avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 295 soluții astăzi

Curs practic: Cum aplicăm TVA la tranzacții cu servicii și bunuri în UE/non-UE? | Lector: Delia Cataramă - Tax Partner, Viboal FindEx. Vezi agenda și participă → 

Acasă Subiect: modificare atributii munca
Subiect: modificare atributii munca
ACCES PREMIUM

Adăugarea unor noi sarcini sau atribuții de lucru - când modificăm unilateral și când nu

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Iulie 2022 | 3 | 4563 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă, în mod obiectiv, s-ar impune suplimentarea atribuțiilor unui salariat, prin adăugarea la fișa postului, ajungem invariabil la supraîncărcarea normei de muncă dacă respectivului angajat nu i se elimină, simultan și proporțional, alte atribuții. De câte ori se discută despre suplimentarea atribuțiilor sau sarcinilor, angajatorul ar trebui să caute răspuns la întrebarea dacă se modifică sau nu un act adițional pentru modificarea fișei postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Reducerea temporară a atribuțiilor din fișa postului nu înseamnă o modificare unilaterală a contractului

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Mai 2022 | 0 | 785 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când îi dă salariatului de îndeplinit doar unele dintre atribuțiile pe care le-a acceptat în fișa postului nu se poate vorbi despre o sancționare sau despre o modificare unilaterală a contractului individual de muncă, a stabilit Curtea de Apel București (CAB), într-o speță dezbătută în februarie 2022, mai ales dacă salariul primit de angajat a rămas la fel, iar acesta nu a suferit prejudicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să avem în vedere la preluarea temporară a unor sarcini de lucru de către un alt angajat

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
23 Aprilie 2022 | 0 | 2983 | Timp de citire: 6 min.

Angajatorul se trezește în situația în care anumite sarcini de lucru nu mai pot fi îndeplinite de un angajat, acesta lipsind temporar de la locul de muncă din diverse motive sau plecând de la locul de muncă și nefiind posibilă înlocuirea sa imediat. Practic, singura soluție pe care o are la îndemână angajatorul ar fi să pună unele dintre acele sarcini în responsabilitatea altcuiva din firmă. Dar în ce măsură poate fi modificată fișa postului unui alt salariat, unilateral chiar? Dacă angajatul respectiv ajunge să presteze muncă suplimentară din cauza noilor sarcini impuse? Discuția preluării temporare a unor sarcini de lucru este destul de amplă și particularitățile situațiilor sunt foarte importante. Iată însă câteva repere pentru angajatorii care ajung în astfel de situații și pentru angajații cărora li se cere preluarea noilor atribuții: Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce măsură putem modifica fișa postului și ce avem de făcut atunci când i-am comunicat doar verbal atribuțiile angajatului?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Februarie 2022 | 0 | 3062 | Timp de citire: 4 min.

Anul trecut, Guvernul modifica legislația muncii și elimina obligația microfirmelor de a face fișa postului pentru fiecare nou salariat - o măsură de debirocratizare, spuneau oficialii atunci. Obligația de a comunica o fișă în scris revine acestor firme mici acum doar dacă angajatul le cere expres să vadă atribuțiile. Ce ar trebui să vadă însă în această fișă scrisă nu poate merge foarte departe de ce s-a comunicat verbal și de ce e prevăzut oricum în contract. În fapt, discuția e despre cum anume putem să modificăm atribuțiile din fișa postului. Citește articolul