avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1088 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 32 / 1994

Act normativ: LEGE nr 32 / 1994

ACCES PREMIUM

Sponsorizarea cluburilor sportive se poate face fără costuri efective pentru firme, însă există riscuri de reîncadrare a cheltuielilor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 7235 | Timp de citire: 4 min.

În momentul de față, legislația fiscală permite firmelor să scadă sponsorizările acordate cluburilor sportive, în anumite limite, din impozitul pe profit sau din impozitul micro. Cu toate acestea, companiile trebuie să fie foarte atente la cum procedează efectiv, pentru că, în urma unui control fiscal, se poate ajunge la reîncadrarea sponsorizării în activitate de reclamă sau publicitate, atrag atenția specialiștii NNDKP. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Sponsorizările în 2021: Ce trebuie să știe firmele când vor să beneficieze de deducerea lor din impozit

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
13 Iulie 2021 | 24405 | Timp de citire: 4 min.

Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un SRL sau un SA care conduce sau controlează în mod direct un ONG nu poate obține facilități fiscale din sponsorizarea acestuia

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
5 Iulie 2021 | 3891 | Timp de citire: 2 min.

Un ONG nu poate primi sponsorizare de la o societate cu răspundere limitată (SRL) sau de la o societate pe acțiuni (SA) care îl conduce sau îl controlează în mod direct, potrivit Legii nr. 32/1994. Prin urmare, societăţile comerciale și cele pe acțiuni nu pot beneficia de facilităţile legale privind sponsorizarea în cazul în care exercită un astfel de control asupra ONG-ului sponsorizat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Record pentru băncile de alimente din România. Câte alimente au donat românii în plină pandemie

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
12 Octombrie 2020 | 931 | Timp de citire: 1 min.

În pandemie, românii au dăruit mai multă mâncare băncilor de alimente, care au colectat, în această perioadă, peste 1.500 de tone de produse, aproape triplu față de alți ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campaniile de promovare, utile în relansarea afacerilor post COVID-19. Care sunt implicațiile fiscale?

PwC România în Contabil și fiscal
14 August 2020 | 2395 | Timp de citire: 3 min.

Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate reduce costul fiscal în perioada pandemiei – aplicarea noilor facilități și reactivarea celor vechi

Deloitte România în Contabil și fiscal
24 Aprilie 2020 | 1142 | Timp de citire: 3 min.

Efectele negative ale declarării pandemiei la nivel global și ale instaurării stării de urgență au început să fie deja puternic resimțite la nivelul companiilor românești. În astfel de vremuri, timpul de reacție este esențial, iar una dintre pârghiile cele mai la îndemână este facilitatea fiscală. În continuare vom trece în revistă principalele măsuri fiscale adoptate până acum de Guvern în materia impozitului pe profit, cu impact pentru companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sponsorizările în timpul pandemiei – cum le direcționăm

Deloitte România în Contabil și fiscal
6 Aprilie 2020 | 1981 | Timp de citire: 2 min.

Mobilizarea companiilor care au anunțat sponsorizări și donații pentru a ajuta statul român în lupta cu COVID-19 este remarcabilă. Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, în proporție de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri). Este de reținut că acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi folosit în întregime în anul curent sau dacă societatea înregistrează pierderi. Ce se schimbă în această perioadă? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificări fiscale aplicabile de azi: Ce trebuie să știe firmele despre sponsorizările pe care pot să le scadă din impozitul pe profit

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Iulie 2019 | 3 | 9537 | Timp de citire: 2 min.

Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie făcută în condițiile legii fiscale și nu numai pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Entitățile la care merg banii trebuie să fie înscrise într-un registru special, iar cheltuielile ce sunt scăzute din impozit trebuie să se încadreze într-o limită legală. Modificări legislative în privința acestei limite au intrat azi în vigoare pentru a încuraja activitățile de sponsorizare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Memo fiscal

Sponsorizările în 2019: tot ce trebuie să știi dacă vrei să scazi din impozitul pe profit banii pe care firma ta îi oferă unor ONG-uri

PKF Finconta în Salarizare, taxare & relația cu statul
14 Mai 2019 | 4800 | Timp de citire: 5 min.

Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie să respecte reglementările impuse de Codul fiscal pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sponsorizări 2019: Firmele trebuie să fie atente la diferențele dintre sponsorizări și donații

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Aprilie 2019 | 14013 | Timp de citire: 3 min.

O firmă poate face și acte de sponsorizare, și acte de mecenat, și donații către persoane fizice sau juridice, către unități de cult sau asociații și fundații, după caz. Nu toate aceste tipuri de cheltuieli sunt avantajoase din punct de vedere fiscal însă. Donațiile nu sunt cheltuieli deductibile, potrivit Codului fiscal, iar pentru a nu cădea în capcana deducerii unor cheltuieli în mod eronat, e bine de știut care sunt diferențele dintre acestea trei. Citește articolul