avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 205 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atestat administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atestat administrator

Buna seara.
Eu am atestat de administrator din 2011 care, din cate stiu, a fost emis pe perioada nelimitata. Am intrebat la primarie daca este valabil si dupa legea 194; ei au spus ca este valabil, dar, daca bine am inteles, in legea 194 este specificat ca atestatul este valabil 4 an si se poate reinnoi. Poate sa ma lamureasca cineva cum sta treaba?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:58, 4 August 2022
In Oradea primaria a supus dezbaterii publice un regulament privind atestarea administratorilor de condominii si unde la aliniatul b) art. 12 sunt trecute cazurile in care ar putea fi suspendat atestatul .

Legea spune ca

(9) Atestatul administratorului poate fi suspendat sau
retras, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive, în
cazul în care instanţele judecătoreşti competente au stabilit
existenţa unui prejudiciu cauzat de administrator.

Primaria Oradea propune si:
......"b) când se dispune ca măsură complementară, ca urmare a aplicării de către compartimentul de specialitate a unei sancţiuni contravenţionale pe o perioadă de cel puţin 6 luni, pentru neîndeplinirea de către administrator a următoarelor atribuții :
- prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor atribuite de comitetul executiv, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
- efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de servicii pentru exploatarea și întreţinerea clădirii, derularea și urmărirea realizării acestor contracte;
- asigurarea cunoaşterii şi respectării regulilor cu privire la proprietatea comună;
- gestionarea modului de îndeplinire a obligaţiilor cetăţeneşti ce revin proprietarilor în raport cu autorităţile publice. Obligaţiile cetăţeneşti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generală;
- oricare alte obligaţii expres prevăzute de lege și de prezentul regulament, precum şi a celor stabilite prin contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.
- întocmirea şi completarea registrului jurnal, a registrului inventar, registrul pentru evidenţa fondului de reparaţii, registrul pentru evidenţa fondului de rulment, registrul pentru evidenţa sumelor speciale, registrul pentru evidenţa fondului de penalizări, precum şi alte formulare specifice activităţii de contabilitate, prevăzute prin ordin al ministrului Economiei si Finanţelor, atunci când acesta îndeplineşte prin cumul şi funcţia de contabil...."

[ link extern ]

Ce parere aveti?
Ultima modificare: Luni, 2 Martie 2020
chirfeli, utilizator
Cum poți pune in aplicare o lg. fără norme de aplicare? Din GL. Multumesc.

Adam Grecu a scris:

Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


daneza_daniela a scris:

Cum poți pune in aplicare o lg. fără norme de aplicare? Din GL. Multumesc.

Adam Grecu a scris:

Luati legatura cu inspectorii de la biroul/serviciul as. prop. de pe langa primarie.
Oricum, suntem la cateva luni de la functionarea sub L 196/2018, iar inspectorii inca nu stiu prea bine nici ei procedura.
Daca Legea zice ca;
art 64 (10)Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si poate fi reinnoit in aceleasi conditii in care a fost emis., atunci onor primaria tre' sa organizeze una sau mai multe sesiuni de eliberare a noilor atestate.
Probabil ca se lucreaza la tematica (cred ca se va sustine ceva examen...), daca tot a aparut legislatie noua! Toti suntem in aceeasi situatie, deci nu va faceti prea multe griji.
Succes!

Nu știu? Atunci de ce mi se adresează agresiv ,, d na ... nu Cunoaște-ți lg. și de aceea trebuie sa va prezentați la cursuri.” Eu nu știu lg. pt ca lucrez de 16 ani ca adm. și cer in avans la vânzare ap. ( 11 ian. 2021, machio man: vreau adev. de vânzare. Eu, da, aveți de achitat suma restanta la nov. 2020+ dec. , ian. și feb. 2021 pt ca notarul îți da dreptul de ședere 30 zile de la vânzare. Machio man: nu ti ai luat o pana acum? Eu, nu, trebuia? tel. primărie. Inspector primărie: nu cunosc lg. I am spus f clar, dacă vrea sa semneze dansa adev. cu mare plăcere, eu am o reținere. Următorul prop. intra in ap. la 1/2 feb. și-mi spune ca nu i problema lui toate aceste luni. De ce sa ma ia pe mine in bat? Vino tu inspectorul lui peste prăjit, semnează și asuma ți. ) Dacă eram singura in biroul Asoc. poate chiar mi o luam. Despre ce vorbim? A...! madam de la primărie a fost deranjata de la Solitaire și și a amintit ca sunt niște cursuri de calificare pe care considera dansa ca treb. sa le urmeze adm. care acum tre’ sa fie de condominiu și nu de imobile, pe bani frumușei as zice. 500 adm. In oras* 500 lei/ fiecare= 250000 lei. Pai nu? Dar madam de la primărie nu știa sau nu a spus ca exista o OUG care modifica ART din lg și cele 12 luni din sept. 2018 încep din ian. 2021. Ne or fi crezând pe toți tampiti? Ea freacă motanul la caldurica, pe bani frumoși și uita ca i plătită din banii noștri. Cel puțin asta i senzația mea.

CipM, complet gresit!
Eu detin certificat de calificare in functia de "Administrator imobile si condiminii" din 2015 si ce crezi!? Pe atestatul meu, obtinut in 2016, pe perioada nedeterminata, scrie același functie, respectiv "Administrator imobile si condiminii". Ambele documente obținute in perioada vechii legislatii.
Deci, opinia mea, este ca nu "stralucesti" suficient de bine la capitolul ăsta, asa ca hai sa ii lasam pe specialiști sa dezbata acest subiect si sa ne lumineze asupra aspectelor care ne intereseaza, nu crezi!?

CipM a scris:

AdiBorodi a scris:

Atestatul obtinut in baza Legii 230 ramane valabil in continuare; doar cei ce vor sa-si obtina atestat nou va trebui sa o faca in baza noii legi (calificare, innoire la 4 ani etc.)

^^^ Complet eronat - ori ce au zis inspectorii ori ce ati inteles dvs.

1. Art 106 redat mai sus spune clar ca pana la data de 27 sept 2019 (atunci se implinesc 12 luni) administratorii pe legea veche trebuie sa se autorizeze pe legea noua daca vor sa mai ocupe aceasta functie si dupa acea data.

2. Admin autorizati pe legea veche sunt "administratori de imobile", pe cand in legea noua au voie sa presteze aceasta activitate numai "administratorii de condominii" - art 2 e). Sesizati diferenta?

3. Ministerul Muncii e aproape de finalizarea inlocuirii in COR (clasificarea ocupatiilor din Romania) a ocupatiei de "administrator de imobile" cu cea de "administrator de condominii" (sau au modificat deja, n-am verificat). Deci atestatul de "administrator de imobile" va avea aceeasi valoare cu cea de "administrator de colonie de furnici", adica zero pentru ca ambele ocupatii nu [vor mai] exista.


Nici dvs. nu straluciti prea tare, din moment ce nu ati cautat sa vedeti daca s-a facut acea modificare de care vorbeste @CipM :
[ link extern ]
Si nu se spune/scrie "condiminii" :).
Adiministrarea de imobile nu-i chiar acelasi lucru cu cea de condominii.
Ultima modificare: Duminică, 31 Iulie 2022
latka, moderator

Alte discuții în legătură

Atestatul de administrator condominii alindobre alindobre Conform legii 196/2018, pentru a putea desfasura activitatea de administrare, este necesar ca persoana in cauza sa obtina un atestat de administrator ... (vezi toată discuția)
Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator dritaS dritaS Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind ... (vezi toată discuția)