ACCES GRATUIT
Dacă operatorul de servicii de telefonie, internet sau televiziune modifică unilateral prețul sau serviciile oferite, abonații pot renunța la contract fără penalități
Modificările de tarif și de servicii oferite în cadrul contractelor de telefonie, internet sau televiziune nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu o minimă perioadă de timp înainte de producerea lor, avertizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Mai mult, abonatul are dreptul să-și exprime dezacordul cu modificările respective și să ceară ieșirea din contract fără să i se pretindă despăgubiri pentru asta. În cazul unor abuzuri, abonații se pot adresa oricând ANCOM printr-o sesizare.
Articolul continuă mai jos
„ANCOM readuce în atenția celor interesați faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri”, transmite ANCOM într-un comunicat recent.
Practic, ceea ce spune ANCOM e că nu se pot modifica tarife și nici modurile de tarifare, serviciilor oferite, fără ca abonatul să fie de acord cu asta: operatorul e obligat să notifice modificarea și, dacă abonatul nu are o problemă cu modificările ce urmează să se aplice, se prezumă că este de acord cu ele. Dacă, în schimb, nu e de acord cu modificările de preț și servicii, atunci abonatul poate renunța la contract și, cel mai important, nu e obligat să plătească despăgubiri pentru terminarea mai devreme a contractului.
Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în această secțiune, conform explicațiilor oferite de ANCOM în această broșură:

Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Vânzări (Commercial - partea de "sales"),
Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement"),
Managementul Riscului & Control Intern,
Relații Publice & Afaceri Corporative,
Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor,
Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 111 / 2011,
LEGE nr 50 / 2012,
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 22 / 2009,
ORDONANȚĂ nr 21 / 1992
Citește mai mult despre
ANCOM,
reziliere contract,
reziliere contract telefonie mobila,
modificari tarife,
modificari contractuale
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (2)