avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 331 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi ...

Buna ziua,
Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul deoarece chiar in acea perioada aveam aplicatia Smart Token blocata. Am sunat la banca dar in 3 minute toti banii din cont mi-au fost transferati. Stiu ca este vina mea, dar banca nu are nici o responsabilitate? Am primit un mail cum ca nu ar avea. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cflorin39 , utilizator 10:35, 7 Septembrie 2023
7 din 9 utilizatori consideră
acest răspuns util
Și băncile securizeaza prost. Foarte prost. Mai ales când se fac transferuri mari de bani și nu către altcineva tot din Romania, ar trebui sa întrebe proprietarul, nu sa transfere pur și simplu. Aplicațiile sunt proaste. Pai, instalez aplicația și dacă eu nu ii dau special sa nu retina datele în telefon, telefonul le retine. Teoretic, oricine are acces la telefonul meu sau mi-l fura, are acces și la contul bancar. Pai, asta e siguranță? Dar în schimb, comisioane pe orice prostie știu sa ia. Da. Se întâmplă multe infracțiuni, însă pe ala din Congo sau din India ce șanse mai ai sa îl prinzi sa mai recuperezi ceva? Cu toate astea, cum este posibil sa accepți, tu ca banca, un astfel de transfer imediat??? Și sa te speli pe mâini după aia? Eu cred ca o acțiune în răspundere civila delictuala împotriva băncii ar merita intentata. Sa răspundă banca dacă a făcut asa ușor transfer și gata...
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2023
Mirrella P., utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Salut, imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat dar ai putea sa ne dai mai multe detalii?
1. Prin acel mail ce informatii ai dat? Datele cardului + PIN ? Sau datele contului online de la Raiffeisen ?
2. Despre ce suma este vorba, in mare? Intre x si y lei e suficient.
3. In ce tara au fost transferati/folositi banii? Plati cu cardul in Romania? Strainatate? Magazin online? Sau un ordin de plata ?

Daca i-ia dat datele cardului + PIN si a facut plati multiple atunci din punctul meu de vedere banca trebuia sa se sesizeze mai ales daca s-au facut plati in strainatate. Unele banci, precum Libra, folosesc pe langa PIN o parola statica la efectuarea platilor online cu cardul. Banca ar trebui sa vada IP-ul si dispozitivul de pe care se face plata iar daca e ceva nou sa ceara informatii suplimentare.

Daca i-ai dat datele contului si a facut un ordin de plata nu inteleg cum poti sa faci la Raiffeisen ordine de plata fara o confirmare prin SMS sau telefon... doar daca nu a efectuat un ordin de plata iar tu i-ai dat codul de confirmare ca sa autorizeze plata... In acest caz vina ar fi aici mai mult a ta.

Daca e vorba de o suma mare de bani si s-au transferat in Romania totusi cred ca ar trebuie sa poti face ceva, pana la urma cel care care a primit banii ar trebui sa ii justifice intr-un fel, printr-un contract sau ceva asemanator.
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2023
lia993, utilizator
am primit un SMS din partea bancii ca se intentioneaza un transfer...am sunat la banca dar deja transferul a fost facut, nu au asteptat nimic...sau puteau sa faca un transfer mai mic...e vb de 20000 de lei..toata agoniseala mea...pentru mine este o suma...
Am primit un email ca si cum ar fi din partea bancii ca am aplicatia blocata...si chiar asa a fost in acele zile..si ca pot debloca aplicatia apasand pe un link...apoi...am primit un SMS din partea bancii ca cineva de pe un alt telefon mobil intentioneaza sa faca un transfer...am sunat imediat, a durat 3 minute, dar a fost facut transferul intregii sume de bani -20000 lei catre o persoana fizica din Romania, tot cu cont Raifeisen.
Banii au fost transferati intr-un cont Raifeisen apoi scosi din bancomat dimineata...asta mi s-a spus de la banca, am facut plangere la politie, dar nu cred ca se va rezolva nimic. A mai patit acest lucru fratele unui prieten care a avut asemanatoare problema in Italia, iar banca i-a returnat banii, ca fiind asigurati. Eu sunt client de 15 ani al bancii, dar nici nu m-au bagta in seama, dimpotriva, am ramas rsetant cateva zile la rata, pentru prima data, si am fost sunat de parca eram infractor...

Alte discuții în legătură

Frauda bancara in data de 13.03fost victima unei fraude bancara ... pallani13 pallani13 Buna ziua. In data de 13.03.23 Am fost victima unei fraude bancara de tip phishing. Am primit un e-mail in care mi s-a comunicat ca cardul este blocat ... (vezi toată discuția)
Comanda online anulata. bani nereturnati de catre banca. chillzilla chillzilla Buna ziua, Am facut o comanda online de pe un site cu profil sportiv. Am achitat suma online cu cardul si am primit E-Mail de confirmare plata, inclusiv SMS ... (vezi toată discuția)
Inchidere cont card cumparaturi raiffeisen bank Lucian Rimniceanu Lucian Rimniceanu Buna ziua, Am un card de debit la Raiffeisen Bank in care imi primesc salariul.De putin timp mi-am schimbat locul de munca.Ptr a putea primi salariul trebuia ... (vezi toată discuția)