avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Acasă Subiect: controale ANAF
Subiect: controale ANAF
ACCES PREMIUM

Notificările de conformare de la ANAF riscă să fie prea vagi pentru a fi utile, iar termenul de 30 de zile este scurt, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2023 | 0 | 2595 | Timp de citire: 4 min.

În curând, companiile vor putea evita declanșarea unei inspecții fiscale dacă se conformează voluntar în urma primirii unei notificări de conformare de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Deși apariția notificării de conformare înainte de o potențială inspecție este considerată foarte bună de către autorități, specialiștii atrag atenția că măsura are unele probleme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANAF 2023: Ce verificări sunt în plan la persoanele fizice și juridice, conform șefului Fiscului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2023 | 4 | 28617 | Timp de citire: 2 min.

Domeniul TVA-ului, transporturile rutiere, grupurile de firme și cei care au încasat bani de la stat în perioada pandemiei de coronavirus se numără printre țintele controalelor ce vor fi derulate în 2023 de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unor declarații recente ale președintelui Lucian Heiuș. În același timp, nici persoanele fizice nu vor scăpa de atenția inspectorilor ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Desk audit: Încă sunt probleme cu verificările documentare, deși autoritățile au ajustat recent regulile

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2023 | 0 | 1053 | Timp de citire: 2 min.

Printr-o ordonanță recentă, Guvernul a operat modificări însemnate la regulile verificării documentare (supranumită desk audit). Însă specialiștii atrag atenția că unele dintre problemele semnalate în spațiul public, vizavi de acest tip de control, rămân în continuare nerezolvate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Momentan, e neclar în ce situații ar putea cere o firmă ca inspecția fiscală să se deruleze la sediul ei, nu la sediul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2023 | 0 | 1001 | Timp de citire: 3 min.

De câteva săptămâni, regulile de procedură pentru inspecția fiscală au fost modificate semnificativ, una dintre ele fiind că acest tip de control trebuie să se deruleze în principal la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, numai în anumite situații justificate se mai poate derula inspecția la sediul firmei vizate, dar, cel puțin în prezent, nu se știe ce motive pot fi invocate pentru un asemenea demers. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tranziție lentă: Va dura ceva până ce inspecțiile fiscale se vor derula în special la sediile ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2023 | 1 | 2429 | Timp de citire: 3 min.

Cu toate că Guvernul a operat recent, prin OUG, o modificare majoră la inspecțiile fiscale, specialiștii se așteaptă la o tranziție lentă de la inspecții fiscale derulate în principal la sediile companiilor la inspecții derulate în principal la sediile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția fiscală: Mutarea controalelor în birourile ANAF va aduce probleme companiilor verificate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2023 | 2 | 10893 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2023 este unul de tranziție, în care autoritățile accelerează digitalizarea controalelor fiscale. De ce? Pentru că, mai nou, inspecțiile fiscale trebuie să se desfășoare de obicei în birourile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), nu în birourile firmelor verificate. În aceste condiții, specialiștii avertizează că schimbarea de paradigmă va aduce probleme însemnate pentru contribuabili. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Salariații care încasează bacșișul direct de la client, pentru a evita impozitarea, se expun unor riscuri majore

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2023 | 6 | 8147 | Timp de citire: 2 min.

Din moment ce fiscalizarea bacșișului este obligatorie, mai nou, pentru restaurante și baruri, salariații care încasează direct acești bani, pentru a evita impozitarea, se expun anumitor riscuri deloc neglijabile, sunt de părere specialiștii. Angajații pot avea probleme atât în relația cu autoritățile, cât și în relația cu angajatorul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosar de risc fiscal: Neconcordanțe de care se poate folosi ANAF pentru a începe un control la o firmă

Andreea Florian în Contabil și fiscal
Consultant fiscal,
18 Ianuarie 2023 | 0 | 26049 | Timp de citire: 4 min.

În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Localurile în care nu se fiscalizează bacșișul riscă să atragă atenția ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2023 | 0 | 1233 | Timp de citire: 2 min.

Din ianuarie 2023, restaurantele și barurile sunt obligate să treacă bacșișurile pe bonul fiscal, să le impoziteze și apoi să distribuie sumele nete către salariați. În acest context, localurile care ignoră aceste prevederi riscă să atragă atenția inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Reducerea perioadei de arhivare a actelor contabile poate fi problematică. Specialiștii recomandă firmelor să facă o analiză înainte de a „curăța” arhiva de actele vechi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2023 | 1 | 7533 | Timp de citire: 6 min.

O măsură de debirocratizare oficializată recent prin lege poate să aducă mai degrabă probleme firmelor, consideră specialiștii consultați de redacția noastră. Este vorba de reducerea perioadei de arhivare pentru registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate. Deși actele contabile pot fi arhivate de-acum numai cinci ani, firmele ar trebui să analizeze cu atenție, de la caz la caz, dacă nu cumva ar trebui să le păstreze peste acest termen. Citește articolul