avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atestat administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atestat administrator

Buna seara.
Eu am atestat de administrator din 2011 care, din cate stiu, a fost emis pe perioada nelimitata. Am intrebat la primarie daca este valabil si dupa legea 194; ei au spus ca este valabil, dar, daca bine am inteles, in legea 194 este specificat ca atestatul este valabil 4 an si se poate reinnoi. Poate sa ma lamureasca cineva cum sta treaba?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:58, 4 August 2022
Da, am mai auzit de aceste lucruri. Dvs. vorbiti de 720 de ore - eu nu cred asa ceva, ce sa mai zic de noul standard ocupational de 1080 ore. Totusi, retineti ca aprox. 1/2 din acea perioada va fi de practica. Eu asa am facut.
Cu atestatul, ce sa mai zic? Sa-l reinnoiasca de trei ori pe zi ca nu ma deranjeaza pentru ca intr-adevar este mult habarnism printre noi. Din acest motiv, treptat se va trece la administrarea imobilelor prin firme specializate, cu dotare moderna/corespunzatoare la toate capitolele si unde amatorismul nu va mai avea loc.
Ce anume nu credeti domnule Grecu?
Pe certificatul meu scrie 720 de ore. Actuala autorizatie pentru organizarea de cursuri a fost reinnoita in 2017 si este valabila 4 ani, ceea ce inseamna ca din 2021 vom organiza cursurile de 1080 de ore.
La cursurile pe care le organizam acum (cu 720 de ore) in programa sunt prevazute 480 de ore de teorie si 240 de ore practica.
Oricum, din ce discutii am auzit, se preconizeaza sa se introduca si obligativitatea studiilor superioare economice sau juridice pentru a putea profesa in domeniu.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, ne-ati lamurit.
Cursuri superioare de engleza scris si vorbit nu ne impun?
Eu nu am nimic impotiva cursurilor de 1000-2000 de ore, dar cine sa le faca? Eu ma apropii ca varsta de 70 de ani si caut pe cineva sa ma inlocuiasca, cineva mai tanar, cu "dorinta" de munca, poate doar sa faca practica la noi. Ajut pe toti cei care-mi cer ajutorul - observati ca si aici pe forum incerc acest lucru, desi am destui de Gica Contra care nu-mi impartasesc opiniile, dar ma bazez pe bunul simt al majoritatii care apreciaza activitatea mea.
In fine, vorba romanului - vom trai si vom vedea. Deocamdata este mare bulibaseala in sistem, ce sa mai comentam?
Cu stima!
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua.

Tocmai am venit de la Prmaria Cluj-Napoca. Am discutat cu inspectorii de la Asociatiile de Proprietari si mi-au spus ca Atestatul obtinut in baza Legii 230 ramane valabil in continuare; doar cei ce vor sa-si obtina atestat nou va trebui sa o faca in baza noii legi (calificare, innoire la 4 ani etc.)
AdiBorodi a scris:

Atestatul obtinut in baza Legii 230 ramane valabil in continuare; doar cei ce vor sa-si obtina atestat nou va trebui sa o faca in baza noii legi (calificare, innoire la 4 ani etc.)

^^^ Complet eronat - ori ce au zis inspectorii ori ce ati inteles dvs.

1. Art 106 redat mai sus spune clar ca pana la data de 27 sept 2019 (atunci se implinesc 12 luni) administratorii pe legea veche trebuie sa se autorizeze pe legea noua daca vor sa mai ocupe aceasta functie si dupa acea data.

2. Admin autorizati pe legea veche sunt "administratori de imobile", pe cand in legea noua au voie sa presteze aceasta activitate numai "administratorii de condominii" - art 2 e). Sesizati diferenta?

3. Ministerul Muncii e aproape de finalizarea inlocuirii in COR (clasificarea ocupatiilor din Romania) a ocupatiei de "administrator de imobile" cu cea de "administrator de condominii" (sau au modificat deja, n-am verificat). Deci atestatul de "administrator de imobile" va avea aceeasi valoare cu cea de "administrator de colonie de furnici", adica zero pentru ca ambele ocupatii nu [vor mai] exista.
Ultima modificare: Vineri, 19 Aprilie 2019
CipM, utilizator

Alte discuții în legătură

Atestatul de administrator condominii alindobre alindobre Conform legii 196/2018, pentru a putea desfasura activitatea de administrare, este necesar ca persoana in cauza sa obtina un atestat de administrator ... (vezi toată discuția)
Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator dritaS dritaS Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind ... (vezi toată discuția)