Având în vedere că o simplă ștersătură ori modificări făcute peste ce apare deja în documentele financiar-contabile sunt interzise, corectarea erorilor din documentele financiar-contabile nu este așa simplă. În esență, firmele trebuie să respecte niște reguli stricte, în 2021, dacă vor să facă asemenea corecturi, potrivit legislației financiar-contabile în vigoare. Citește articolul
Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul
Facturile sunt acele documente și chiar acele mesaje tipărite sau electronice care, în sensul legii fiscale, îndeplinesc anumite condiții speciale. Facturile se emit, de principiu, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii, iar ele stau la baza înregistrării în contabilitate a operațiunilor economice. În articolul de față, am zis că n-ar fi rău să vă prezentăm principalele aspecte în legătură cu facturarea în anul 2020. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a TVA, sau split TVA, va fi aplicat în 2018 de către persoanele impozabile cu anumite datorii la plata TVA și cele aflate în insolvență. Totuși, firmele înregistrate în scopuri de TVA, chiar dacă nu aplică split TVA, trebuie să achite defalcat atunci când achiziționează bunuri/servicii de la un furnizor care aplică noul mecanism. Dacă totuși plata facturii se face integral în contul curent al furnizorului, și nu defalcat, acesta din urmă poate corecta plata eronată a beneficiarului în termen de 30 de zile lucrătoare. În același interval de timp poate fi virată/depusă în contul propriu de TVA și TVA aferentă facturilor emise înainte de data de la care contribuabilul aplică sistemul și achitate după acea dată. Citește articolul
Acele documente sau mesaje, pe suport hârtie sau în format electronic, care îndeplinesc anumite condiții și cuprind informații expres prevăzute în Codul fiscal sunt facturile, documentele financiar-contabile cele mai întâlnite în activitatea firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA). Chiar dacă regulile pentru întocmirea facturilor nu au cunoscut, în principiu, modificări majore, vi le reamintim astăzi, pentru a ne asigura că le întocmiți corect și în 2018. Asta mai ales în contextul apariției sistemului split TVA și a posibilității de a face afaceri cu firme ce aplică mecanismul plății defalcate a TVA. Citește articolul
Factura este şi va rămâne unul dintre cele mai folosite documente contabile, fără să conteze dacă ne referim la firmele mari, microîntreprinderile ori persoanele fizice autorizate. Pentru a fi siguri că întocmiţi corect facturi, vă prezentăm azi regulile ce stau la baza emiterii acestora, valabile în 2017. Citește articolul
Înainte de a emite prima factură pe 2017, firmele trebuie să fie atente la câteva aspecte-cheie în privința acestora. Pe de-o parte, companiile sunt obligate să întocmească o decizie de numerotare a facturilor valabilă în acest an, dar și să numească o persoană care să gestioneze numerele aferente facturilor emise. Pe de altă parte, o atenție sporită trebuie acordată și noilor cote de TVA aplicabile din acest an. Citește articolul
Posibilitatea de a factura în valută către un client român este un aspect în legătură cu care am fost întrebată de foarte multe ori. De aceea, cred că este util să lămurim lucrurile. Citește articolul
Colectarea sumelor restante este o activitate complexă de care mulți se feresc. Sunt persoane care, dacă sunt sunate pentru a achita o datorie, se simt insultate și adesea abordează o atitudine defensivă. Ce anume trebuie să facem pentru a ne recupera banii, calm, amiabil și eficent? Citește articolul
Unul dintre cele mai utilizate documente contabile, indiferent de forma de organizare a contribuabilului, este factura. Prevederile referitoare la emiterea facturilor şi regulile de facturare aplicabile în prezent sunt reglementate de noul Cod fiscal, ale cărui prevederi au intrat în vigoare la începutul anului. În articolul de faţă vom sintetiza cele mai importante prevederi legale în ceea ce priveşte întocmirea corectă a unei facturi. Citește articolul