Analiza de risc la securitate fizică ar fi trebuit să devină obligatorie de astă-vară pentru toate firmele înființate înainte de iunie 2012, în condițiile în care cele constituite ulterior acestui moment au oricum o astfel de obligație în prezent. Totuși, Guvernul a aprobat anul trecut amânarea cu încă un an a acestei obligații, invocând, printre altele, numărul insuficient de experți abilitați în acest domeniu. Cum nu a mai apărut altă amânare între timp, obligația de a avea această analiză le revine, de duminică, tuturor firmelor, inclusiv celor deschise înainte de iunie 2012. Citește articolul
Asociații și acționarii societăților care încasează dividende pe durata unui an fiscal sunt obligați să depună declarația unică și să achite contribuția socială pentru sănătate (CASS) aferentă. Totuși, contribuabilii care achită anticipat obligațiile fiscale datorate pot beneficia de reduceri de până la 10% din valoarea totală. Condițiile în care această bonificație se poate acorda sunt detaliate în cadrul articolului de astăzi. Citește articolul
Tu, ca antreprenor, știi că rolul pe care îl are contabilul în compania ta este unul foarte important. Tocmai de aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să îți amintim că modul în care se face transferul de informații și de documente financiar-contabile, în cazul în care serviciile de contabilitate sunt externalizate, este cheia unei colaborări de succes. Citește articolul
Pentru a-și realiza planurile de dezvoltare, afacerile necesită resurse financiare accesibile nu doar din punctul de vedere al costurilor, ci și al birocrației impuse de către finanțatori. Cu toate că afacerile de familie au la dispoziție și resursele financiare proprii ale acționarilor sau asociaților, un studiu recent efectuat de Price WaterHouse Cooper (PwC) relevă faptul că circa trei sferturi ale afacerilor de familie din România intenționează să apeleze în următorii ani la metode de finanțare externă, cel mai des menționate fiind creditele bancare. Citește articolul
Finanțarea prin leasing a investițiilor realizate de companii devine o opțiune tot mai serioasă în ultimii ani, fiind o alternativă pentru finanțarea prin intermediul creditelor bancare sau din sursele proprii. Cu toate acestea, alegerea instrumentului optim de finanțare ar trebui făcută în funcție de mai multe criterii, iar cunoașterea principalelor drepturi și obligații ale celor două părți este esențială. Citește articolul
Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul
Reglementările legale care nu permit contestarea în justiţie a deciziilor consiliului de administraţie sau ale directoratului unei companii încalcă prevederile constituţionale, a decis recent Curtea Constituţională (CCR). Citește articolul
Peste jumătate din afacerile de familie se așteaptă la o creștere anuală de cel puțin 10% în următorii cinci ani de zile, conform unei analize realizate de PriceWaterhouse Cooper (PwC). Pentru a-și atinge aceste ținte, firmele din România își diversifică activitățile și urmăresc intrarea pe noi piețe de desfacere, inclusiv cele externe. În același timp, afacerile de familie din România consideră că cea mai mare provocare pe care o întâmpină în prezent este atragerea și păstrarea forței de muncă. Citește articolul
Numărul firmelor și al persoanelor fizice autorizate intrate în insolvență în primele patru luni ale acestui an este de aproape 3.000, cu peste 17% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. România se află în topul țărilor europene cu cea mai lungă perioadă de insolvență, iar unul dintre principalele motive este că antreprenorii nu acordă atenția cuvenită prevenirii și eliminării riscurilor din activitățile pe care le desfășoară. Citește articolul
Vi se întâmplă să aveți insuficient cash pentru a onora datoriile? Sau contabilul vă anunță că niște datorii semnificative au devenit scadente, nu aveți suficient cash să le plătiți și acest lucru v-a luat prin surprindere? Nu știți exact cam care sunt intrările și ieșirile de cash în firmă zilnice/lunare/trimestriale și nu aveți o estimare a încasărilor și plăților viitoare? Nu știți dacă în viitorul apropiat cash-ul generat de firmă va fi suficient pentru onorarea datoriilor sau dacă va trebui să apelați la un credit? Sau, altfel spus, planificați și controlați suficient cash-ul în firmă? Citește articolul