O companie nu scapă de toate obligațiile privind TVA doar pentru că organul fiscal i-a anulat din oficiu codul de TVA. Dacă se găsește într-o asemenea situație, contribuabilul este obligat în continuare, acolo unde este cazul, să colecteze, să declare (prin formularul 311) și să achite TVA. Venim cu clarificări în acest sens în condițiile în care la controalele Fiscului apar din când în când cazuri de contribuabili care nu-și îndeplinesc obligațiile după anularea codului de TVA. Citește articolul
Legislația nu prevede actualmente dacă persoanele impozabile care au codul de TVA anulat trebuie să emită facturi cu TVA pentru operațiunile taxabile și, automat, dacă trebuie să le transmită în sistemul e-Factura, atrage atenția Camera Consultanților Fiscali (CCF) într-o adresă recentă către Ministerul Finanțelor. Citește articolul
O companie care n-a colectat și plătit statului TVA după ce și-a pierdut codul de taxă a primit o decizie de impunere, după verificarea documentară, în baza căreia a fost obligată să achite sume suplimentare. Speța este prezentată într-un raport recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) referitor la controalele fiscale terminate în august 2023. Citește articolul
La un an de când Guvernul a stabilit că firmele declarate inactive trebuie reactivate de către Fisc atunci când măsura este suspendată în instanță, procedura pentru aplicarea noii reguli a apărut în Monitorul Oficial sub forma unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul
Obținerea codului de TVA se face în baza unei proceduri noi, conform unui ordin oficializat aseară de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, această procedură regândită complet vine, în esență, în urma unei modificări de anul trecut prin care s-a stabilit că analiza de risc nu se mai face la solicitarea codului de TVA. Deși acordarea codului de TVA trebuie aprobată automat, vor fi cazuri în care codul va fi anulat imediat după ce se acordă. Citește articolul
Ai avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat. Vrei să te reînregistrezi? Ai nevoie de o evaluare fiscală. Citește articolul
Fie că ești antreprenor, contabil sau pur și simplu angajat în cadrul unei societăți, cu siguranță te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA. Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este „Ce implicații există în cazul unei societăți căreia i s-a anulat codul de tva?”. De aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva informații utile. Citește articolul
În prezent, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) poate refuza înregistrarea în scopuri de TVA numai firmelor care prezintă risc fiscal ridicat. Cu toate acestea însă, atunci când situația care a condus la anularea codului de TVA încetează, organul fiscal trece la reînregistrarea firmelor respective în scopuri de TVA, ținând cont de câteva criterii, pe care le vom detalia în cele ce urmează. Citește articolul
Procedura de obținere a codului de TVA se face, de câteva zile, conform unor noi reguli. Astfel, Fiscul nu mai poate refuza acum înregistrarea firmelor care nu justifică intenția și capacitatea de a desfășura afaceri, ci doar acelora care prezintă risc fiscal. În acest sens, în Monitorul Oficial de astăzi a fost publicat un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care stabilește practic criteriile în funcție de care se va da cod de TVA, respectiv se va anula în cazul firmelor cu risc fiscal ridicat. Citește articolul