Obținerea codului de TVA poate fi condiționată de plata unei garanții în bani către Fisc, însă numai dacă administratorul firmei a mai avut această funcție la o companie cu datorii fiscale, conform unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). De asemenea, o astfel de garanție se poate cere unei firme și dacă are legături cu o companie cu datorii fiscale. În orice caz, garanția respectivă trebuie să fie proporțională cu riscul de neconformare fiscală, astfel încât societatea să poată să desfășoare efectiv activitate comercială. Citește articolul
De cele mai multe ori inspecţia fiscală este întreruptă din motive temeinice, câteodată, însă, mai puţin justificate. Întreruperea inspecţiei fiscale prelungeşte astfel durata acesteia, de altfel limitată la maximum 180 zile pentru contribuabilii mari, 90 zile pentru contribuabilii mijlocii și 45 zile pentru contribuabilii mici. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent un ghid pentru persoanele fizice care părăsesc România sau sosesc în țara noastră și în cazul cărora este necesară stabilirea/modificarea rezidenței fiscale, respectiv impozitarea veniturilor obținute. Asta mai ales în condițiile în care, din 2018, cetățenii care intenționează să plece din țară pentru mai mult de șase luni vor risca să fie amendați dacă nu notifică Fiscul în prealabil prin completarea și depunerea unui chestionar de rezidență fiscală. Citește articolul
În contextul ultimelor modificări legislative privind procedura înregistrării/modificării domiciliului fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, prin intermediul unui proiect de act normativ publicat în dezbatere publică, actualizarea formularului 050 și a instrucțiunilor sale de completare. Mai ales dacă ținem cont că depunerea declarației nu mai este acum necesară în cazul modificării domiciliului sau sediului social care reprezintă şi domiciliu fiscal. Citește articolul
Până diseară, microîntreprinderile trebuie să declare și să achite impozitul pe venit aferent trimestrului cu numărul trei din 2017, adică perioada iulie-septembrie din an. În plus, există și alte obligații fiscale pe care microfirmele trebuie să le efectueze cel târziu azi. Mai multe firme au trecut, din februarie 2017, la aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, în condițiile în care plafonul până la care o firmă se poate înscrie în categoria microîntreprinderilor a crescut de la 100.000 la 500.000 de euro. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că Fiscul este bun de plată către firmele cărora le-a respins dreptul de deducere TVA pentru tranzacțiile încheiate cu parteneri inactivi, iar specialiștii anticipează consecințe serioase pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Asta cu atât mai mult cu cât instituția va avea de achitat contribuabililor și dobânzi de întârziere la sumele de restituit, așa cum ne-a confirmat un specialist în fiscalitate. Citește articolul
Pentru o inspecţie fiscală trebuie să te pregăteşti. Ce înseamnă asta? Citește articolul
De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul
O decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) oferă firmelor care nu și-au dedus TVA pentru tranzacțiile cu parteneri inactivi fiscal, pentru simplul motiv că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le-a refuzat acest drept, posibilitatea de a recupera sumele plătite la stat, din 2007 începând. Din acest motiv, specialiștii în fiscalitate se așteaptă la un val de procese împotriva Fiscului, instituția urmând să suporte consecințe financiare majore. Citește articolul
Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar dacă nu sunt semnate și ștampilate de către emitent a fost actualizată joi, prin intermediul unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat în Monitorul Oficial. Astfel, lista cuprinde acum 27 de documente, în loc de 29. Citește articolul