Autoritățile au stabilit noi obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le vor putea primi aceștia. Citește articolul
Modificările de tarif și de servicii oferite în cadrul contractelor de telefonie, internet sau televiziune nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu o minimă perioadă de timp înainte de producerea lor, avertizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Mai mult, abonatul are dreptul să-și exprime dezacordul cu modificările respective și să ceară ieșirea din contract fără să i se pretindă despăgubiri pentru asta. În cazul unor abuzuri, abonații se pot adresa oricând ANCOM printr-o sesizare. Citește articolul
Cei ce se află în apropierea frontierelor și care au activ serviciul de roaming riscă să se conecteze la rețelele de telefonie mobilă ale țărilor vecine. Pentru a evita astfel de situații, Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM) a pus joi la dispoziția celor interesați o hartă actualizată ce conține atât zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețele din afara țării, cât și nivelul semnalului în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
Dacă nu ești atent, este posibil să pierzi bani pe comunicațiile mobile, din cauză că telefonul tău s-a conectat automat la anumite rețele. Când călătorești, terminalul tău se poate conecta la rețelele locale și astfel factura va fi încărcată cu costuri nedorite. Acest lucru se aplică atât la convorbiri, cât și la traficul de date. Dacă în Uniunea Europeană îți poți folosi avantajele din țara de origine, în afara uniunii costurile sunt destul de ridicate. Iată câteva elemente de care să ții cont înainte să ieși din țară sau când călătorești în localitățile de graniță din România. Citește articolul
Utilizatorii de telefonie mobilă au la dispoziție o hartă interactivă care oferă informații despre zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețelele din țările vecine, informează Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). În plus, utilizatorii hărții pot afla și nivelul de semnal în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
De anul acesta, volumul de date ce pot fi consumate în roaming fără aplicarea unor taxe suplimentare a crescut. Acest lucru înseamnă că utilizatorii pot folosi mai mult internet atunci când călătoresc, fără să plătească nimic în plus, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Citește articolul
Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) recomandă utilizatorilor să verifice condițiile de utilizare a serviciilor de telefonie și date mobile în roaming, dar și setările telefonului, înainte de a pleca în vacanță. Atunci când aceștia se află în apropierea granițelor țării, se recomandă dezactivarea opțiunii de selectare automată a rețelei, iar când călătoresc în țările din afara Spațiului Economic European (SEE), să fie atenți dacă optează pentru depășirea plafonului de 50 de euro pentru internet mobil. Citește articolul
Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii ar trebui mai întâi să țină cont de anumite aspecte din contractul respectiv, conform sfaturilor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În comunicat, ANCOM oferă și alte informații la care utilizatorii ar trebui să fie atenți în ceea ce privește încetarea contractului. Citește articolul
Cei care au cumpărat telefoane mobile de la operatorii de telefonie din țară au observat, probabil, că unele dintre ele sunt codate în rețea. Ce înseamnă acest lucru? Că nu pot fi folosite cu o cartelă dintr-o altă rețea. Însă cei care vor să scape de acest impediment pot să ceară operatorului de la care au cumpărat telefonul să-l deblocheze - contra cost. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ne explică însă care sunt și celelalte condiții în care poate fi cerută deblocarea. Citește articolul