Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pe de o parte, companiile și persoanele fizice care vor opta pentru eșalonarea simplificată a datoriilor acumulate de când a început criza coronavirusului vor trebui să achite o dobândă la stat. Pe de altă parte, contribuabilii vor scăpa de necesitatea constituirii de garanții. Aceste două aspecte fac ca mecanismul dat prin OUG 181/2020 să fie mai accesibil decât cel prevăzut de Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Executivul a prelungit, din nou, accesul la mecanismul de restructurare financiară din OG nr. 6/2019, prin care contribuabilii cu datorii bugetare aflați în dificultate financiară pot obține eșalonări, evitarea executării și chiar ștergerea unor datorii. Astfel, până la finele lui martie anul viitor, cei interesați mai pot depune notificări la Fisc pentru intenția de intrare în mecanism, iar cei care au nevoie de mai mult timp pentru a depune planul de restructurare și testul creditorului privat o pot face până vara viitoare. Citește articolul
Pentru contribuabilii (firme, PFA-uri și nu numai) care au adunat datorii la stat după momentul în care România a intrat în starea de urgență, autoritățile vor permite, în anumite condiții, plata eșalonată a acestora într-o perioadă de 12 luni, reiese dintr-o ordonanță de urgență publicată aseară în Monitorul Oficial. Deși mecanismul e oficial, acesta trebuie să primească norme de aplicare, prin ordin al Fiscului, înainte să devină accesibil. Citește articolul
Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost modificat, acum având o nouă înfățișare și o organizare mai bună a informațiilor conținute. Citește articolul
Chiar dacă inspecțiile fiscale nu au trecut exclusiv în mediu online, autoritățile folosesc acum, în contextul restricțiilor impuse pe fondul pandemiei de coronavirus, mai multe instrumente digitale, în special de comunicare. Acest lucru are deja efect asupra contribuabililor, una dintre implicațiile noilor metode de comunicare fiind necesitatea de arhivare electronică a documentelor. Citește articolul
Potrivit Codului de procedură fiscală, verificarea documentară este una dintre metodele de control de care Fiscul dispune în relația cu companiile și persoanele fizice. Totuși, din moment ce aceasta nu era folosită până acum, Fiscul a stabilit azi exact ce departamente interne o pot pune în practică. Este vorba de Ordinul Fiscului 3.632/2020, care a fost publicat azi în Monitorul Oficial și care deja se aplică. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Unul dintre cei mai mari operatori în comerțul cu cereale din România și-a văzut anulate zilele acestea în instanță mai bine de 50% din obligațiile fiscale, după ce avocații Radu și Asociații au demonstrat că, de fapt, firma se încadra întocmai în prevederile Ordonanței de urgență nr. 44/2015, privind acordarea unor facilități fiscale. Contribuabilului i se respinsese inițial solicitarea de accesare a amnistiei, motivul invocat fiind acela că nu respecta una dintre cele două condiții principale introduse de ordonanță – să existe inspecție fiscală în derulare la momentul 21 octombrie 2015. Problema era că situația în care se afla venea tocmai din faptul că inspectorii fiscali au întârziat controlul, neîncadrându-se în termenul legal. Citește articolul
O regulă nouă în materia inspecției fiscale a fost impusă zilele acestea de Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ): baza de calcul a impozitului pe profit se determină la momentul efectuării tranzacțiilor de către contribuabil, acesta fiind momentul de la care ar trebui să curgă termenul de prescripție pentru inspecția fiscală. Cu alte cuvinte, contribuabilii vor beneficia de anularea controlului pentru o perioadă anterioară, de un an. Avocații Radu și Asociații SPRL au contribuit la clarificarea speței/ cauzei, prin redactarea unui Memoriu amicus curiae, prin care și-au exprimat poziția în sensul celor reținute de ÎCCJ. Citește articolul
Bugetul României pierde anual o treime din TVA, arată Comisia Europeană în raportul privind deficitul de încasare al acestei taxe, consecința fiind că statul are dificultăți în îndeplinirea funcțiilor principale, respectiv oferirea de servicii publice. Indicatorul publicat de CE care măsoară diferența dintre TVA potențial de încasat la buget, estimată pe baza tuturor tranzacțiilor din economie și cea efectiv încasată în conturile trezoreriei statului, este ilustrativ pentru capacitatea de colectare a administrației fiscale. Deși România a experimentat de-a lungul timpului multe modificări legislative și proceduri sperând că va îmbunătăți nivelul încasărilor, rezultatele se lasă așteptate. Aceste deficiențe sunt cu atât mai vizibile în ultima vreme, cu cât veniturile bugetare au avut de suferit în contextul crizei COVID-19 și al majorării cheltuielilor. Citește articolul