Realitatea ultimilor ani a demonstrat, fără niciun dubiu, o preocupare constantă de redefinire a cadrului legislativ fiscal - nu doar în țara noastră, ci și la nivel european, respectiv internațional. Pe lângă modificările fiscale aplicabile în baza legislației locale, contribuabilii români au fost impactați și de modificarea cadrului legislativ la nivel european sau chiar internațional, cum ar fi, spre exemplu, implementarea Instrumentului Multilateral (MLI) - acea convenție multilaterală care permite statelor modificarea convențiilor de evitare a dublei impuneri în vederea adoptării de măsuri care să adreseze problematica evitării plății impozitelor la nivel multinațional, ATAD, DAC6, DAC7 etc. Și reforma fiscală globală continuă. Citește articolul
O companie care a aplicat în mod eronat scutirea de impozit a profitului reinvestit a primit o decizie de impunere cu sume suplimentare de plată la stat, în urma unei inspecții fiscale derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) de 1%, ce se va aplica din 2024 firmelor cu o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro, va viza, de principiu, companiile a căror marjă de profit este sub aproximativ 6-7%, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Citește articolul
Una dintre modalitățile pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le folosește pentru a face ajustări de prețuri de transfer în urma inspecțiilor fiscale este cea în care optează pentru analiza an pe an, nu pentru analiza multianuală. Conform specialiștilor de la NNDKP, această abordare este întâlnită în cadrul multor controale fiscale. Citește articolul
Firmele care în trecut au avut o profitabilitate bună și care, în contextul introducerii impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA), ar putea face optimizări pentru a plăti doar nivelul minim vor risca să atragă atenția autorităților, spun specialiștii. Cu alte cuvinte, o scădere bruscă a impozitului pe profit plătit ar putea fi interpretată de inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ca o optimizare care să permită firmelor să plătească mai puțin la stat decât în anii anteriori. Citește articolul
Până la data de 25 octombrie, companiile trebuie să se ocupe de declararea și achitarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor și a impozitului pe profit pentru al treilea trimestru din 2023 (perioada iulie - septembrie). Citește articolul
În urma introducerii, din 2024, a impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) de 1%, ce se va aplica plătitorilor de impozit pe profit cu o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro, specialiștii NNDKP se așteaptă la un val de litigii în instanțe. Citește articolul
Situația unei companii la care s-au identificat atât bani lipsă, cât și mărfuri lipsă a fost prezentată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) într-un raport despre controalele fiscale terminate în august 2023. Citește articolul
O serie de beneficii fiscale prevăzute în Codul Fiscal pot asigura o mai bună structurare a cash flow-ului și a impozitelor datorate către bugetul de stat, dacă ar fi aplicate, total sau parțial, în funcție de profilul și domeniul de activitate. Beneficiile fiscale se pot clasifica în trei mari categorii, după impozitele asupra cărora au impact, în sensul reducerii bazei de impozitare la calculul acestora. Citește articolul
Introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri, pentru plătitorii de impozit pe profit cu afaceri de peste 50 de milioane de euro, va veni la pachet cu o serie de provocări pentru companii, sunt de părere specialiștii de la PwC România. În linii mari, contribuabilii ar trebui să se aștepte la creșterea complexității regulilor de calcul de la impozitul pe profit și la o reducere a veniturilor disponibile pentru investiții. Citește articolul