avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Magistraţi şi Admitere în ... Admitere magistratura noiembrie 2010
Discuție deschisă în Magistraţi şi Admitere în magistratură

Admitere magistratura noiembrie 2010

salut, m-am hotarât să învaţ şi eu pentru examenul din toamnă....... sper să fac faţă efortului intelectual........FELICITARI TUTUROR CELOR CARE AU PARTICIPAT.....ªI SUCCES ÎN CONTINUARE CELOR CARE AU TRECUT ACEASTÃ ETAPA.
.... multa teorie:( apropo mie contractul de inchiriere a locuintei mi s-a parut criminal #-o
:offtopic:Pt cei interesati - e o varianta - pacat e doar pt Bucuresti

ANUNŢ din data de 14.05.2010

Ministerul Justiţiei organizează, în perioada iunie-august 2010, concurs pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică, asimilat, potrivit legii, judecătorilor şi procurorilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.


NUMÃR POSTURI

Numărul de posturi vacante este de 16 , repartizate după cum urmează:

- 2 posturi la Direcţia Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetăţenie;
- 14 posturi la Direcţia Documentare şi Consiliere pe Probleme de Cetăţenie;


DISPOZIŢII APLICABILE

Concursul se desfăşoară potrivit art. 19 alin. 3 din OUG nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, publicată în Monitorul Oficial nr. 93/10.02.2010, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei aprobat prin ordinul ministrului justiţiei nr.1473/C/08.06.2007, publicat în Monitorul Oficial nr.411/19.06.2007, modificat prin ordinul ministrului justiţiei nr.1214/C/29.04.2010, publicat în Monitorul Oficial nr. 312/12.05.2010.


PROBELE

Proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice se va desfăşura în datele de 28 şi 29 iunie 2010, urmând ca data la care se va susţine proba interviului să fie comunicată ulterior prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, precum şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei.



LOCUL DESFêURÃRII CONCURSULUI

Bucureşti. Locaţia va fi anunţată cu minim 3 zile înainte de desfăşurarea probei scrise, prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, precum şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei.




DATA LIMITÃ DE DEPUNERE A CERERILOR

Depunerea cererilor pentru înscrierea la concurs se face până la data de 04.06.2010, orele 16 la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, str. Petofi ªandor, nr. 47, sector 1, Bucureşti – Serviciul Resurse Umane şi Salarizare, parter, camera 4.

CONDIŢII GENERALE ªI SPECIFICE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR

Condiţii generale: fiecare candidat trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) – e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată.
Condiţii specifice: cunoştinţe operare P.C., nivel mediu, Microsoft Office Word, Excel, Internet Explorer.


CONŢINUTUL CERERII DE ÎNSCRIERE

În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul va specifica:
- ordinea preferinţelor pentru posturile vacante scoase la concurs (cu precizarea în ordine descrescătoare a tuturor posturilor);
- lista actelor depuse la dosarul de concurs.

DOSARUL DE ÎNSCRIERE

Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente:

a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie a diplomei de licenţă şi a foii matricole a anilor de studii;
d) curriculum vitae (în format european);
e) copie a carnetului de muncă sau adeverinţe doveditoare ale vechimii în specialitate, după caz;
f) declaraţie pe proprie răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute la lit.a) –e);
g) chitanţa de plată a taxei de înscriere.


AFIªAREA REZULTATELOR VERIFICÃRII DOSARELOR DE ÎNSCRIERE LA CONCURS

Rezultatele verificării dosarelor de înscriere la concurs se afişează, la sediul Ministerului Justiţiei şi al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, precum şi pe pagina web a acestuia, la data de 09.06.2010.






TEMATICA, BIBLIOGRAFIA ªI CONDIŢIILE DE CONCURS




TEMATICA ªI BIBLIOGRAFIA


Drept civil

1. Raportul juridic civil:
- noţiuni generale privind părţile raportului juridic civil;
- conţinutul raportului juridic civil;
- obiectul raportului juridic civil.

2. Actul juridic civil:
- condiţiile de fond şi de formă ale actului juridic;
- modalităţile actului juridic civil;
- efectele actului juridic civil;
- nulitatea actului juridic civil: clasificare, cauzele de nulitate, regim juridic, efecte.

3. Prescripţia extinctivă:
- domeniul prescripţiei extinctive;
- termenele de prescripţie extinctivă;
- începutul prescripţiei;
- suspendarea şi întreruperea prescripţiei;
- împlinirea prescripţiei, repunerea în termen.

4. Drepturile reale:
- dreptul de proprietate publică şi privată: caracterizare, atribute, dreptul de proprietate comună;
- acţiunea în revendicare;
- circulaţia juridică a terenurilor;
- dezmembrămintele dreptului de proprietate: dreptul de uzufruct, dreptul de uz şi dreptul de abitaţie, servituţile, dreptul de superficie;
- modurile de dobândire a drepturilor reale: accesiunea, uzucapiunea;
- posesia: viciile posesiei, dobândirea fructelor, acţiunile posesorii.

5. Contractul ca izvor de obligaţii:
- încheierea contractelor;
- efectele contractelor: stipulaţia pentru altul, simulaţia;
- efectele specifice contractelor sinalagmatice.

6. Răspunderea civilă delictuală;

7. Efectele obligaţiilor:
- executarea directă (în natură) a obligaţiilor;
- executarea indirectă a obligaţiilor (prin echivalent);
- drepturile creditorului asupra patrimoniului debitorului.

8. Contractele speciale:
- contractul de vânzare-cumpărare;
- contractul de locaţiune;
- contractul de antrepriză;
- contractul de donaţie;
- contractul de mandat;
- contractul de întreţinere şi contractul de rentă viageră;
- contractul de asigurare.


BIBLIOGRAFIE

În vederea pregătirii pentru examen, candidaţii vor putea consulta lucrări de specialitate sau orice altă documentaţie (tratate, monografii, culegeri de jurisprudenţă etc.), actualizate în raport cu modificările legislative intervenite până la data de 30.04.2010.


LEGISLAŢIE RELEVANTÃ

– Constituţia României;
– Codul civil;
– Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripţia extinctivă, republicat;
– Legea nr. 18/1991 a fondului funciar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţie de locuinţe trecute în proprietatea statului, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluare în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 114/1996 a locuinţei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordonanţa de urgenţă a Guvernului României nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţii de locuinţe, cu modificările şi completările ulterioare.
– Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
– Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.



Drept procesual civil


1. Competenţa:
- competenţa materială a instanţelor judecătoreşti;
- competenţa teritorială;
- incidente referitoare la instanţa sesizată (întinderea competenţei instanţei sesizate, strămutarea, mijloacele procedurale de invocare a necompetenţei, conflictele de competenţă).
2. Participanţii la procesul civil:
- instanţa de judecată (rolul activ al judecătorului, alcătuirea instanţei, incidente procedurale referitoare la compunerea şi constituirea instanţei);
- părţile (condiţiile pentru a fi parte în proces, coparticiparea procesuală, drepturile şi îndatoririle procesuale ale părţilor, abuzul de drept procedural, participarea terţilor la judecată, reprezentarea părţilor în procesul civil);
- formele participării procurorului în procesul civil.
3. Dispoziţii generale de procedură:
– actele de procedură (noţiune şi clasificare, condiţii generale pentru îndeplinirea actelor de procedură, citarea şi comunicarea actelor de procedură, nulitatea actelor de procedură);
– termenele procedurale (noţiune şi clasificare, durată, decăderea şi repunerea în termen).
4. Judecata în primă instanţă:
- etapa scrisă (cererea de chemare în judecată, întâmpinarea, cererea reconvenţională);
- etapa dezbaterii (şedinţa de judecată, excepţiile procesuale, probele, suspendarea judecăţii, perimarea, actele procesuale de dispoziţie ale părţilor);
- deliberarea şi pronunţarea;
- hotărârea (clasificarea hotărârilor judecătoreşti, conţinutul hotărârii, redactarea, semnarea şi comunicarea hotărârii, termenul de graţie, cheltuielile de judecată, efectele hotărârilor judecătoreşti,
- investirea cu formula executorie, executarea vremelnică, îndreptarea, lămurirea şi completarea hotărârilor).

5. Căile extraordinare de atac:
- contestaţia în anulare;
- revizuirea.
- recursul în interesul legii.


BIBLIOGRAFIE

În vederea pregătirii pentru examen, candidaţii vor putea consulta lucrări de specialitate sau orice altă documentaţie (tratate, monografii, culegeri de jurisprudenţă etc.), actualizate în raport cu modificările legislative intervenite până la data de 30.04.2010.

LEGISLAŢIE RELEVANTÃ

– Constituţia României;
– Codul de procedură civilă.



Drept penal

I. Partea generală

1. Instituţiile fundamentale ale dreptului penal

1.1. Infracţiunea
1.1.1. Noţiunea, trăsăturile esenţiale ale infracţiunii;
1.1.2. Structura infracţiunii; conţinutul constitutiv al infracţiunii;
1.1.3. Formele infracţiunii;
1.1.4. Unitatea infracţiunii;
1.1.5. Pluralitatea de infracţiuni;
1.1.6. Pluralitatea de infractori;
1.1.7. Cauzele care înlătură caracterul penal al faptei;

1.2. Răspunderea penală
1.2.1. Răspunderea penală ca instituţie de drept;
1.2.2. Principiile răspunderii penale;
1.2.3. Cauzele care înlătură răspunderea penală;

1.3. Sancţiunile
1.3.1. Sancţiunile în dreptul penal;
1.3.2. Categoriile şi limitele generale ale pedepselor;
1.3.3. Individualizarea pedepselor;
1.3.4. Circumstanţele atenuante şi agravante;
1.3.5. Suspendarea condiţionată a executării pedepsei;
1.3.6. Suspendarea executării pedepsei sub supraveghere;
1.3.7. Mijloacele de individualizare judiciară a pedepsei ;
1.3.8. Răspunderea penală a minorilor; regimul sancţionator;
1.3.9. Măsurile de siguranţă;
1.3.10. Cauzele care înlătură consecinţele condamnării. Procedura aplicării graţierii;
1.3.11. Reabilitarea.

II. Partea specială

1. Infracţiuni contra patrimoniului: art. 208; 209; 210; 211; 213; 214; 215; 2151; 220; 221 din Codul penal.

2. Infracţiuni contra autorităţii: art. 239, 2391 din Codul penal.

3. Infracţiuni care aduc atingere unor activităţi de interes public sau altor activităţi reglementate de lege
3.1. Infracţiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul: art. 246, 247, 248, 249, 250, 2531, 254, 255, 256, 257 din Codul penal;
3.2. Infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei: art. 259, 260, 264, 266, 267, 268, 269, 270, 271 din Codul penal;
3.3. Infracţiuni privitoare la regimul stabilit pentru unele activităţi reglementate de lege: art. 279 şi 281 din Codul penal.

5. Infracţiuni de fals
5.1. Falsuri în înscrisuri: art. 288, 289, 290, 291, 292, 293 din Codul penal.

6. Infracţiuni care aduc atingere unor relaţii privind convieţuirea socială
6.1. Infracţiuni contra familiei: art. 305, 306, 307 din Codul penal;
6.2. Infracţiuni contra sănătăţii publice: art. 312 din Codul penal;

BIBLIOGRAFIE

În vederea pregătirii pentru examen, candidaţii vor putea consulta lucrări de specialitate sau orice altă documentaţie (tratate, monografii, culegeri de jurisprudenţă etc.) actualizate în raport cu modificările legislative intervenite până la data de 30.04.2010.

LEGISLAŢIE RELEVANTÃ

– Constituţia României;
– Codul penal, republicat în Monitorul Oficial nr. 65/1997, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 546/2002 privind graţierea şi procedura acordării graţierii.




DREPT PROCESUAL PENAL

I. Partea generală
1. Reguli de bază şi acţiunile în procesul penal
1.1. Scopul şi regulile de bază ale procesului penal;
1.2. Acţiunea penală şi acţiunea civilă în procesul penal.

2. Competenţa
2.1. Felurile competenţei;
2.2. Incompatibilitatea şi strămutarea.


3. Probele şi mijloacele de probă
3.1. Dispoziţii generale;
3.2. Mijloacele de probă.

4. Măsurile preventive şi alte măsuri procesuale
4.1. Măsurile preventive;
4.2. Alte măsuri procesuale.

5. Acte procesuale şi procedurale comune
5.1. Asistenţa juridică şi reprezentarea;
5.2. Termenele;
5.3. Cheltuielile judiciare;
5.4. Nulităţile;
5.5. Amenda judiciară.

II. Partea specială
1. Urmărirea penală
a) Dispoziţii generale;
b) Competenţa organelor de urmărire penală;
c) Supravegherea exercitată de procuror în activitatea de urmărire penală;
d) Efectuarea urmăririi penale;
e) Trimiterea în judecată;
f) Reluarea urmăririi penale;
g) Plângerea împotriva măsurilor şi actelor de urmărire penală;
h) Procedura plângerii prealabile.

2. Judecata
a) Dispoziţii generale;
b) Judecata în primă instanţă;
c) Căile extraordinare de atac:
- revizuirea;
- contestaţia în anulare;
- recursul în interesul legii.




BIBLIOGRAFIE

În vederea pregătirii pentru examen, candidaţii vor putea consulta lucrări de specialitate sau orice altă documentaţie (tratate, monografii, culegeri de jurisprudenţă etc.) actualizate în raport cu modificările legislative intervenite până la data de 30.04.2010.


LEGISLAŢIE RELEVANTÃ

- Constituţia României;
- Codul de procedură penală, republicat în Monitorul Oficial nr. 78/1997, cu modificările şi completările ulterioare.










































PREZENTAREA GENERALÃ A POSTURILOR



1. DIRECŢIA SECRETARIATUL TEHNIC AL COMISIEI EPNTRU CETÃŢENIE – POSTURI

(1)Direcţia Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetăţenie are următoarele atribuţii:
a)primeşte, în mod direct sau prin intermediul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României, şi înregistrează cererile de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română precum şi sesizările de retragere a cetăţeniei române, împreună cu actele necesare îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege;
b)aplică dispoziţiile Comisiei pentru Cetăţenie referitoare la solicitarea de acte sau relaţii de la persoane fizice sau de la autorităţile publice, necesare soluţionării cererilor de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română, precum şi a sesizărilor de retragere a cetăţeniei române;
c)pregăteşte dosarele de acordare, redobândire a cetăţeniei române, precum şi cele de renunţare la cetăţenia română pentru şedinţele Comisiei pentru Cetăţenie
d)înaintează Comisiei pentru Cetăţenie, în vederea examinării, la termenele stabilite de preşedintele Comisiei pentru Cetăţenie, dosarele de acordare, redobândire, retragere a cetăţeniei române şi respectiv renunţare la cetăţenia română şi consemnează dezbaterile şedinţelor;
e)redactează procesele-verbale şi rapoartele Comisiei pentru Cetăţenie;
f)păstrează şi organizează arhiva Comisiei pentru Cetăţenie;
g)solicită informaţii de la instituţiile avizatoare, potrivit rezoluţiei Preşedintelui Comisiei pentru Cetăţenie, în legătură cu persoanele care au formulat cereri de acordare, redobândire a cetăţeniei române, precum şi cereri de renunţare la cetăţenia română în temeiul legii;
h)înregistrează răspunsurile instituţiilor avizatoare;
i)operează în baza de date avizele Comisiei pentru Cetăţenie;
j)realizează statistici cu privire la activitatea Direcţiei şi Comisiei pentru Cetăţenie;
k)asigură personalul necesar pentru îndeplinirea activităţii de secretariat a Comisiei pentru Cetăţenie în cadrul şedinţelor acesteia pentru verificarea cunoştinţelor de cultură şi civilizaţie românească în cazul persoanelor care au solicitat acordarea cetăţeniei române ( conform art.8 din legea cetăţeniei române)
l)redactează adresele prin care se solicită completarea dosarelor, potrivit rezoluţiei Comisiei pentru Cetăţenie în dosarele în care s-a acordat un nou termen.
m)întocmeşte proiectele de ordin ale preşedintelui Autorităţii privind aprobarea acordării, redobândirii, retragerii şi renunţării la cetăţenia română. De asemenea, întocmeşte proiectele de ordin ale preşedintelui Autorităţii privind respingerea cererilor de acordare, redobândire, retragere şi renunţare la cetăţenia română;
n)întocmeşte proiectele de modificare sau completare a ordinelor preşedintelui Autorităţii privind aprobarea sau respingerea acordării, redobândirii şi renunţării la cetăţenia română, când aceasta se impune;
o)redactează certificatele de cetăţenie şi îndeplineşte procedura de rectificare a acestora;
p)asigură solemnitatea depunerii jurământului de credinţă faţă de România şi păstrează evidenţa persoanelor care au depus jurământul de credinţă.
r)comunică persoanelor ale căror cereri de acordare/redobândire a cetăţeniei române au fost aprobate data organizării festivităţii de depunere a jurământului de credinţă,
s)comunică fotocopii ale certificatele de cetăţenie instituţiilor administraţiei publice centrale cu atribuţii în materie de cetăţenie şi acte de stare civilă,
t)comunică exemplarul II al certificatului de cetăţenie structurilor cu atribuţii specifice în vederea anexării acestuia la dosarul de cetăţenie pentru arhivare.
(2)În cadrul Direcţiei Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetăţenie funcţionează Serviciul redobândirea cetăţeniei române de către foştii cetăţeni români care au pierdut cetăţenia română din motive neimputabile lor, Biroul Acordarea Cetăţeniei române, Biroul redobândirea cetăţeniei române de către persoanele care au pierdut cetăţenia română şi Biroul Pierderea cetăţeniei române.


2. DIRECŢIA DOCUMENTARE SI CONSILIERE PE PROBLEME DE CETÃŢENIE - POSTURI

(1)Direcţia Documentare si Consiliere pe Probleme de Cetăţenie are următoarele atribuţii:
a)informează cu caracter general cu privire la drepturile cetăţenilor români, inclusiv cele care decurg din calitatea de cetăţean european, cu următoarele atribuţii:
b)comunică persoanelor şi instituţiilor publice interesate date şi relaţii privind stadiul cererilor înregistrate şi asigură corespondenţa referitor la orice alte probleme privind materia cetăţeniei;
c)asigură consilierea cetăţenilor români şi străini în domeniul cetăţeniei;
d)întocmeşte propuneri de răspuns la interpelările adresate ministrului justiţiei de către deputaţi sau senatori in materie de cetăţenie;
e)soluţionează petiţiile adresate, în scris, Autorităţii, în materie de cetăţenie, în termenele şi condiţiile stabilite prin O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor;
f)colaborează cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi cu instituţii internaţionale cu atribuţii in domeniul cetăţeniei;
g)iniţiază proiecte de acte normative în domeniul cetăţeniei;
h)întocmeşte anual sau ori de cate ori se cer rapoarte de activitate;
i)participă în cadrul ceremoniei de depunere a jurământului de către cetăţenii străini ale căror cereri de acordare sau redobândire a cetăţeniei române au fost aprobate prin ordin al Preşedintelui Autorităţii;
j)avizează pentru legalitate ordinele şi deciziile emise de Preşedintele Autorităţii, cu excepţia ordinelor de aprobare, respectiv respingere a cererilor de acordare, redobândire, renunţare sau retragere a cetăţeniei române, şi a oricăror altor documente care angajează instituţia in relaţiile cu terţii;
k) avizează sub aspectul legalităţii si contrasemnează toate contractele care urmează să fie încheiate de Autoritate;
l)avizează din punctul de vedere al legalităţii orice masură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a Autorităţii în calitate de ordonator terţiar de credite;
m)avizează din punctul de vedere al legalităţii orice masură care ar putea aduce atingere drepturilor Autorităţii sau ale personalului acestei instituţii;
n)avizează pentru legalitate răspunsurile direcţiilor de specialitate cu privire la solicitările, reclamaţiile, sesizările si contestaţiile în legatură cu relaţiile de muncă, înaintate de salariaţii instituţiei;
o)elaborează ordinele, deciziile şi instrucţiunile emise de Preşedintele Autorităţii şi avizeaza din punct de vedere al legalităţii orice alte documente care angajează instituţia în relaţiile cu terţii;
p)aduce la cunoştinţa structurilor din cadrul Autorităţii actele normative cu implicaţii în activitatea acestora si acordă asistenţă juridică de specialitate, prin întocmirea de puncte de vedere referitoare la modalitatea de interpretare si aplicare a legilor;
r)asigură participarea instituţiei la elaborarea unor proiecte de acte normative în colaborare cu directiile din cadrul Autorităţii
s)analizează reclamaţiile si sesizările primite, altele decât cele în legatură cu specificul activităţii autorităţii, si formulează răspunsuri in condiţiile legii. În acest sens formulează răspuns la reclamaţiile, sesizările şi memoriile adresate Autorităţii de către autorităţile publice, persoane fizice si juridice si ţine registrul unic de petiţii si reclamaţii;
t) participă si asigură consultanţă juridică în cursul procedurii de atribuire a contractelor ce urmează să fie incheiate de către Autoritate;
u)asigură consultanţă juridică la derularea procedurilor de achizitie publică şi la soluţionarea contestatiilor;
v)soluţionează cererile de clarificare a statutului juridic faţă de statul român formulate de cetăţenii români care nu pot face dovada cetăţeniei române cu documentele prevăzute de art. 21 din legea cetăţeniei române.
x)redactează si depune la instanţă cererile de chemare in judecată, întampinările, notele de şedinţa, probele si concluziile scrise, precum si motivele care stau la baza exercitarii căilor de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti, atunci cand este cazul, în dosarele in care Autoritatea este parte;
z)reprezintă Autoritatea in faţa instanţelor judecătoreşti, în toate cauzele în care sunt parte, precum şi în faţa altor organe jurisdicţionale;
aa)elaborează acte de procedură -cadru, în vederea reprezentării unitare a instituţiei în faţa instanţelor şi a altor organe cu activitate jurisdicţională;
bb)ţine evidenţa litigiilor in care Autoritatea este parte;
cc)elaboreaza si prezinta conducerii Autorităţii, ori de câte ori apreciază că este necesar, propuneri argumentate privind promovarea căilor de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti în care Autoritatea este parte;
dd)elaborează şi prezintă conducerii Autorităţii, ori de căte ori apreciaza că este necesar, propuneri motivate de soluţionare pe cale amiabilă a litigiilor aflate pe rol;
ee)elaborează şi prezintă conducerii Autorităţii informări referitoare la cazuistica in care Autoritatea este parte;
ff)participă la cercetările administrative, respectiv cercetarea disciplinară în cazul săvârşirii de abateri de la regulamentul intern;
gg)întocmeşte orice alte acte procedurale în legatură cu reprezentarea Autorităţii ;
hh)îndeplineşte orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Autorităţii, specifice domeniului de activitate.


TAXA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS

Taxa de înscriere la concurs este de 300 RON şi se achită la casieria Ministerului Justiţiei, etajul 1, str. Apollodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti.




DATELE DE CONTACT

INFORMAŢII SUPLIMENTARE se pot obţine la telefon 0372042003.
Ultima modificare: Luni, 7 Iunie 2010
ContSters43393, utilizator
interesant, dar dosarele s-au depus pana pe 4 iunie
Nici o miscare, toata lumea invata :D Atunci numai bine va propun 2 grile:

Daca intr-o actiune in revendicare imobiliara, niciuna din parti nu dovedeste un mod de dobandire a proprietatii, va avea castig de cauza:
a) reclamantul
b) paratul
c) partea acarei posesie e mai caracterizata

Pt. a fi respinsa actiunea in revendicare mobiliara exercitata impotriva unui tert dobanditor, este necesar intre altele, ca:
a) posesia tertului dobanditor sa fie utila;
b) posesia tertului dobanditor sa fie de buna-credinta
c)bunul sa fi iesit din posesia proprietarului fara voia sa
1b - parca tin minte ca Boroi nu e de acord cu "posesia mai caracterizata"
2 as zice ab

Alte discuții în legătură

Carti pentru admitere in inm alisun alisun Buna. As dori sa dau examenul din august pentru INM...2011 :sorry:. Imi puteti recomanda niste carti dupa care sa invat? si niste carti pentru grile? Am una ... (vezi toată discuția)
Admitere inm 2011 ContSters89182 ContSters89182 Stiu ca e cu o zi mai devreme, dar....;) hai sa-l demaram. Topicul, adica. De postat, eu zic ca de maine:) , dupa afisarea baremului din inm 2010. (vezi toată discuția)
Carti admitere magistratura! djems304 djems304 Sunt nou pe acest forum, proaspat absolvent de drept, si m-ar interesa si pe mine ce carti as avea nevoie pentru a invata in vederea sustinerii examenului la ... (vezi toată discuția)