Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 724 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii și limitele rezonabilității în deciziile ANAF referitoare la reîncadrarea unor cheltuieli. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: despagubiri compania aeriana
Subiect: despagubiri compania aeriana
ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerul nu are dreptul de a fi compensat dacă zborul său este deviat către un aeroport apropiat

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 1151 | Timp de citire: 2 min.

Devierea unui zbor, de către o companie aeriană, către un aeroport aflat în imediata apropiere a aeroportului de destinație nu conferă pasagerului un drept la o compensație, potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată, convenită cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghid practic

Cum îți poți recupera banii dați pe bilete de avion sau pachete de vacanță. Rambursarea nu mai funcționează la fel în epoca lui COVID-19

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 4 | 4403 | Timp de citire: 7 min.

În mod normal, cetățenii Uniunii Europene (UE) beneficiază de drepturi în calitate de pasageri ai transportului aerian. Perioada pandemiei a dat însă toate regulile peste cap și operatorii de transport și agențiile de voiaj au fost nevoite să se adapteze din mers. Încă de la începutul carantinei, UE a emis o serie de interpretări ale legii și recomandări de care să țină cont cei cu afaceri în transport. Nu toți respectă însă aceste prevederi, așa că, după 5 luni de la anularea zborurilor și pachetelor turistice, pasagerii n-au primit banii înapoi sau alte forme de compensare a anulărilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri pentru întârziere chiar dacă e vorba de zboruri de redirecționare

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 1040 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE CJUE: Companiile aeriene trebuie să își despăgubească pasagerii și pentru accidentele aeriene care nu au legătură cu riscurile zborului

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Decembrie 2019 | 0 | 1748 | Timp de citire: 3 min.

Companiile aeriene sunt răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate pasagerilor, atunci când produc moartea sau vătămarea corporală a acestora, a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Însă răspunderea nu se limitează exclusiv la accidentele cauzate de riscurile activității specifice transportului aerian (felul cum este pilotat avionul, de exemplu), ci și la alte riscuri care ar fi putut la fel de simplu să se producă și în alte contexte (de exemplu, defecțiuni ale meselor din fața scaunelor).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Clienţii păgubiți ai unei companii aeriene au dreptul la compensaţii, chiar dacă angajaţii au fost în grevă

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Aprilie 2018 | 0 | 2559 | Timp de citire: 2 min.

O grevă spontană a personalului navigant, determinată de restructurarea companiei, nu constituite o împrejurare care să exonereze compania aeriană de la plata compensaţiilor în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, a concluzionat recent Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce-i de făcut când compania aeriană ți-a pierdut, întârziat sau deteriorat bagajele?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 August 2017 | 0 | 5522 | Timp de citire: 3 min.

Se spune că orice om care călătorește cu avionul își pierde bagajul cel puțin o dată în viață, iar asta nu din vina lui, ci a companiei de zbor. Dar chiar și dacă nu e pierdut, orice situație care presupune că bagajul nu ajunge odată cu dumneavoastră la destinație trebuie reclamată companiei aeriene cu care ați zburat. Preferabil, inclusiv pentru deteriorarea obiectelor din bagaj, reclamația trebuie făcută cât încă vă mai aflați în aeroport, iar despăgubirile pe care le puteți obține depind de cât de mare e prejudiciul suferit și de cât puteți dovedi, în fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Ți s-a anulat zborul din cauza unei greve? Ce drepturi ai în această situație

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Mai 2017 | 0 | 16649 | Timp de citire: 3 min.

În cazul zborurilor anulate din cauza grevelor sau a vremii nefavorabile, nu putem obține despăgubiri de la companiile aeriene, dar avem alte drepturi de care putem beneficia. Compania de zbor nu ne poate lăsa în aeroport fără să ne asigure cel puțin o masă, iar în cazul în care suntem programați pentru alt zbor către destinația dorită, trebuie să beneficiem de condiții comparabile celor pentru care am plătit inițial. În contextul în care mai multe zboruri programate sunt afectate de greva controlorilor de trafic aerian declanșată astăzi, vă prezentăm în cele ce urmează câteva lucruri esențiale despre drepturile pe care le au pasagerii zborurilor anulate. Citește articolul