie 2018
@ grosuanatolie

Pai atunci ce facem, nu mai lasam nici blonde in X6, nu mai lasam copii de 18 ani cu Bmw de 500 de cai (volan stanga)? :)) In acest caz, Romania nu are drept legal sa ‘taie raul de la radacina’ fara sa incalce principiile pietei libere UE. In legislatia nationala sunt deja trecute cerintele de modificare la lumini, vitezometru etc. la fel ca in alte state UE. Nu e vorba doar de circulatie, ci si de inmatriculare, pentru ca nepermitand inmatricularea e ca si cum ai pune embargo pe produsele unei tari din UE (principial) si de aceea ei nu accepta interzicerea inmatricularii. PS - am adaugat mai sus un link cu conferinta de presa UE legata de problema asta si cateva articole.

-Vă rog apăsați pe Răspunde, nu pe Citează, când publicați un nou mesaj. Îngreunați citirea topicului citând integral mesajele anterioare. Mulțumesc-
Ultima modificare: Luni, 3 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Am sa ma refer doar la acest punct: posibilitatea de a conduce un vehicul nu este un drept constitutional, nici unul civil. codul rutier nu e nici macar o lege, e OUG

grosuanatolie a scris:

Avem doua aspecte:
1. dreptul soferilor de a conduce, indiferent de pozitia volanului masinii lor.


~ Conținut șters la cerere ~
~ Conținut șters la cerere ~
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Amenda si retinere certificat la autovehicul inmatriculat in grecia, pentru folii pe geamuri laterale fata Phlom Phlom Buna seara! In urma cu putin timp am venit in vizita in Romania la neamuri, cu masina personala, inmatriculata in Grecia. Astazi am fost oprit in trafic de ... (vezi toată discuția)
Inmatriculare rhd tomatopotato tomatopotato imi poate spune si mie cineva daca e posibila sau nu inmatricularea masinilor RHD fara modificare bord ? parerile sunt impartite si sunt fel si fel de cazuri ... (vezi toată discuția)
Modificare masina cu volan pe dreapta adusa din anglia leorot leorot Intentionez sa cumpar o masina din Anglia cu volan pe dreapta. 1.Stie cineva daca in acte se mentioneaza ca masina are volan pe dreapta ? 2. Daca montez ... (vezi toată discuția)