Subiect: asistenta fiscala
ACCES PREMIUM
Au apărut reguli speciale de asistență fiscală pentru organismele profesionale
Organismele profesionale reglementate nu vor mai fi tratate la fel ca orice contribuabil obișnuit, în privința obținerii asistenței fiscale, ci acestea au de-acum reguli speciale pentru solicitările pe care le transmit la Ministerul Finanțelor (MF) sau la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Monitorizarea pe orizontală: Firmele mari interesate să-și rezolve problemele fiscale în timp real pot cere, în perioada 1-15 februarie, intrarea într-un program-pilot
Monitorizarea pe orizontală, o practică utilizată pe plan internațional pentru creșterea conformării voluntare, este introdusă oficial și în România, conform unui ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim de un proiect-pilot ce vizează rezolvarea în timp real a problemelor legate de impozitul pe profit și TVA-ul datorate de marii contribuabili ce vor fi selectați de ANAF. În acest sens, cererile de înscriere se pot depune în perioada 1-15 februarie 2024. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șase întrebări și răspunsuri privind monitorizarea pe orizontală la marii contribuabili
Din moment ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis recent să implementeze monitorizarea pe orizontală la marii contribuabili, venim astăzi cu câteva clarificări utile de la specialiști despre acest instrument de creștere a conformării voluntare. Cel puțin momentan, monitorizarea pe orizontală este la stadiul de proiect-pilot și doar câteva firme mari vor putea să intre în program, în baza unor înscrieri ce se vor derula în februarie 2024. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Declarația unică 2023: Tutoriale video de la ANAF pentru completarea formularului pentru venituri din activități independente și chirii
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început să publice, pe canalul propriu de YouTube, o serie de tutoriale video privind completarea declarației unice în 2023 (situația finală și taxele pentru 2022 și situația estimată și taxele pentru 2023). Primele două tutoriale vizează veniturile din activități independente și veniturile din chirii în lei. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Semnal de alarmă
Din cauza unor modificări din 2021, contribuabilii au probleme tot mai mari cu conformarea fiscală. Profesioniștii cer MF să intervină
În octombrie 2021, Ministerul Finanțelor (MF) a venit cu o nouă procedură de îndrumare a contribuabililor prin care s-a „retras” din procesul de clarificare a problemelor generale de interpretare și aplicare a legislației fiscale, atrage atenția, într-un document recent, Uniunea Profesiilor Liberale din România (UPLR). În același timp, structurile teritoriale ale autorităților, care au rămas să se ocupe de îndrumarea fiscală, n-au mai fost „competente” să dea soluții pentru spețele cu caracter general. Rezultatul? A devenit din ce în ce mai greu, atât pentru profesioniști, cât și pentru contribuabili, să obțină clarificări, fapt ce se traduce prin reale dificultăți în conformarea la declarare și plată. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Contribuabilii nu mai pot trimite la MF cereri de îndrumare fiscală, ci acestea trebuie să se ducă direct la ANAF
Toate solicitările contribuabililor pentru acordarea de îndrumări fiscale trebuie transmise direct la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), avertizează specialiștii. Astfel, aceste solicitări nu mai pot fi trimise Ministerului Finanțelor (MF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Declarația unică: Începe perioada în care PFA-urile pot beneficia de asistență în primării, în localitățile fără unitate fiscală
În localitățile care n-au nicio unitate a Fiscului, la primării se acordă anual asistență PFA-urilor care trebuie să depună declarația unică. Perioada în care PFA-urile pot primi ajutor începe pe 15 ianuarie și se termină pe 25 mai. Totodată, merită amintit că Fiscul a pus recent la dispoziție și o broșură legată de depunerea declarației unice în 2022. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Call center-ul, dezvoltat
Practică unitară: ANAF a luat măsuri pentru a evita soluțiile contradictorii la asistența telefonică
Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Avem reguli noi în funcție de care se acordă asistență fiscală contribuabililor
Până acum, orice contribuabil putea transmite o cerere de soluționare a unei problematici fiscale direct către Ministerul Finanțelor (MF), fără a consulta gradual celelate structuri de îndrumare și asistență a contribuabililor, precum și către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), această relaționare cu cele două instituții fiind făcută în baza a două proceduri distinct reglementate. Prin urmare, s-a impus armonizarea prevederilor celor două proceduri, pentru a se elimina suprapunerile de atribuții și pentru a se stabili modul de soluționare, atât de către MF, cât și de către ANAF, a cererilor privind problematica fiscală depuse de contribuabili, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul










