Sponsorizări și acte de mecenat nu se pot face oricum dacă firmele au pretenția să deducă sau să scadă acele cheltuieli din impozitul datorat la stat. Există, pe lângă reglementarea fiscală aferentă, și o reglementare specială a sponsorizării și mecenatului. Încălcarea ei în ceea ce privește scopul pentru care se sponsorizează anumite activități ori categoriile de beneficiari poate duce la o încadrare greșită din punct de vedere fiscal și la eventualitatea ca, în urma unui control, să se plătească ceva din urmă, plus eventuale penalități. Citește articolul
Unitățile de cult și organizațiile neguvernamentale (ONG) care vor să primească sponsorizări trebuie să se înscrie, mai nou, într-un registru special al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), iar aplicația prin care se poate realiza înscrierea este funcțională de luni, potrivit unui anunț al ANAF. Înregistrarea se poate face oricând. Citește articolul
Microîntreprinderile sunt, în esență, firmele care au afaceri sub un milion de euro, conform legislației fiscale în vigoare. Acestea sunt impozitate în funcție de (in)existența salariaților proprii și, începând de anul trecut, pot face deduceri de până la 20% din suma datorată ca impozit pe veniturile microîntreprinderii. Citește articolul
Companiile sunt tot mai responsabile față de problemele comunității, dar schimbările legislative reduc dramatic numărul celor care ar putea utiliza facilitatea fiscală de direcționare a până la 20% din impozitul pe profit către sectorul neguvernamental, conform unei analize realizate de EY România în parteneriat cu Asociația pentru Relații comunitare și HOSPICE Casa Speranței, în perioada octombrie - noiembrie 2018. Citește articolul
În 2018, atât legislația privind societățile, cât și cea privind organizațiile neguvernamentale au suferit modificări în ceea ce privește sponsorizările. De aceea, în acest material sunt prezentate noutățile din domeniul sponsorizărilor, dar și care sunt actele ce trebuie depuse în cazul acestor acțiuni. Citește articolul
Pe lângă dividende, Codul Fiscal în vigoare precizează mai multe modalități prin care se pot folosi banii din societățile comerciale. În accepțiunea legală, dividendele sunt distribuiri în bani sau în natură, efectuate de o persoană juridică unui participant, drept consecinţă a deţinerii unor titluri de participare la acea persoană juridică. Începând cu luna iulie a acestui an, retragerea de bani din companii a devenit, cel puțin teoretic, mai facilă, odată cu noile reguli care permit împărțirea trimestrială a dividendelor, și nu doar anuală. Citește articolul
Mai nou, microîntreprinderile care fac sponsorizări pot să le și deducă din impozitul pe veniturile obținute, până în limita a 20% din impozitul datorat. Numai că sponsorizările nu pot fi făcute către orice fel de entitate, scrie în legislația recent actualizată, iar firmele care vor să obțină deducerea legal trebuie să verifice dacă entitatea vizată este eligibilă. Citește articolul
Pe Gabriela (care împlinește 12 ani, peste două săptămâni) am întâlnit-o de multe ori, de când vin la copii. Nu am auzit-o niciodată văitându-se. Crâcnind. Spunând că-i este greu. Nici măcar atunci când în ochii ei senini am întrezărit pentru câteva clipe toată tristețea lumii. Citește articolul
Atunci când este vorba despre tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea, se întâmplă deseori să apară neclarități privind impactul acestora asupra impozitului pe profit. În primul rând este important să se facă diferența între deductibilitatea cheltuielilor cu sponsorizarea și creditul fiscal de sponsorizare. Prezentăm în cele ce urmează tratamentul fiscal al acestei categorii de cheltuieli și care sunt limitele de aplicabilitate. Citește articolul