Stiu ca sunt inca o persoana, intre multe altele, care se confrunta cu asemenea problema, dar o sa expun si eu situatia in care ma aflu.
Sunt absolvent de studii superioare tehnice si in data de 05.10.2009 mi-am dat demisia de la o firma unde aveam vechime de aproape 2 ani in functia de Inginer Proiectant, deoarece mi s-a promis de la o alta firma, o functie de Director Sucursala, cu salariu dublu fata de ultimul loc de munca.
Deoarece sediul principal este in judetul Neamt, am fost nevoit sa depun singur contractul de munca la ITM (semnat in prealabil de catre administrator), deci lucrez cu forme legale, plata salariului urmand sa se faca in data de 15 si 30 ale fiecarei luni. Acum apare problema.
1) Din data angajari si pana in prezent nu am primit nici un ban, iar cand am incercat sa contactez angajatorul in legatura cu acesta situatie, mi s-a spus sa mai am rabdare pentru ca si ei asteapta sa incaseze niste bani din contractele de vanzare-cumparare realizate.
Care ar fi caile de atac/constrangere catre angajator?
Sa fac sesizare la ITM si actiune in judecata sau este prea scurta perioada si ar trebui sa mai astept?
2) Daca fortez sa inceteze contractul de munca conform art. 65 aliniatul 1 din codul muncii, data fiind situatia ca nu a platit salariul, implicit nici contributii la somaj, CAS etc. cum pot proceda pentru a putea beneficia de somaj?
Avand in vedere ca aveti anumite atributii, conform functiei si fisei postului, completarea unui CEC pentru plata propriului salariu este un abuz. Mai clar, nu va incurcati cu asa ceva, riscul poate fi mare si pe termen lung, o astfel de eticheta, adica o persoana care face abuz in serviciu, va poate dauna pe viitor si va puteti lua adio de la functii de conducere.
Cat priveste plata contributiilor de catre angajator va informez ca nici nu a avut contributii de virat pentru dvs. pana la aceasta data, avand in vedere faptul ca sunteti angajat din luna octombrie iar contributiile aferente salariilor se platesc pana la data de 25.11.
Nici cu salariul lunii octombrie nu a intaziat pana in prezent, avand in vedere faptul ca lichidarea lunii octombrie se plateste in 15 noiembriesi angajarea fiind cursul lunii.
Consider ca este bine ca un salariat sa isi cunoasca drepturile dar si obligatiile. Va grabiti si sunteti pe cale sa faceti greseli prea mari pentru o persoana care doar a ocupat o functie de conducere.
Va multumesc pentru raspunsurile primite. O sa astept sa vad ce se va intampla in continuare. Dar avand in vedere ca nici macar chiria pentru sediul din Brasov nu si-a platit (are 2 luni restante+penalizari), nu cred ca va fi un final prea fericit pt mine
Revin cu noutati.
Nici pana in prezent n-am primit banii pentru munca depusa. De fiecare data cand am incercat sa vorbesc telefonic cu administratorul, in legatura cu salariul, mi s-a comunicat sa mai am rabdare cateva zile (acelasi raspuns de fiecare data incepand din 30.10.2009). I-am trimis instiintare, ca daca pana in data de 30.11.2009, nu vor fi platite restantele salariale, am de gand sa fac sesizare la ITM impreuna cu introducerea unei actiuni in instanta.
PS. In acest timp, datorita faptului ca nu si-a platit nici chiria pentru sediu, i s-a pus sigiliu pe birou si depozit, pana la achitarea facturilor restante.
Poate influenta acest lucru la refuzul platii salariului pentru luna noiembrie, din cauza ca nu mai pot desfasura activitatea la birou incepand cu data de 17.11.2009 ?
Acum astept raspuns sa vad daca se va rezolva ceva.