avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Acasă Subiect: facilitati fiscale it
Subiect: facilitati fiscale it
ACCES PREMIUM

Facilități fiscale IT: De ce e important ca opțiunile și declarațiile date de angajați să se regăsească la dosarul personal, iar angajații să înțeleagă efectul semnăturii date

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Februarie 2024 | 0 | 1962 | Timp de citire: 3 min.

Aplicarea facilităților fiscale în zona IT presupune necesitatea ca angajatorii să dețină la dosarul personal al salariaților noi documente care să demonstreze corectitudinea aplicării acelor facilități. Ideal ar fi ca orice opțiune dată de angajat să fie asumată prin semnătură olografă, dacă acesta nu deține semnătură electronică. Totodată, pentru a răspunde reticenței de care se pot lovi uneori angajatorii în răspunsurile salariaților, e importantă informarea acestora asupra impactului pe care o opțiune sau alta o are asupra venitului său net. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE MF confirmă opinia CCF: IT-iștii primesc scutirea de impozit și pentru sumele încasate în timpul concediilor medicale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Ianuarie 2024 | 1 | 4162 | Timp de citire: 2 min.

În situațiile în care salariații IT-iști obțin venituri în perioadele în care au contractele de muncă suspendate, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) sunt de părere că aceștia trebuie să beneficieze, pentru sumele respective, de scutirea limitată de impozit pe venit. În acest sens, CCF a obținut recent o confirmare a interpretării de la Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facilitățile fiscale în sectoarele speciale: clarificări în aplicarea scutirilor în cazul fracțiilor de lună și exprimarea opțiunii privind plata integrală a CAS

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2023 | 2 | 2091 | Timp de citire: 4 min.

OUG nr. 115/2023 aduce clarificări privind aplicarea facilităților fiscale pentru angajații din sectoarele speciale. Aceasta se referă la aplicarea scutirii de impozit și a procentului redus de CAS în cazul în care angajatul trece de la un angajator la altul în timpul aceleiași luni. De asemenea, OUG-ul aduce modificări și în privința opțiunii pentru plata integrală a CAS, stabilind că angajatorul poate decide regulile privind opțiunea și revenirea asupra opțiunii prin regulament intern sau un document separat. Aceste prevederi se aplică începând cu veniturile lunii ianuarie 2024 însă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facilități fiscale IT: ANAF a publicat un ghid cu clarificări pentru angajatori și salariați

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
14 Noiembrie 2023 | 1 | 8373 | Timp de citire: 3 min.

În urma modificărilor recente privind taxarea activității salariale a IT-iștilor, adică a persoanelor fizice care creează programe pentru calculator, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat marți un ghid cu clarificări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Libertatea de a munci pentru mai mulți angajatori și declararea funcției de bază: Cum ar trebui să procedeze angajatorii din IT în noul context fiscal

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
1 Noiembrie 2023 | 0 | 3032 | Timp de citire: 4 min.

Vestea că angajații din IT nu mai pot beneficia pe toate contractele de facilități fiscale - cel mai important, beneficiul scutirii de impozit - îi va împinge pe angajatori, în următoarea perioadă, să-i mai întrebe o dată pe angajați dacă își declară funcția de bază în acea unitate. De aici și până la a cere informații despre alți angajatori sau alte contracte e o cale nu foarte lungă. Angajatorul nu are o bază legală pentru a cere astfel de informații, iar dacă nu primește un răspuns înapoi de la angajat, poate să considere că nu mai poate aplica facilitățile fiscale acelui angajat pentru că, cel mai probabil, el/ea și-a declarat funcția de bază în altă parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Peste 40% dintre companiile afectate de limitarea facilităților fiscale intenționează să compenseze măcar parțial pierderile de venituri ale angajaților

PwC România în Contabil și fiscal
19 Octombrie 2023 | 0 | 7027 | Timp de citire: 3 min.

Eforturile de a atrage și reține angajații pe o piață a muncii tot mai competitivă sunt amplificate în ultimii ani de presiunea inflației asupra bugetelor de salarii și de perspectiva schimbărilor legislative pe care le planifică guvernul. Citește articolul