După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul
Începând de astăzi, cei care au de obținut unele documente precum extrasele de registru sau certificatele constatatoare de la Registrul Comerțului din București și Ilfov trebuie să depună cererile pentru obținerea acestora la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), informează ONRC. Citește articolul
În contextul epidemiei de coronavirus, unele companii pot rămâne inactive pentru o perioadă mai lungă, mai ales din cauza restricțiilor impuse de autorități. Deoarece astfel se poate ajunge la declararea firmelor ca fiind inactive fiscal, există două variante temporare prin care se poate evita un asemenea rezultat. Preventiv, contribuabilii care riscă să fie declarați inactivi vor fi avertizați în curând de către reprezentanții Fiscului. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Cei care vor să obțină direct online un certificat constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot accesa serviciul InfoCert. Eliberarea documentului se face fără să fie nevoie de o semnătură electronică, în baza unei plăți cu cardul bancar. Citește articolul
CursDeGuvernare.ro, în parteneriat cu CIO Office din cadrul Secretariatului General al Guvernului, vă invită să participați joi, 9 aprilie 2020, în intervalul 15.30 – 18.00 la dezbaterea online, în direct „CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii” Citește articolul
Slaba digitalizare a procedurile și interacțiunilor cu statul este mai evidentă azi, în plină epidemie de coronavirus, cu sau fără stare de urgență, mai mult ca niciodată. Deziderat sugerat de o săptămână încoace, subliniat deunăzi prin măsurile instituite prin starea de urgență pe teritoriul țării noastre: limitați interacțiunile umane, faceți totul electronic, munciți de acasă, dacă puteți. Putem? Citește articolul
Cei care vor să evite deplasarea la unitățile Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), în contextul răspândirii coronavirusului, pot solicita modificarea actelor companiei direct online, cu ajutorul unui portal de servicii. Printre altele, se pot transmite cereri de mențiuni la ONRC pentru situații ca prelungirea valabilității sediului social, actualizarea actului constitutiv, majorarea sau micșorarea capitalului social sau numirea persoanelor împuternicite. Citește articolul
Pentru a limita extinderea epidemiei de pestă porcină africană, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ, ce conține reguli ce vor trebui respectate de către toți crescătorii de porci din țara noastră. Citește articolul
De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul