expertautopnita a scris:
- prin calitatea sa de Birou Carte Verde, B.A.A.R. îndeplineşte două funcţii:
În calitate de “Birou al ţării în care a avut loc accidentul”, îşi asumă responsabilitatea gestionării şi lichidării daunelor care rezultă din accidentele produse de automobiliştii străini, pe teritoriul României
În calitatea de “Birou Garantor”, garantează documentele de asigurare de răspundere civilă auto “Carte Verde” pe care societăţile de asigurare membre ale B.A.A.R. le eliberează asiguraţilor săi.
Nu veti gasi un "Serviciu daune" la BAAR pentru ca :
Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (B.A.A.R.) reprezintă
asociaţia profesională care este membră a Consiliului Birourilor si care este formată din toate societăţile de asigurare din România autorizate să practice asigurarea de răspundere civilă auto obligatorie şi mandatate să elibereze documente de asigurare de răspundere civilă auto "Carte Verde". B.A.A.R. este avizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în conformitate cu prevederile art. 25 (3) din Legea nr.32/2000.
În prezent, B.A.A.R. este format din 16 societăţi de asigurare, şi anume:
(urmeaza lista)
In concluzie, o adresare la asociatia numita BAAR, este urmata de redirectionarea avizarii la reprezentantul asiguratorului extern care va rezolva dosarul (numai daca exista o asigurare valabila) sau la FPVS in caz contrar.
Si asta rezulta din regulamentul de functionare:
Article 3 Handling of claims
1. When a bureau is informed of an accident occurring in the territory of the country for which it is competent, involving a vehicle from another country it shall, without waiting for a formal claim,proceed to investigate the circumstances of the accident. It shall as soon as possible give notice of any such accident to the insurer who issued the Green Card or policy of insurance or, if appropriate, to the bureau concerned. Any omission to do so shall however not be held against it.
If, in the course of this investigation, the bureau notes that the insurer of the vehicle involved in the accident is identified and that a correspondent of this insurer has been approved in conformity with the provisions in Article 4, it shall forward this information promptly to the correspondent for further action.
Article 3 Gestion des réclamations
1. Lorsqu'un bureau est informé de la survenance d'un accident sur le territoire du pays pour lequel il est compétent, impliquant un véhicule en provenance d'un autre pays, il doit procéder, sans attendre une réclamation formelle, à une enquête sur les circonstances de l'accident. Il communique, dans les meilleurs délais, cette information à l'assureur qui a délivré la carte verte ou la police d'assurance ou, le cas échéant, au bureau concerné. Aucun manquement à cet égard ne peut cependant être invoqué contre lui.
Lorsque, au cours de cette enquête, le bureau constate que l'assureur du véhicule impliqué est identifié et qu'un correspondant de cet assureur a été agréé conformément aux dispositions de l'article 4, il transmet sans délai l'information à ce correspondant pour toute suite utile.
(extras din regulamentul original engleza/franceza)
Pentru o buna documentare vizitati: baar.ro