Societățile care respectă reglementările contabile emise de către Banca Națională a României (BNR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), precum băncile și asigurătorii, trebuie să declare și achite impozitul pe profit conform regulilor normale. Concret, aceste entități nu pot beneficia de facilitățile fiscale pentru recapitalizare, astfel că nu li se aplică termenul unic din 25 iunie. Citește articolul
Până acum, reglementările contabile conțineau detalii numai despre contabilizarea dividendelor interimare la companiile care le repartizează. Din acest motiv, Ministerul Finanțelor (MF) a venit luni cu completări oficiale pentru a stabili cum sunt contabilizate dividendele interimare la companiile care le primesc. Citește articolul
O serie de modificări notabile au fost făcute luni la reglementările contabile folosite de companii și de ONG-uri, conform unui ordin oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Acestea se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Reglementările contabile au fost completate cu prevederi complet noi legate, de exemplu, de primirea dividendelor interimare sau de situațiile în care o entitate acționează în nume propriu, conform unui ordin nou al Ministerului Finanțelor (MF). Totodată, avem și câteva conturi contabile noi. Schimbările se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Printre numeroasele schimbări legislative apărute anul trecut se numără și câteva noutăți importante din domeniul contabil, majoritatea fiind aplicabile efectiv din 2023. Acestea au legătură cu regulile arhivării documentelor, bilanțurile depuse periodic, dividendele, cazierul fiscal și reglementările contabile. Citește articolul
În următorii ani, mult mai multe companii vor fi obligate să publice informații legate de sustenabilitate, conform unei directive europene aflate foarte aproape de momentul oficializării. În România, se preconizează că peste 6.000 de companii vor fi obligate în viitorul apropiat să raporteze informații privind sustenabilitatea, față de aproximativ 750 de companii, în prezent. Regulile existente acum vor fi extinse, practic, pentru a se aplica unui număr mai mare de societăți europene și noneuropene listate care operează pe piețele reglementate ale UE. Citește articolul
Regulamentul 852/2020, numit și taxonomia europeană, definește o listă a activităților prietenoase cu mediul înconjurător care îndeplinesc anumite obiective de mediu și stabilește criteriile tehnice de performanță pe care o anumită activitate trebuie să le îndeplinească pentru a atinge aceste obiective de mediu. Lista conține trei tipuri de activități: cele primare, care contribuie direct la atingerea obiectivelor, cele de tranziție, pentru care nu există o alternativă viabilă cu nivel scăzut de emisii de CO2 din punct de vedere tehnologic și economic, dar care sprijină tranziția către o economie neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 prin stabilirea unor praguri pentru determinarea celor mai performante companii din industrie, și cele suport, care facilitează indirect activitățile primare. Citește articolul
Anumite companii vor trebui să publice un raport anual privind impozitul pe profit plătit în fiecare stat membru al Uniunii Europene, prevede un ordin publicat azi în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. Noua regulă se va aplica din 1 ianuarie 2023, astfel că primele rapoarte de acest gen vor trebui publicate ulterior acelui an. Citește articolul
Reglementările contabile referitoare la situațiile financiare anuale ale firmelor au fost ajustate aseară printr-un ordin oficializat de Ministerul Finanțelor. Actul se referă la aspecte privind evaluarea bunurilor, contul de profit și pierdere și situațiile financiare consolidate. Citește articolul
Între raportarea trimestrială, pregătirea pentru raportarea în format electronic european, denumită European Single Electronic Format (ESEF), și aprobarea politicii de remunerare, companiile trebuie să țină pasul și cu o serie de cerințe suplimentare privind raportarea nefinanciară, aspect care poate avea un impact asupra raportării financiare. Citește articolul