Dacă citeați cu puțină răbdare măcar articolul al cărui link l-am pus ați fi știut și dumneavoastră.
Toate țările din UE (și nu doar ele, dar noi despre cele din UE vorbim) sunt semnatare ale Convenției de la Viena asupra circulației rutiere (1968), care stabilește ca autoturismele aflate în circulație internațională pe teritoriul statelor semnatare trebuie să fie
- înmatriculate;
- asigurate pentru răspunderea civilă;
- corespunzătoare din punct de vedere tehnic, și
- conducătorul auto trebuie să dețină un permis de conducere valabil și corespunzător categoriei de vehicul la volanul căruia se află.
Atât.
Aveți aici textul Convenției de la Viena:
[ link extern ]
În plus, există baze de date cu auto furate pe care polițiștii le pot consulta dacă au suspiciuni iar interogarea lor durează câteva minute. Dacă suspiciunea nu se adeverește, polițiștii rutieri din țările UE nu au dreptul să întrerupă călătoria unui cetățean membru UE pentru că nu le prezintă un contract de comodat.
În opinia mea, nici măcar cinci lei nu ar trebui plătiți pentru un pericol imaginar.