avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1088 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

Act normativ: LEGE nr 31 / 1990

ACCES PREMIUM

MFP modifică major legislația în 2019: ce noutăți vin peste firme

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Februarie 2019 | 4005 | Timp de citire: 4 min.

După un 2018 incredibil de efervescent în privința modificărilor fiscale, când mediul de afaceri a fost nevoit să implementeze aproape 250 de astfel de noutăți, fără să mai punem la socoteală și actualizările la celelalte acte normative cu impact în viața companiilor, urmează un 2019 la fel de aglomerat din punct de vedere al reglementărilor legislative care vizează afacerile. Prezent la o conferință de fiscalitate, Doru Dudaș, unul dintre directorii de legislație din Ministerul de Finanțe a prezentat un plan amplu de modificări pentru companii, ce vor fi făcute, în trei etape, începând din „viitorul apropiat”. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Documentar legislativ

Au voie medicii să lucreze în spitale cu contracte de voluntariat? Ce spune un avocat

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Februarie 2019 | 2 | 14104 | Timp de citire: 4 min.

Poate să fie asistența medicală oferită de un medic, chiar și cu drept de practică și fără probleme în exercitarea profesiei sale, în baza unui contract de voluntariat încheiat (direct) cu spitalul? Atunci când voluntariatul se face cu încălcarea legislației specifice, ne-ar putea duce cumva cu gândul la un raport de muncă mascat? Am întrebat un specialist dacă legislația se opune "medicilor voluntari" și iată ce ne-a explicat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O microîntreprindere care a intrat în lichidare în 2018 va plăti impozit pe profit în 2019. Ce declarații trebuie depuse

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
13 Februarie 2019 | 1 | 9794 | Timp de citire: 4 min.

În antreprenoriat, microîntreprinderea poate fi cea mai avantajoasă formă ce poate reuni unul sau mai multi asociați în vederea derulării unui business de succes. Dacă după o perioadă, lucrurile nu decurg așa cum au fost previzionate sau pe fondul unor alte oportunitați de business, asociații pot alege să închidă firma. Radierea societății după lichidare și dizolvarea simultană este o procedură relativ facilă, care se face la Registrul Comerțului, însă implicațiile fiscale și obligațiile declarative la Agentia Națională de Administrare Fiscală se pot complica, în funcție de cum se desfășoară procedura (într-un singur an calendaristic sau în doi). Spre exemplu, microîntreprinderile pentru care lichidarea a fost începută anul trecut și nu a fost finalizată încă, sunt obligate să bifeze câteva declarații suplimentare în 2019, fiind obligate să treacă la impozitarea pe profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înființare ONG: Opt lucruri pe care ar trebui să le știi în avans

R&R Partners în Aspecte juridice
12 Februarie 2019 | 3 | 23476 | Timp de citire: 5 min.

Înainte de a înființa o organizație nonguvernamentală (ONG), e necesar să te lămurești cu privire la câteva aspecte foarte importante: dacă este forma potrivită pentru ceea ce vrei să realizezi, ce tip de ONG ar trebui să ai, ce activități poți avea, ce surse de finanțare, dacă poți avea salariați și cum ajungi să dizolvi o atare formațiune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Codul de TVA se dă în aceeași zi numai pentru firme, nu și pentru PFA-uri

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 Februarie 2019 | 5772 | Timp de citire: 2 min.

Recent, legislația a fost modificată pentru a permite contribuabililor să obțină codul de TVA în ziua în care depun cererea, dacă este vorba de aplicarea opțională a regimului normal de TVA. Totuși, această facilitate este valabilă numai pentru firme, nu și pentru persoanele fizice autorizate (PFA), atrage atenția un specialist. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cazier fiscal 2019: Ce informații apar în acesta și cât timp sunt păstrate

Alexandros Bakos în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
6 Februarie 2019 | 3147 | Timp de citire: 6 min.

Cazierul fiscal este o evidență referitoare la respectarea normelor privind disciplina fiscală, contabilă și financiară, de către contribuabili. Cu alte cuvinte, e vorba de un mijloc de informare relevant pentru aspecte precum cele menționate anterior. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce să urmărești într-un term sheet când "ridici" finanțare pentru startup-ul tău

Razvan Creanga în Editorial
Antreprenor. Co-founder & CEO, hackajob
5 Februarie 2019 | 3884 | Timp de citire: 3 min.

În viața oricărui antreprenor care aspiră să creeze un unicorn într-un timp relativ scurt, va există și momentul în care va trebui să ridice o rundă de finanțare de la un investitor instituțional. Acest proces presupune o serie de pași printre care se va află și un “term sheet”. În acest articol, doresc să evidențiez câteva dintre clauzele principale pe care o să le regăsești, ca antreprenor, în acest document. Bineînțeles, este important să ai un nivel de înțelegere ridicat al termenilor din documente, însă e absolut esențial să lucrezi cu un avocat care are experiență în asistarea și consultanță oferite antreprenorilor care au "ridicat" fonduri de la investitori instituționali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, avocații pot angaja absolvenți de drept ca personal auxiliar

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2019 | 1 | 11983 | Timp de citire: 2 min.

Recent, a fost modificat Statutul profesiei de avocat și una din modificările importante este că, de acum, avocații au posibilitatea expresă de a angaja absolvenți de drept, ca personal auxiliar. În același timp, unui astfel de personal auxiliar îi este interzis să facă activități specifice avocatului - însă, astfel de activități interzise sunt expres și limitativ prevăzute. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Orice modificare legată de casele de marcat electronice trebuie anunțată la Fisc în cel mult cinci zile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Ianuarie 2019 | 4297 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, furtul aparatului sau închiderea unui magazin unde funcționa o casă de marcat sunt toate modificări ce trebuie anunțate obligatoriu la Fisc, altfel există riscul unor amenzi consistente. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Jobul ideal: Trei modalități prin care îți poți îmbunătăți șansele de a-l găsi

Portal HR în Weekend
26 Ianuarie 2019 | 1558 | Timp de citire: 2 min.

Indiferent de momentul în care ne aflăm în carieră, mirajul jobului ideal ne poate păcăli pe toți. La început de drum, având o înțelegere limitată a ceea ce ascund titulaturi pe care le auzim în discuțiile cu cei din cercul de prieteni, avem senzația că idealul este cât se poate de bine conturat și că e suficient să urmăm o rețetă pe care au folosit-o alții înainte pentru a ajunge acolo unde ne dorim. Citește articolul