avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 382 soluții astăzi
Acasă Subiect: despagubire pasageri
Subiect: despagubire pasageri
ACCES GRATUIT

CJUE: Anularea unei călătorii pe mare dă dreptul pasagerilor la un transport alternativ sau, în anumite situații, la despăgubiri

Viorel Cosac în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Septembrie 2021 | 0 | 666 | Timp de citire: 2 min.

Pornind de la analizarea unui caz concret, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că transportatorii care anulează o călătorie maritimă sau fluvială au obligația de a oferi pasagerilor fie un transport alternativ care să urmeze aceeași rută, fie unul cu un traseu diferitDacă, acceptând una din aceste variante, pasagerii ajung cu întârziere la destinație, pot cere inclusiv despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Regulament UE

UPDATE E oficial: Din 2023, în cazul unor întârzieri sau anulări ale trenurilor, călătorii vor fi despăgubiți sau redirecționați gratuit

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 0 | 1676 | Timp de citire: 3 min.

Prin oficializarea, luni, a unui regulament privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, Parlamentul European (PE) a stabilit o serie de noi reguli care să ofere o protecție mai bună călătorilor ce se confruntă cu întârzieri, anulări sau discriminări. Mai exact, cetățenii Uniunii Europene (UE), deci și românii, vor putea alege, în cazul unor întârzieri mari ale trenurilor, rambursarea banilor plătiți pe bilet, continuarea călătoriei sau redirecționarea gratuită și în condiții comparabile. Noile reguli se vor aplica atât călătoriilor naționale, cât și celor internaționale din spațiul UE. Regulamentul european se va aplica direct, din 2023, și în țara noastră, fără să fie necesară transpunerea lui prin lege sau ordonanță. Totuși, termenul de aplicare, respectiv 2023, e unul teoretic, deoarece autoritățile de la noi îl vor putea amâna. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerul nu are dreptul de a fi compensat dacă zborul său este deviat către un aeroport apropiat

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 1215 | Timp de citire: 2 min.

Devierea unui zbor, de către o companie aeriană, către un aeroport aflat în imediata apropiere a aeroportului de destinație nu conferă pasagerului un drept la o compensație, potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată, convenită cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zbor întârziat: Poți obține despăgubiri și dacă întârzierea e cauzată de circumstanțe excepționale

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Aprilie 2019 | 0 | 1395 | Timp de citire: 2 min.

În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri și dacă agenția de voiaj nu i-a informat despre anularea zborului

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Mai 2017 | 0 | 7833 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă au cumpărat biletele direct de la companie sau printr-o agenție, pasagerii trebuie să fie anunțați din timp despre anularea zborurilor, potrivit legislației europene. Dacă n-au fost anunțați cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor, aceștia pot cere despăgubiri, iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că, atâta timp cât nu poate proba că informația a ajuns la călători, compania e obligată să le plătească chiar dacă e vina agenției că aceștia n-au fost informați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii trebuie despagubiti chiar daca zborul este anulat din cauza problemelor tehnice neprevazute

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Septembrie 2015 | 0 | 8658 | Timp de citire: 3 min.

Transportatorii aerieni trebuie sa despagubeasca pasagerii atunci cand un zbor este anulat din cauza unor probleme tehnice neprevazute, a stabilit recent Curtea Europeana de Justitie (CJUE). Desi problemele tehnice pot fi considerate uneori imprejurari exceptionale, aceasta regula se aplica doar in anumite situatii. Citește articolul