Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început să publice, pe canalul propriu de YouTube, o serie de tutoriale video privind completarea declarației unice în 2023 (situația finală și taxele pentru 2022 și situația estimată și taxele pentru 2023). Primele două tutoriale vizează veniturile din activități independente și veniturile din chirii în lei. Citește articolul
În octombrie 2021, Ministerul Finanțelor (MF) a venit cu o nouă procedură de îndrumare a contribuabililor prin care s-a „retras” din procesul de clarificare a problemelor generale de interpretare și aplicare a legislației fiscale, atrage atenția, într-un document recent, Uniunea Profesiilor Liberale din România (UPLR). În același timp, structurile teritoriale ale autorităților, care au rămas să se ocupe de îndrumarea fiscală, n-au mai fost „competente” să dea soluții pentru spețele cu caracter general. Rezultatul? A devenit din ce în ce mai greu, atât pentru profesioniști, cât și pentru contribuabili, să obțină clarificări, fapt ce se traduce prin reale dificultăți în conformarea la declarare și plată. Citește articolul
Toate solicitările contribuabililor pentru acordarea de îndrumări fiscale trebuie transmise direct la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), avertizează specialiștii. Astfel, aceste solicitări nu mai pot fi trimise Ministerului Finanțelor (MF). Citește articolul
În localitățile care n-au nicio unitate a Fiscului, la primării se acordă anual asistență PFA-urilor care trebuie să depună declarația unică. Perioada în care PFA-urile pot primi ajutor începe pe 15 ianuarie și se termină pe 25 mai. Totodată, merită amintit că Fiscul a pus recent la dispoziție și o broșură legată de depunerea declarației unice în 2022. Citește articolul
Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
Până acum, orice contribuabil putea transmite o cerere de soluționare a unei problematici fiscale direct către Ministerul Finanțelor (MF), fără a consulta gradual celelate structuri de îndrumare și asistență a contribuabililor, precum și către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), această relaționare cu cele două instituții fiind făcută în baza a două proceduri distinct reglementate. Prin urmare, s-a impus armonizarea prevederilor celor două proceduri, pentru a se elimina suprapunerile de atribuții și pentru a se stabili modul de soluționare, atât de către MF, cât și de către ANAF, a cererilor privind problematica fiscală depuse de contribuabili, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul
Unul dintre obiectivele majore ale Guvernului pe zona fiscală, din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este reducerea interacțiunii în persoană a contribuabililor cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acest lucru se va face prin creșterea interacțiunii la distanță, odată cu digitalizarea ANAF. Practic, Guvernul va primi bani de la autoritățile europene pentru îndeplinirea obiectivelor din PNRR, astfel că măsurile depind în mică măsură de bugetul României și, teoretic, pot fi implementate mai ușor. Citește articolul
De mai bine de un, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) organizează săptămânal, pe pagina de Facebook a instituţiei, o sesiune de asistenţă şi îndrumare online, prin care contribuabilii pot obţine informaţii despre obligaţiile fiscale ce le revin. Totuşi, aceasta nu este singura modalitate prin care persoanele interesate pot obţine asistenţă de specialitate, în condiţiile în care Fiscul organizează lunar întâlniri cu contribuabilii, la sediile instituţiei din toată ţara. Astfel, în august sunt stabilite nu mai puţin de 99 de astfel de sesiuni. Suplimentar, există şi un număr unic naţional la care persoanele fizice ori juridice pot solicita clarificări. Citește articolul
Toţi contribuabilii care vor să obţină informaţii generale în domeniul fiscal, precum şi îndrumare în domeniul IT, pot apela un număr unic la nivel naţional, pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) de la 1 octombrie anul trecut. Citește articolul