avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi ...

Buna ziua,
Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul deoarece chiar in acea perioada aveam aplicatia Smart Token blocata. Am sunat la banca dar in 3 minute toti banii din cont mi-au fost transferati. Stiu ca este vina mea, dar banca nu are nici o responsabilitate? Am primit un mail cum ca nu ar avea. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cflorin39 , utilizator 10:35, 7 Septembrie 2023
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sincer mi se pare ca ar fi vina bancii aici. Trebuie sa respecte niste reguli privind securitatea si orice transfer trebuie sa fie facut cu autentificare 2FA - adica sa iti ceara o confirmare prin sms sau prin aplicatia de pe telefon INAINTE sa faci un transfer. Din ce spui tu persoana respectiva s-a logat cu datele contului tau( pe care banuiesc ca le-ai furnizat tu dupa ce ai accesat acel link...) si a facut un transfer fara sa fie intrebat de sanatate. Practica securitate la nivel de aplicatie web banala, oricine are cont+parola poate sa faca ce vrea... Daca ii ataci pe cale legala eu cred ca acesta ar fi punctul care trebuie subliniat, lipsa autentificare 2FA la ordine de plata. Cu siguranta sunt ceva norme europene in acest sens.
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2023
lia993, utilizator
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cum pot fi scosi 20000 de lei de la bancomat dintr-un foc cand toate bancile au o suma limita zilnica ? Si inainte de orice tranzactie din contul d-voastra nu era normal sa vi se ceara confirmarea cu un nr de securitate , mai ales pentru o asemenea suma ? Nu este exclus sa fie implicat un angajat al bancii si sigur se poate vedea pe camera bancomatului cine a scos banii , poate reusiti sa obtineti inregistrarea . Cred ca aveti sanse sa va recuperati banii in instanta , cu un avocat bun .
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2023
Etsy123, utilizator
Va multumesc pentru sprijin...o sa apelez la un avocat...in seara aceea eram obosit, nu mi-am mai pus ochelarii si chiar era Smart Token ul cu probleme...cine putea sti acest aspect? si cine stia ca am banii in cont Raifeisen?....sunt multe se spus...greseala si vina imi apartine...si banii munciti s-au dus pe apa sambetei...
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
20.000 lei e o sumă mică, ca să riști un asemenea proces, care poate fi pierdut.
Balanța nu înclină spre câștigarea procesului în această speță.

Ați depus plângere penală la poliție să se ancheteze fapta, și să se încerce identificarea hackerului`?
Ultima modificare: Luni, 8 Mai 2023
Dapix, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In Romania postdecembrista este necesar sa va aparati singur. Si eu sunt client Raiff de peste 20 ani si pot spune ca nu mi s-a luat o centima din cont fara aprobarea mea. Cu multi ani in urma primeam si eu asa ceva si dupa ce ii dopam cu date fake, trimiteam e-mail-ul la banca pentru informare. Aplicatia Smart token trebuie sa fie actualizata caci altfel nu functioneaza smart mobile. Autentificarea cu amprenta nu trebuie sa lipseasca. Apoi plecand de la adevarul ca nimeni nu poate lua mai mult decat am, mi-am facut un cont cu care ies pe net si plati online, si care costa 5lei/luna, o suma modica pentru siguranta mea. Astfel expunerea este minima, fiindca nici nu dau nimanui datele cardului. Contul cu card in care primesc veniturile si are si descoperit ramane intact, doar pentru numerar de la bancomatele din interiorul bancii. Si nu uitati ca din smart mobile se poate dezactiva cardul. Sigur la dumneavoastra plata s-a facut dupa ce ati tastat datele cardului cu pricina. Cel mai bine este sa nu salvati datele cardului in aplicatii de shopping. Succes!

Alte discuții în legătură

Frauda bancara in data de 13.03fost victima unei fraude bancara ... pallani13 pallani13 Buna ziua. In data de 13.03.23 Am fost victima unei fraude bancara de tip phishing. Am primit un e-mail in care mi s-a comunicat ca cardul este blocat ... (vezi toată discuția)
Comanda online anulata. bani nereturnati de catre banca. chillzilla chillzilla Buna ziua, Am facut o comanda online de pe un site cu profil sportiv. Am achitat suma online cu cardul si am primit E-Mail de confirmare plata, inclusiv SMS ... (vezi toată discuția)
Inchidere cont card cumparaturi raiffeisen bank Lucian Rimniceanu Lucian Rimniceanu Buna ziua, Am un card de debit la Raiffeisen Bank in care imi primesc salariul.De putin timp mi-am schimbat locul de munca.Ptr a putea primi salariul trebuia ... (vezi toată discuția)