avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: HOTĂRÂRE nr 520 / 2013

Act normativ: HOTĂRÂRE nr 520 / 2013

ACCES PREMIUM

Știai că inspectorii antifraudă pot avea pistol la ei?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Aprilie 2022 | 1 | 12832 | Timp de citire: 1 min.

Inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală au voie, conform legislației, să poarte un pistol și să-l folosească, pentru a se apăra, în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Controale ANAF

Școlile de șoferi din toată țara, verificate de inspectorii antifraudă

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Martie 2022 | 3222 | Timp de citire: 2 min.

Inspectorii antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au început o campanie națională de controale la școlile de șoferi, conform unui comunicat de presă publicat astăzi. Autoritățile deja au identificat firme care nu și-au declarat integral veniturile, evitând parțial obligațiile fiscale pe care le au. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce faci, practic, când te trezești cu niște decizii de impunere de la Fisc pe care nu le înțelegi sau care nu reflectă datorii actuale?

Anca Cernat în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2021 | 4 | 4971 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, în ultima perioadă, tot mai mulți contribuabili au primit decizii de impunere de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru plata contribuției la sănătate (CASS) aferentă anului 2017 și nu numai, sume care, de multe ori, sunt achitate sau nu reflectă realitatea de la acel moment, PFA-urile, II-urile, IF-urile și persoanele fizice care se trezesc cu astfel de decizii de impunere au la îndemână câteva variante pentru clarificarea situației lor fiscale. Astfel, spun specialiștii, trebuie pornit de la solicitarea explicațiilor din partea inspectorilor responsabili și soluționarea efectivă a fiecărei spețe în parte la nivel de ANAF, iar, dacă orice încercare de clarificare cu cei de la ANAF nu dă roade, se poate ajunge până la soluționarea în instanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Chat-ul ANAF funcționează de azi. Prin acesta se poate cere ajutor pentru folosirea serviciilor online ale Fiscului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 1 | 5728 | Timp de citire: 1 min.

Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Call center-ul, dezvoltat

Practică unitară: ANAF a luat măsuri pentru a evita soluțiile contradictorii la asistența telefonică

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Octombrie 2021 | 1418 | Timp de citire: 2 min.

Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Avem reguli noi în funcție de care se acordă asistență fiscală contribuabililor

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
20 Octombrie 2021 | 2645 | Timp de citire: 3 min.

Până acum, orice contribuabil putea transmite o cerere de soluționare a unei problematici fiscale direct către Ministerul Finanțelor (MF), fără a consulta gradual celelate structuri de îndrumare și asistență a contribuabililor, precum și către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), această relaționare cu cele două instituții fiind făcută în baza a două proceduri distinct reglementate. Prin urmare, s-a impus armonizarea prevederilor celor două proceduri, pentru a se elimina suprapunerile de atribuții și pentru a se stabili modul de soluționare, atât de către MF, cât și de către ANAF, a cererilor privind problematica fiscală depuse de contribuabili, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul