Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 620 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: adunare generala
Subiect: adunare generala
ACCES PREMIUM

Nu depui situațiile financiare pe 2019 până azi? Firma ta va risca cel puțin o amendă, dacă nu chiar desființarea

Astăzi este ultima zi în care companiile mai pot depune la unitățile Ministerului Finanțelor situațiile financiare pentru anul 2019, dacă nu vor să riște amenzi de mii de lei sau chiar desființarea, în funcție de cât de mare e întârzierea. Termenul oricum a fost amânat o dată, din cauza epidemiei de coronavirus, așa că firmele ar fi trebuit, cel puțin teoretic, să aibă destul timp pentru a se achita de obligație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Termenul de depunere a situațiilor financiare pentru anul 2019 e mâine. Noutățile de care să ții cont

Termenul pentru depunerea situațiilor financiare pentru anul 2019 este mâine, ceea ce înseamnă că firmele ar trebui să fie gata de-acum pentru a transmite bilanțurile. Din acest motiv, am sintetizat azi principalele chestiuni de care ar trebui să țină cont compania ta înainte să trimită situațiile financiare către Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asociațiile de proprietari în vreme de pandemie: Ședințele de bloc se pot organiza în această perioadă, dar cu respectarea unor măsuri speciale

Locatarii de la bloc sunt obligați ca, în prima parte a fiecărui an, să se întâlnească pentru a discuta aspecte legate de organizarea imobilului. Astfel, atunci când vor să stabilească acțiuni viitoare într-un imobil, cum ar fi renovarea interioară sau exterioară a acestuia, ori pentru a stabili bugetele pentru aceste acțiuni, cei ce locuiesc la bloc trebuie să se întâlnească într-o ședință. Iată cum se pot organiza acum, în contextul epidemiei de coronavirus, ședințele la bloc. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

UPDATE Condițiile speciale pentru adunările generale ale asociaților, oficializate. Acestea vor putea fi folosite o vreme și după starea de urgență

Adunările generale ale asociaților sau acționarilor (numite, pe scurt, AGA) se pot desfășura în condiții speciale, în această perioadă, dar și încă două luni de la terminarea stării de urgență, potrivit unei recente ordonanțe de urgență. Aceasta vine să stabilească cerințele aplicabile adunărilor care se vor desfășura prin mijloace comunicare la distanță, precum și să amâne termenul adunării generale ordinare, ce trebuie ținută în cel mult cinci luni de la încheierea exercițiului financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Termenul pentru adunările generale ordinare, prelungit până la finele lui iulie

Într-o recentă ordonanță cu reguli speciale pentru ținerea adunărilor generale ale asociaților/acționarilor în această perioadă se regăsește și prelungirea până la finele lui iulie a termenului pentru adunările ordinare. Prelungirea era necesară având în vedere că Guvernul încuviințase deja prelungirea termenului pentru depunerea situațiilor financiare pe 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Urmează o adunare generală a acționarilor la firma ta? Ce măsuri de siguranță recomandă specialiștii

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 0 | 1755

De obicei, în timpul primăverii se țin adunările generale anuale ale acționarilor (AGA), în special pentru aprobarea situațiilor financiare pentru anul anterior, dar și pentru stabilirea bugetului și a planului de afaceri. În contextul răspândirii coronavirusului, specialiștii de la NNDKP recomandă companiilor să ia unele măsuri de siguranță atunci când stabilesc când și cum se țin adunările generale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce obligații au asociațiile de proprietari în 2019, după schimbarea legislației în domeniu

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2019 | 10 | 23492

Asociațiile de proprietari au intrat în 2019 cu o nouă lege, intrată în vigoare toamna trecută, care prevede în multe privințe îndatoriri noi, mai ales în ceea ce privește gestionarea banilor. În edificiile cu cel puțin trei locuințe este obligatorie constituirea asociației, chiar dacă într-o formă organizatorică mai simplă. Anual, asociațiile trebuie să-și creioneze un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Ce atribuții suplimentare vor avea, din luna septembrie, adunările generale ale proprietarilor

Adunarea generală a proprietarilor va avea o serie de noi atribuții, odată cu intrarea în vigoare, în luna septembrie 2018, a noii legislații privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai exact, adunarea generală va avea de peste două ori mai multe atribuții decât în prezent. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Președintele sau administratorul nu vor mai putea vota în numele altora la adunarea generală

Președinții asociațiilor de proprietari, administratorii acestora, dar și alte persoane din conducerea asociațiilor nu vor mai avea dreptul de a reprezenta în ședințe, începând din luna septembrie, un alt proprietar din imobil. Această prevedere modifică situația din prezent, care dă posibilitatea oricărui membru al asociației să reprezinte unul sau mai mulți proprietari de apartamente în cadrul adunării generale. Citește articolul