Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 5654 soluții astăzi
Acasă Subiect: inactivitate fiscala
Subiect: inactivitate fiscala
ACCES PREMIUM
Coronavirus

Firmele pot cere Fiscului să le amâne cu depunerea declarațiilor fiscale, dacă sunt inactive și nu vor să-și piardă codul de TVA

Multe firme n-au activitate în această perioadă și, din cauza aceasta, legislația fiscală le permite să obțină amânarea momentului în care ar fi trebuit să depună declarațiile fiscale. Interesul pentru o firmă inactivă de a proceda așa este să nu-și piardă codul de TVA, ca urmare a declarării acesteia ca fiind inactivă fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Atenție la riscul de a fi declarat inactiv în perioada asta. Fiscul notifică firmele care n-au mai depus declarații

În contextul epidemiei de coronavirus, unele companii pot rămâne inactive pentru o perioadă mai lungă, mai ales din cauza restricțiilor impuse de autorități. Deoarece astfel se poate ajunge la declararea firmelor ca fiind inactive fiscal, există două variante temporare prin care se poate evita un asemenea rezultat. Preventiv, contribuabilii care riscă să fie declarați inactivi vor fi avertizați în curând de către reprezentanții Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Statutul juridic și fiscal al firmelor inactive în 2020: Cum se ajunge în inactivitate, cât poate dura și ce se poate face

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Martie 2020 | 0 | 1568

Există diferențe mari între o firmă declarată inactivă la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și o firmă inactivă din punct de vedere fiscal. Însă, deși nu poate părea așa, companiile inactive nu-și încetează chiar total activitatea. Cu ajutorul specialiștilor de la Schoenherr, explicăm astăzi cele mai relevante aspecte legate de inactivitatea juridică și cea fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inactivitatea fiscală a firmei: Ce implică aceasta și cum se face reactivarea

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 2 | 1844

De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Reactivarea fiscală a unei firme se face mai uşor de-acum. Fiscul nu mai verifică în toate situaţiile funcţionarea la domiciliul fiscal

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
12 Decembrie 2016 | 0 | 55873

În situaţiile în care firmele solicită reactivarea fiscală, Fiscul nu mai verifică dacă acestea îşi desfăşoară activitatea la domiciliul fiscal declarat decât în situaţia în care inactivitatea apare din acest motiv, potrivit unor reglementări deja intrate în vigoare. Aşadar, inspectorii Fiscului nu mai vizitează de-acum contribuabilii în cazul în care inactivitatea acestora a intervenit ca urmare a, spre exemplu, nedepunerii declaraţiilor fiscale, expirării duratei de funcţionare a societăţii sau altor motive ce nu au legătură cu funcţionarea entităţii la domiciliul fiscal declarat.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firma îţi poate fi declarată inactivă dacă îţi expiră sediul social. Cum previi această situaţie?

Codul de procedură fiscală stabilește mai multe cazuri în care un contribuabil este declarat inactiv, printre care se numără și funcționarea firmei într-un sediu social expirat. Concret, persoanele juridice aflate în această situație nu mai au dreptul să își deducă cheltuielile și TVA-ul aferent achizițiilor efectuate și, în plus, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Biblioteca virtuala AvocatNet.ro

Ghid practic: Cum te poti intoarce in circuitul fiscal, daca ai fost declarat inactiv de ANAF

Prevederile referitoare la contribuabilii inactivi s-au inasprit in ultimii ani. De aceea, trebuie sa manifestati o atentie sporita atunci cand achizitionati bunuri/servicii, fiind necesara verificarea furnizorilor in Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati, publicat pe site-ul ANAF. De asemenea, trebuie sa cunoasteti prevederile legale pentru a nu ajunge in situatia de a fi declarati inactivi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Statutul juridic si fiscal al firmelor inactive: Ce activitati pot desfasura in perioada suspendarii

Pentru firme, perioada de inactivitate nu echivaleaza cu incetarea totala a activitatii. Mai exact, societatile comerciale pot intra in doua tipuri de inactivitate, care reprezinta abordari diferite din punct de vedere juridic si fiscal.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedura de modificare a vectorului fiscal cu privire la TVA, actualizata de ANAF. Vezi noutatile!

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Aprilie 2012 | 0 | 3812

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un proiect de ordin prin care actualizeaza procedura de modificare a vectorului fiscal in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata. Noile reglementari sunt necesare in conditiile in care modificarile aduse legislatiei fiscale la inceputul anului au dat posibilitatea Fiscului sa anuleze din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce sa nu faci niciodata afaceri cu firmele inactive

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Martie 2012 | 8 | 8972

Codul fiscal prevede masuri sanctionatorii pentru societatile care incheie tranzactii cu firmele inactive. Va spunem astazi de ce ar trebui sa evitati sa lucrati cu societatile aflate in inactivitate. Citește articolul