Bonificația de 3% acordată contribuabililor plătitori de impozit pe profit și de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, instituită anul trecut de guvern prin OUG 107/2024, ar fi trebuit să fie simplu de aplicat, datorită faptului că actul normativ prevede criterii clare de acordare și o procedură simplă atât pentru beneficiari, cât și pentru autoritatea fiscală. Doar că normele de aplicare, emise cu o întârziere de o jumătate de an, au introdus o serie de condiții suplimentare care limitează accesarea facilității, în ciuda principiilor de drept care interzic modificarea unei ordonanțe de urgență printr-un ordin de ministru. Citește articolul
Regulile bonificației unice de 3% pentru contribuabilii bun-platnici, pentru impozitul pe profit și impozitul micro pe anul 2024, prevăd că aceasta se compensează cu taxele viitoare. Totuși, există o situație excepțională ce permite achitarea bonificației direct către firme. Citește articolul
Procedura de acordare a unei bonificații de 3% pentru contribuabilii bun-platnici, pentru impozitul pe profit și impozitul micro, a fost oficializată recent de Ministerul Finanțelor (MF). Vorbim de o măsură introdusă anul trecut prin Ordonanța amnistiei fiscale generale și care este valabilă o sigură dată, strict pentru impozitele aferente anului 2024. Citește articolul
Bonificația pe care Guvernul a stabilit să o acorde contribuabililor bun-platnici urma să fie majorată de Parlament de la 3% la 5% din impozitele anului 2024. Totuși, proiectul legislativ cu această măsură trebuie să mai treacă și de un test de constituționalitate, după ce șeful statului l-a trimis recent la Curtea Constituțională a României (CCR). Citește articolul
Este notoriu faptul că legiuitorul a reglementat amnistia fiscală prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 107/2024. În esență, prin OUG nr. 107/2024 a fost prevăzută, printre altele, posibilitatea de a beneficia de anularea de la 25% până la 50% din obligațiile fiscale principale și 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele fizice și de anularea a 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele juridice. Termenul-limită stabilit de OUG nr. 107/2024 pentru a beneficia de amnistia fiscală a fost stabilit pentru 25 noiembrie 2024. Citește articolul
Termenul-limită pentru plata principalului de către datornici și pentru depunerea cererii de anulare a accesoriilor, în cadrul noii amnistii fiscale generale, a fost mutat de pe 25 noiembrie pe 19 decembrie 2024. Totuși, este bine de știut că datornicii nu mai pot depune notificări privind intenția de a beneficia de amnistie în perioada de până la termenul nou, ci numai cereri de anulare. Citește articolul
Termenul din 25 noiembrie 2024 al amnistiei fiscale, ce vizează plata principalului și depunerea cererii de către datornici pentru anularea accesoriilor, a fost amânat pentru 19 decembrie 2024, conform unui act normativ oficializat recent. Totodată, autoritățile au mai venit cu noutăți legate de activitatea inspectorilor antifraudă, înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente, creșterea accizelor pentru băuturi alcoolice și recompensarea inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Prezentăm astăzi principalele reguli din procedura specială de accesare a amnistiei fiscale generale pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Decizia ANCOM nr. 694/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din anexa Ordinului ANRE nr. 83/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) prin entităţile publice subordonate (cu personalitate juridică), respectiv agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM)/ Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM) şi centrele regionale de formare profesională a adulţilor (CRFPA), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024. Citește articolul