Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) pot fi desfășurate, la o companie mică, chiar de către angajatorul persoană fizică, însă numai în anumite condiții. Citește articolul
Companiile care n-au resursele interne necesare pentru a gestiona obligațiile pe care le au în materie de securitate și sănătate în muncă (SSM) trebuie să apeleze la un serviciu extern specializat în activități de prevenire și protecție, reiese din legislația în vigoare. Citește articolul
Persoanele care lucrează în Italia și suferă un accident de accident de muncă care nu le mai permite să lucreze sunt îndreptățite să primească o indemnizație pentru perioada în care nu pot lucra. În funcție de tipul evenimentului și numărul de zile trecute de la accident, indemnizația este plătită de către angajator sau de către autorități. Citește articolul
În afară de varianta desemnării responsabilului cu securitatea și sănătatea în muncă (SSM), angajatorii mai au și varianta înființării unui serviciu intern de prevenire și protecție, conform legislației în vigoare. Această variantă este ideală mai ales când este vorba de companii mai mari. Citește articolul
Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM. Citește articolul
La finalul lunii august va intra în vigoare o modificare la regimul contravențiilor care va extinde beneficiul plății la jumătate din minimul amenzii stabilit de lege (indiferent de suma aplicată de agentul constatator) la 15 zile, față de 48 de ore, cum este acum. Firmele vor avea, astfel, timp mai mult pentru a plăti amenzile pentru muncă nedeclarată, pentru nerespectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă, a regimului telemuncii, muncii ziliere ș.a.m.d. Citește articolul
Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) sunt desfășurate în funcție de numărul de salariați al firmei. Astfel, dacă este vorba de o companie mai mică, de exemplu, chiar angajatorul este cel care poate să preia aceste responsabilități, însă în cazul unei companii mari este nevoie de desemnarea cel puțin a unui salariat ca responsabil cu SSM. Citește articolul
Companiile trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători care să se ocupe de protecție și de prevenire, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Dacă angajatorul nu are un lucrător competent să fie responsabil cu SSM, acesta trebuie să apeleze la servicii externe. Lipsa responsabilului cu SSM poate aduce angajatorului o amendă de până la 7.000 de lei. Citește articolul
Chiar dacă salariații au propriile obligații de respectat pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), legislația în vigoare stabilește că angajatorul este cel responsabil pentru ce se întâmplă efectiv la locul de muncă. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați, potrivit legii, să asigure securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a tuturor salariaților pe care îi au, în conformitate cu legislația în vigoare în acest domeniu. Printre altele, companiile trebuie să-și informeze și să-și instruiască angajații, dar și să ia măsuri pentru a preveni riscurile de accidentare. Citește articolul